تپه هایی به نام سرعت گیر/وضعیت نامناسب سرعت گیرهای هیرمند

  • کد خبر : 27128
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
تپه هایی به نام سرعت گیر/وضعیت نامناسب سرعت گیرهای هیرمند

گندمــــ پرس : به گزارش ندای هیرمند، نصب سرعت گیر  به عنوان ابزاری در طرح های آرام سازی ترافیک استفاده می شود و در کشورهای توسعه یافته فقط در معابر محلی یا در مقابل مدارس، مراکز آموزشی و مراکز خاص مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در شهرهای ما نصب سرعت گیرها و سرعت کاه ها […]

گندمــــ پرس : به گزارش ندای هیرمند، نصب سرعت گیر  به عنوان ابزاری در طرح های آرام سازی ترافیک استفاده می شود و در کشورهای توسعه یافته فقط در معابر محلی یا در مقابل مدارس، مراکز آموزشی و مراکز خاص مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در شهرهای ما نصب سرعت گیرها و سرعت کاه ها طبق استانداردهای جهانی صورت نمی گیرد و نصب آنها در بسیاری اماکن و معابر ضرورتی ندارد و حتی گاهی باعث ایجاد مشکل برای شهروندان می شود.

شهرستان هیرمند به مرکزیت شهر دوست محمد، دارای سه خیابان اصلی ، هیرمند ، امام خمینی و خلیج فارس که هر کدام از این خیابان ها دارای هفت الی هشت سرعت گیر مرتفع و غیر استاندارد نصب شده که عدم رعایت استاندارد در آنها، نه تنها کمکی به حل مشکل ترافیکی در این خیابان ها   نداشته، بلکه با کارکرد معکوس سبب افزایش ریسک، هزینه و در نهایت مشکلاتی برای رانندگان  شده است.

ax3-300x169

ارتفاع بلندترین نقطه سرعت گیر و سرعت کاه بر اساس استاندارد جهانی باید ۷ تا ۱۰ سانتی متر باشد، در حالی که در معابر این شهر  گاهی از روی سرعت گیر یا سرعت کاه عبور می کنید گویا از یک تپه گذشته اید.

متاسفانه اکثر سرعت گیر های شهرستان نه تنها از پلاستیک استفاده نمیشود بلکه  از آسفالت غیر استاندارد و مرتفع ساخته میشود و به دلیل همرنگ بودن با جاده و عدم نصب تابلو،  خودروهایی که از این مسیر عبور کرده متوجه آن نمیشوند، سرعت گیر های پلاستیکی به دلیل نوع  پلاستیکی این ابزار، بر خلاف آسفالت و سیمان به تعویض و تعمیر نیاز کمتری دارد و کم هزینه تر است.

ax2-300x124

از معایب دیگر این سرعت گیرها میتوان به  کم کردن سرعت قبل از رسیدن به سرعت گیر و شتاب مجدد وسایل نقلیه ضمن بالا رفتن مصرف سوخت، افزایش آلودگی هوا را به دنبال دارد و علاوه بر آن می توان به تأثیر منفی در سرویس دهی وسایل نقلی اورژانسی به دلیل کاهش سرعت، آسیب دیدن جلوبندی، سیستم ترمز و کلاچ خودرو، افزایش تصادفات جلو به عقب بر اثر ترمز ناگهانی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که حذف سرعت گیرها نیاز به انجام راهکارهای موازی از جمله افزایش بودجه فرهنگی برای غنی سازی فرهنگ صحیح رانندگی کردن در جامعه را دارد ، همچنین  شهروندان باید این نکته را مد نظر داشته باشند افزایش تعداد و علائم کاهنده سرعت در این  شهر، نه تنها ارزش محسوب نمی شود بلکه نشان گر پایین بودن فرهنگ رانندگی در این شهر است.

ax4-300x169

در پایان اگر خودمان فرهنگ رانندگی را افزایش داده و در این امر صبر پیشه کنیم و به حقوق دیگران و به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذاریم قطعا مسئولین آن شهر از تعداد کمتری سرعت گیر استفاده میکنند .

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=27128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. این سرعت گیر هایی که در عکس دیده میشود صد بار از سرعت گیرهای موجود در شهر زابل بهتر است سرعت گیرهای زابل نه دارای رنگ هستند نه علایم دیگری…..

  2. اقایان مدیران شهری لطفا سری به خیابانها وبلوارهای بیرجند بزنید

  3. سرعت گیر ها در زابل به نیت ضربه زدن جانی و مالی به افراد ایجاد شده !!!! آقایون شورای شهر این مسائل ومشکلات رو در شهر نمیبینن! فکر کنم همشون دسته جمعی رفتن به تعطیلات در سواحل زیبا و خوش آب و هوای خزر!!!!!!!!!

  4. جالبه اگر صد تا امضا جمع کنید که اینجا چاله هست و نیاز به آسفالت داره خبری نمیشه ( به گواه چاله های باقی مانده بعد از نهضت اسفالت ) ولی اگر قرار باشه سرعت گیر نصب کنند آسفالت موجود هست !

  5. باسلام کاش یک سرعت گیر یا یک تابلو ویا یک چراغ چشمک زن احتیاط روی جاده ترانزیت محل تقاطع مسیر میلک به هیرمند میگذاشتند که اگر خدای نکرده اتفاقی بیافتد خسارات جانی زیادی خواهد داشت هرکسی که از میلک به سمت هیرمند رفته باشد خواهد دید که کامیونهای ترانزیت با چه سرعتی برق اسای از تقاطع عبور میکنند مسئولین محترم این را فکر کنند