مدیران جوانی که نادیده گرفته شدند/ چرا “رخشانی‌مهر” استاندار سیستان و بلوچستان نشد!

  • کد خبر : 47611
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
مدیران جوانی که نادیده گرفته شدند/ چرا “رخشانی‌مهر” استاندار سیستان و بلوچستان نشد!
در نظرسنجی‌های متعدد فضاي مجازي و وب، اقبال مردمی بر مدیران بومی و جهادي مانند "مهراله رخشانی‌مهر" بیشتر بود، اما ناگهان یک نیروی غیربومی از استان تهران به عنوان استاندار این استان انتخاب شد.

حسین مدرس‌خیابانی در شامگاه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰ با معرفی وزیر کشور، تایید هیأت وزیران و حکم رئیس جمهور به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد.

در روزهای گذشته برخی اسامی دیگر نیز در کنار مدرس‌خیابانی از گزینه‌های اصلی استانداری سیستان و بلوچستان بودند.

در نظرسنجی‌های متعدد فضای مجازی و وب، اقبال مردمی بر مدیران بومی و جهادی مانند “مهراله رخشانی‌مهر” بیشتر بود، اما ناگهان یک نیروی غیربومی از استان تهران به عنوان استاندار این استان انتخاب شد.

مهراله رخشانی‌مهر متولد ۱۳۵۶ و نیرویی جوان و پُرانگیزه است که در ۳۶ سالگی مدیرکل طرح‌های عمرانی وزارت علوم شد و در ۴۰ سالگی، از دی‌ماه ۱۳۹۶ تاکنون، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

او اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا است و “رئیس مرکز بسیج اساتید و کارکنان وزارت علوم و معاون عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی” از دیگر سوابق اجرایی وی محسوب می‌شود.

رخشانی‌مهر که زاده استان سیستان و بلوچستان است، از مدیران خوش‌نام اجرایی و نیروهای تلاشگری است که در چهارسال گذشته بیشترین حضور را در مناطق محروم کشور داشته، دقیقا متناسب با همین روحیه جهادی که اکنون در دولت سیزدهم وجود دارد.

به زعم جامعه علمی و فرهیخته کشور، فرهنگیان، دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی، “رخشانی‌مهر” یک مدیر جوان، جهادگر، مردمی، پاکدست، فعال و البته “بومی” است که اگر در پُست‌های مدیریتی و اجرایی قرار گیرد، بدون شک باعث پیشرفت و آبادانی خواهد شد.

مدیری کلیدی و خلاق در وزارت آموزش و پرورش که باعث رونق احداث فضاهای آموزشی در مناطق محروم به ویژه استان سیستان و بلوچستان در چهارسال گذشته شد؛ به طوری که آثار خدمات و فعالیت‌های جهادی او در جای جای این استان پهناور مشهود و باقی مانده است.

نهضت مدرسه‌سازی در چهار سال گذشته چنان رونق گرفته است که نمایندگان مردم در مجلس با بیانیه‌ای از این تلاش‌ها قدردانی کردند؛ روسای مجلس شورای اسلامی نیز بارها در نشست‌ها و مراسمات مختلف از فعالیت‌های جهادی انجام شده در جهت توسعه و احداث فضاهای آموزشی تشکر کرده‌اند.

رخشانی‌مهر تعاملات بسیار خوب و نزدیکی با دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور برقرار کرد تا اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش جهش چشم‌گیری داشته باشد و بسیاری از مشکلات کهنه آموزش و پرورش برطرف شود.

البته از زمانی که در دولت دهم به عنوان مدیرکل طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد، نقش بی‌بدیلی در توسعه فضاهای دانشگاهی کشور هم داشت.

قطعا مدیری جوان، انقلابی و توانمند که کارنامه مدیریتی بسیار خوب و موفقی دارد‌ و حتی مورد نظر مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان بود، می‌توانست به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انتخاب و منشأ خدمات به مردم غیور این استان شود.

بی‌شک آقای مدرس‌خیابانی نیز از نیروهای خوب و ارزشی کشورمان است، اما مردم استان سیستان و بلوچستان به دنبال انتخاب مدیری بومی بودند تا درک بهتر و بیشتری از این استان داشته باشد.

انتخاب نیروهایی جوان، انقلابی، جهادگر و بومی از جنس “مهراله رخشانی‌مهر” برای استان‌های پهناور و بزرگی مانند سیستان و بلوچستان می‌تواند منشأ خیر و برکات فراوانی برای مردم شود که نباید از این توانمندی‌ها چشم‌ پوشی کرد.

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=47611
  • دیدگاه‌ها برای مدیران جوانی که نادیده گرفته شدند/ چرا “رخشانی‌مهر” استاندار سیستان و بلوچستان نشد! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.