عاشورایی تر از همیشه در رِکاب انقلاب ایستاده ایم

  • کد خبر : 45833
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
عاشورایی تر از همیشه در رِکاب انقلاب ایستاده ایم
زن انقلابی می دانست كه شأنش، پرورش همت، ميرحسينی، لكزايی و خزايی است زن انقلابی با كلامش تيشه به ريشه ی ضد انقلاب می زد زن انقلابی فقط در قاب انقلاب نمی گُنجيد و دفاع را تكليف خود ميدانست

گندم خبر, تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، زنان جایگاهی پر از خاطره که نه؛ پُر مخاطره داشتند؛ گاهی شرط حضورشان در مجامع عمومی به سرخوردگی شان منجر می شد و گاهی در خانه ماندنشان؛ امضایی بود برای اینکه بگویند: دود روزگار سیاه پهلوی، چشم خیلی ها را کور کرده است و نمی خواهند قربانی بعدی باشند.

 

در همان روزگار سخت تر از سخت بود که موضع زنان انقلابی مشخص شد؛ زنانی که می دانستند انقلاب زینبی (س) پاسدار می خواهد و باید برای حفظ آن، نقش اول قیام های مردمی را هم پای مردان ایفا کنند.

 

زنان انقلاب بخوبی می دانستند پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی کند و نسل گلُ در امتداد سخن ولایتشان ادامه می یابد همان که می گفت:” از دامن زن مرد به معراج می رود”.

 

اولین جرقه ی حضور زنان انقلابی پیش از انقلاب شکل گرفت درست همان زمانی که دربار شاه در قید و بند حُرمت زن نبود زنان انقلابی در بند ماموران بودند،آنهم به جرم اینکه فرزندان روح الله می خواستند صدای ضربان قلب انقلاب را در محله های شهر به گوش برسانند.

 

قٓفَسِ چند هزار ساله رژیم شاهنشاهی برای پرستوهای انقلاب جای ماندن نبود، برای رهایی از قفس هم تنها اراده کافی نبود؛باید اراده ات پیوند می خورد به روحیه ی بسیجی و می شدی مادر بسیجی؛همان که عصای دستش را با رضای دل به دلِ روزگار تیره می فرستاد ؛ همان که سربند انقلابی همسرش را بست و گفت: ما تا آخر پایِ انقلابمان می ایستیم.

 

زن انقلابی می دانست که شأنش، پرورش همت، میرحسینی، لکزایی و خزایی است
زن انقلابی با کلامش تیشه به ریشه ی ضد انقلاب می زد

زن انقلابی فقط در قاب انقلاب نمی گُنجید و دفاع را تکلیف خود میدانست

 

تکلیفی که در شعارهای انقلابی به اوج خود رسید، نیمی از شعار را مردان و نیمی دیگر را زنان سر می دادند
در تمام راهپیمایی ها بصورت خودجوش در میدان بودند و در کنار مردانشان پیروزی انقلاب را به جشن نشستند.

 

حالا بعد از انقلاب آوازه ی حضور انقلابی زنان ایرانی در همه ی کشورها زبانزد است .

اخر این حضور یک حضور ساده نیست،برای خیلی ها باورش سخت است که چطور زن ایرانی با حفظ حیا و حجاب،سُکان زندگی را در دست گرفته است.

 

آری باورش فقط با یک انقلاب محقق شد؛و امروز چه غوغایی بپا کرده نسل زن انقلابی،نسلی که مقتدایش رهبری فرزانه است چیزی کم از نسل زینبی (س) ندارد.

 

الحق کار دختران نسل انقلاب سخت و پیچیده تر است،جنگ نرم هست و سنگری نمی بینندبرای دفاع اما باز هم همچنان چون افسران جنگ نرم در صحنه هستند.

نویسنده : حوریه رخشانی

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=45833
  • دیدگاه‌ها برای عاشورایی تر از همیشه در رِکاب انقلاب ایستاده ایم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.