هزاروعده ی خوبان یکی وفانکند

  • کد خبر : 32106
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
هزاروعده ی خوبان یکی وفانکند

گندم پرس:کانال‌های زهکش که از جوار روستاها عبور می‌کند، خود محلی برای سرازیر شدن آب فاضلاب و آب‌های سطحی روستا به آن شده و به دلیل تجمع این فاضلاب‌ها، رنگ و بوی بسیار بد و ظاهری بسیار زشت به محیط روستایی و شهر ادیمی داده است.       انباشت نمک در آن باعث شده […]

گندم پرس:کانال‌های زهکش که از جوار روستاها عبور می‌کند، خود محلی برای سرازیر شدن آب فاضلاب و آب‌های سطحی روستا به آن شده و به دلیل تجمع این فاضلاب‌ها، رنگ و بوی بسیار بد و ظاهری بسیار زشت به محیط روستایی و شهر ادیمی داده است.
 
IMG-20160306-WA0034
 
 
انباشت نمک در آن باعث شده تا حالتی باتلاقی یافته، حیواناتی از جمله سگ و گربه و یا سایر حیوانات در آن مانده، بمیرند و با رسیدن فصل گرما لاشه‌ی متعفن آنها چندین ماه موجب انتشار بوی نامطبوع آن به اطراف باشد و چون در روستاها، عملاً در خصوص تنظیف محیط روستایی کسی یا ارگانی مسئولیت قانونی ندارد، وضع بهداشتی و امنیتی مردم را به مخاطره انداخته است و چه بسا که بسیاری از بیماری های ناشناخته از طریق همین کانال های فاضلاب سرایت می کند.
 
IMG-20160306-WA0037
از مصادیق بارز این امر، می‌توان به کانالی که از قسمتی از شهر ادیمی، روستای فقیرلشکری و دهنو پشت ادیمی عبور می‌کند، نام برد که عرض زیادی دارد و جمعیت قابلی توجهی نیز در طرفین آن ساکن هستند.
 
IMG-20160306-WA0036
با اندکی فاصله از روستای پشت‌ادیمی و شهر ادیمی، دایکی است که سازمان آب منطقه‌ای در کنار گوره‌ها احداث نموده که وظیفه دارندآب های فاضلاب  هدایت شده توسط این زهکش‌ها را در بستر دریاچه‌ی هامون به آن واریز می‌کند.که عملا در این چند سال این دستگاه ها هیچ گونه فعالیتی نداشته اند.
 
این کانال ها به مانند یک باتلاقی است که چه بسا حیواناتی نظیر خوک‌، شغال، روباه، سگ‌های ولگرد و سایر احشام سرگردان وارد آن می‌شوند و قدرت برگشت و نجات خود از این عرصه‌ی باتلاقی ندارند و بوی متعفن آن توسط بادهای سنتی منطقه به اطراف منتشر و ساکنین روستاهای یاد شده و بخشی از شهر ادیمی برای همیشه از آن عذاب می‌برند.
 
طبق وعده فرماندار نیمروز در ابتدای ابقاء سمت فرمانداری شهرستان نیمروز و در گفتگوی ویژه برنامه مردم و مسئولین شبکه استان با حضور شخص ایشان وعده داده  بودند قسمت محدودی از کانال زهکش که جمعیت زیادی از اهالی در حاشیه آن ساکن می باشند با سقف کاذب پوشانده و در حاشیه آن فضای سبز ایجاد شود تا شاید این عمل شدت ضربه های سهمگین شلاقهای طوفان های سنتی سیستان را کاهش دهد .
 
الان که با خودم فکر میکنم در هفته درختکاری هستیم و کم کم روزهای پایانی سال ۹۴ را طی میکنیم و باید گفت دریغ از کاشت یک نهال و دریغ از ایجاد یک متر سقف کاذب برای کانال زهکش،نمیدانم  آیا باید این وعده را به خاطره بسپارم و یا همچنان به تدبیر دولتمردان مان در شهرستان نیمروز در سال آتی همچنان امیدوار باشم.
 
انتظار میرود دستگاه‌هایی چون مراکز بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست،سازمان آب منطقه ای موضوع را پیگیری و برای حذف این کانال ها که  جو بسیار زشتی به محیط شهر ادیمی و توابع آن داده و عملا در حال حاضر با عدم وجود زهاب در منطقه راه حل مناسبی را پیش‌بینی و دستگاه‌های مسئول را وادار به اصلاح اقدامات انجام شده بنمایند
لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=32106
  • دیدگاه‌ها برای هزاروعده ی خوبان یکی وفانکند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.