شرایط جوی علت قطع موقتی برق در شهرستان زابل

  • کد خبر : 50103
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۶
شرایط جوی علت قطع موقتی برق در شهرستان زابل
روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، در پاسخ به خبر منتشر شده با عنوان «شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان به عملکرد ضعیف خود پاسخ بدهد» توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی به شرح ذیل برای رسانه گندم خبر ارسال نموده است.

به گزارش گندم خبر به نقل روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، به دنبال انتشار خبر «شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان به عملکرد ضعیف خود پاسخ بدهد» با کد خبر ۵۰۰۹۰ در پایگاه خبری تحلیلی گندم خبر، توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌گردد.

با توجه به استقرار پدیده جوی گنبد حرارتی در کشور و به تناسب آن در استان سیستان و بلوچستان، شاهد افزایش دما، مصرف انرژی و به دنبال آن خسارت به تاسیسات و شبکه های برق در سطح استان بودیم.

شهرستان زابل با ثبت رکورد «گرمترین شهر جهان» در تاریخ ۷ مرداد ماه از این امر مستثنی نبود که به تناسب این شرایط جوی، شاهد تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات در این منطقه بودیم.

افزایش دما و به دنبال آن مصرف انرژی باعث فشار به شبکه‌ توزیع برق در این بازه زمانی شد، که سوختن پنج دستگاه ترانس با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، ۶۰ مورد فیوز سوزی و پنج مورد کابل سوزی از جمله خسارات وارد شده ناشی از این شرایط جوی بود.

موضوعی که با حضور به موقع و آمادگی پرسنل عملیاتی امور برق این منطقه، بلافاصله شبکه برق مناطق آسیب دیده اصلاح و پایدار شد.

تداوم این شرایط جوی و به دنبال آن آغاز فعالیت بادهای معروف به ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان، همچنان باعث خسارت به شبکه برق شده و گاها خاموشی های موقتی و ناخواسته در منطقه را به دنبال دارد.

سقوط پایه و تجهیزات شبکه برق، فیوز پرانی، اتصال شبکه و غیره از جمله اتفاقات شایع در این شرایط جوی است، که ضمن دعوت مشترکان گرامی به صبوری و همراهی با پرسنل توزیع برق، نسبت به ثبت و اعلام خسارت وارد شده به شبکه برق از طریق اپلیکیشن برق من یا سامانه ۱۲۱ اقدام شود.

خاموشی ناشی از حوادث غیرمترقبه، بدون برنامه بوده و از قبل قابل اطلاع رسانی نیست، اما موارد خاموشی که ناشی از اصلاح و توسعه شبکه برق باشد در گروه اطلاع رسانی روابط عمومی امور برق زابل در کانال پیام رسان سروش منتشر می‌شود.

در ادامه این گزارش فیلمی با موضوع قطع برق شهرک کارگاهی زاهدان منتشر شده که قابل ذکر است؛ مطابق مصوبه شورای عالی امنیت ملی (شعام)، شهرک های صنعتی و کارگاهی موظف هستند به جای تعطیلی روز جمعه یک روز در هفته نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام کنند و این روز با نظر و هماهنگی سازمان صمت و شهرک صنعتی به شرکت‌های توزیع برق اعلام و برق شهرک در آن روز قطع می‌ شود.

با توجه‌ به قرارگیری در فصل گرم سال و به دنبال آن افزایش دما و مصرف انرژی در کشور، با هدف حفظ پایداری شبکه سراسری برق و تامین حداکثری برق برای بخش‌های مختلف این برنامه‌ به‌صورت منظم و دقیق اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=50103
  • دیدگاه‌ها برای شرایط جوی علت قطع موقتی برق در شهرستان زابل بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.