هجوم غیربومیان بر اشغال صندلی های ریاست استان سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 47328
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
هجوم غیربومیان بر اشغال صندلی های ریاست استان سیستان و بلوچستان
بعد از هجوم ملخ های صحرایی به مزارع جنوب استان و تقابل قدرتمند جهاد کشاورزی با آن ها اینبار گویا نوبت به گسیل مدیران غیر بومی برای تصاحب کرسی های مدیریت رسیده است.

گندم خبر: بعد از هجوم ملخ های صحرایی به مزارع جنوب استان و تقابل قدرتمند جهاد کشاورزی با آن ها اینبار گویا نوبت به گسیل مدیران غیر بومی برای تصاحب کرسی های مدیریت رسیده است.

 

نمیدانم چه سری در استان ما پنهان است، با آنکه درون بومیانش نیروهای جوان و بسیار توانمند وجود دارد، اما شده است مقصدی برای غیر بومیانی که جویای اسم و نامند.

 

جایگاه خود بومیان سیستانی و بلوچ در کجا قرار دارد؟
با انتصاب استاندار جدید، با توجه به سابقه خدمتی اش در استان این امید میرفت که استفاده و توجه بیشتری به نیروهای بومی داشته باشد.

 

اما شنیده ها و دیده ها حکایت از انتصابات از اهالی شهرستان های همجوار در استان سیستان و بلوچستان دارد.

 

گاها اختلافات مذهبی را بهانه ای برای استفاده از مدیران غیر بومی قرار میدهند، اما شاید دلیل این اختلافات نیز همین غیربومیانی باشند که در استان رخنه کرده اند و برای بقای خویش، آتش افروز اختلافات میشوند.

 

سیستانیان و بلوچستانیان که نه در استان خود جایگاهی برای خدمت دارند و نه در دیگر استان های کشور ، تکلیفشان چیست؟

 

جناب استاندار بیش از این از شما انتظار میرفت که در انتصابات خویش توجه ویژه ای به بومی گزینی داشته باشید اما شما را چه شده است!؟

 

اخیرا شایعه شده است که میخواهید سکان مدیریت کل آموزش و پرورش استان را نیز به یک غیر بومی بسپارید، امیدوارم همانطور که گفتم شایعه ای بیش نباشد.

 

وگرنه باید فاتحه ی این استان و مردمانش را خواند که در حکومت جمهوری اسلامی هیچ جایگاهی در ادارات استان خود ندارند و همچون قبل از انقلاب مستعمره دیگر شهرها و استان ها باشند.

 

اما این نکته را نیز یادتان باشد مردمان این دیار همان هایی هستند که در ۱۹بهمن ۱۳۳۰ برعلیه ظلم و در طلب حق خود چنان قیامی میکنند که آوازه اش در همه جا میپیچد.

 

فارس و بلوچ هر دو اعضای یک پیکره هستند و خواسته به حق آن ها نیز توجه ویژه به جوانان لایقشان جهت تصدی پست های اداری استانشان است که ان شاءالله مورد توجه حضرتعالی قرار خواهد گرفت.

 

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاه
سیدمحمدکاظم حسینی طباطبائی
مدیرمسئول وبسایت وکانال خبری تحلیلی گندم خبر (پرس)

 

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=47328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. برای این متن متاسفه هستم تا کی ما باید در کشور باهمچین افکاری زندگی کنیم .چرا درکشورهای پیشرفته برایشان اهمیتی ندارد فرد کجا متولد شد و براساس قابلیت ها انتخاب میشوند .متاسفم که در کشورمان گرایش به بومی وقبیله شده مد وافراد براساس قابلیت ها انتخاب نمی‌شوند همه انسان هستیم بومی وغیربومی نداریم مهم پیشرفت کشور عزیزمان ایران هست وهرکس لیاقت و قابلیت دارد باید انتخاب شود

    • شماکه واس این متن متاسفی،میشه بفرمایید آیا توی استان های دیگه به همین راحتی که توی استان ماغیربومی ها پست میگیرن بومی های استان مامیتونن اونجاهاپست بگیرن؟بعدم یک بومی همیشه واس مردمش دلسوزتره تایک غیر بومی که هیچ تعلق خاطری به منطقه نداره.هیچ ربطی هم به قومیت گرایی نداره بیخود شانتاژ نکنید.

      • با سلام و با احترام به همه مردم ایران اعم از ترک و لر و فارس و بلوچ و ترکمن و… لازم است یادآوری شود که در همه جای ایران و در تمامی استانها صرفا افراد همان استان مدیر و مسئول نیستند و اغلب بر اساس توانمندی فرد و شایستگی او مدیر و مسئول میشوند. در تابستان سال گذشته دیدیم که شهردار زابل که از بومیان هم بودند چه افتضاحی بالا آوردند…

    • باسلام.عرض کنم حضورحضرتعالی .که بنده تقریباازنزدیک دیدم روسای ادارلت شهرستان رو که بیشترشون نه به لحاظ شایستگی بلکه بیشتربه لحاظ روابط برکرسی ریاست تکیه زدند.شایدبیشتربدلیل اینکه سفارش شده اند.شایدهرکدامشان پرونده های فساددارندوداشته اند ولی بلحاظ باندبازی چشم پوشی کرده اند.اموزش پرورش استان جایی است که بیشترین بی عدالتی درمورد مدیران رابطه ای وجناح بازی رادارد ازلحاظ تعیین مدیران زیرمجموعه.بیشترمدیران مدارس که حتی شایشنگی مدیریت راهم ندارندوصرفابخاطر حقوق بیشترمدیرند.وسفارش شده اند.همچنین رییس شهرستان نیزهمینطور.مشکلات زیادندومجال کم.ولی بنظرمن حقیراگر مدیرکل اموزش پرورش که نهادی فراترازادارات به لحاظ نیرو وبودجه وامکانت اگرازخارج استان باشد شاید خانه تکانی که صورت پذیرد امید به بهترشدن اوضاع این اداره کل محترم نیزباشد.انشااله

  2. باسلام .امروز مدیرازجای دیگه میاد فرداودیروز هم استخدامی ها شده غیربومی ،ششمین ازمون استخدامی مبنی بر این بود که سراسر ایران هرشهری که تمایل داشتند انتخاب میشدند ،حال جای بحث اینجاست جوانان بیکار ما که نه کارخانه ونه شرکت ونه استخدام پیمانی وقراردادی ورسمی ندارن چه کنند ،درحالی که فقر بین مازندگی هارابه جدایی کشیده ،ماسالهاشاهد این بودیم که دراستان سیستان وبلوچستان ازشهربیرجندونهبندان تمام کرسی های اداری رو بدست گرفتند وطبق گفته پدرم سالهای پیشتر مردم کرمان هجوم اوردند برای استخدامی های استان.پس جای فرزندان سیستانی وبلوچ کجاست .اغلب به شهرهای دورگریخته اند واندکی که مانده اند یاانواع قاچاق رو انجام میدن یا اینکه خانواده تمکن مالی دارن وحمایت میشوند یا اقبال بلندی دارن واستخدام میشوند ،مابقی که نه پارتی ونه مالی دارند مانده ودرمانده راه به جایی ندارن بعضی معتاد وبعضی خانه دار مانده اند ،پس کجاست نمایندگان بی بخاری که دفاع از حق ماکنن مردم به انها رای نداده اند که برای پول وموقعیت با ابرو درفامیل واشنایان قدم بردارند ،صدقه سر مردم به چنین جایگاهی رسیده اند .کار را به جایی رسانده اند که دیگر کسی رای ندهد چون اطمینان خاطری برای مردم جمع نکرده اند .نمایندگان بی تدبیر ،،فقر،،،بیکاری،،اعتیاد،،قاچاق،،دزدی،،،قتل،،فساد،،،نتایج زحمات نمایندگان وفرمانداران ،کمال تشکر از اینهارو داریم به دلیل این مدالهای افتخار جوانان مان

  3. جهت یادآوری به دوست عزیز سرچ نمایید پدرام سلطانی چه کسی هستن؟ایشون اهل زاهدان هستن.عضو و نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است. وی همچنین عضو شورای عمومی فدراسیون جهانی اتاق‌ها(ICC) و رئیس هیئت مدیره شرکت‌های پرسال می‌باشد.پس متوجه میشوید که مهم قابلیت وشایستگی آدم هست پس مانند کوتاه فکرها رفتار نکنیم .هرانسان باید در جایگاه باشد که لیاقتشوداره وشهر وکشور مهم نیست

  4. درضمن تجربه ثابت کرده بومی ها دلسوز تردراین استان نیستن نمونه شهرداروبقیه مسولین

    • برادر ویاخواهر گرامی.انتخاب شهردار هم دستپخت همین تفکر که بر شورا و مردم تحمیل میشه.همون زمان انتخاب شهردار هم فرد منتخب مورد تایید مردم نبود.توی چندسال اخیر که دولت بی تدبیر و نا امیدی روی کار هستش افراد بی لیاقت انتخاب میکنند.

      • سلام دوست عزیز ؛
        شورای شهر (که شهردار انتخاب می کند ) را چه کسانی انتخاب می کنند ؟ بومی یا غیر بومی ؟
        تو را خدا از این افکار قدیمی دست بردارید و برای سربلندی ایران عزیز تلاش کنیم .

  5. درود بر شرفت سید عزیز
    در آموزش و پرورش استان امروزه از شمال تا جنوب جنوبش فرهنگیان فرهیخته و خوشفکر حضور دارند اینکه استاندار بخواهد از هم استانی های خودش را به مدیرکلی منصوب کند دهن کجی آشکار به این قشر فهیم است استان ما دوران عقب ماندگی خود را بخصوص در پرورش فرزندانش سال هاست که پشت سر گذاشته است بنابر این ما فرهنگیان استان از وزیر میخواهیم پازل انتصابات استاندار را با گزینه غیر بومی کامل نکند

  6. با سلام.
    خاطر نشان کنم مدیر کل جدید مخابرات استان هم از بیرجند تشریف میارن.

  7. آنقدر برای داشتن سمت دست و پا نزنیم .اهر جایگاه همه ما در خاک خواهد بود .یاد خوب ازخوب ازخود بجا بذاریم

  8. باسلام نمی دانم چرانمایندگان استان س وب کاری نمی کنند تا کی ماباید هجوم افراداز استانهای دیگررا تحمل کنیم بنده پنچ استان خدمت کرده ام اصفهان وخوزستان وتبریز وشیراز وتهران هیچ جا کشور این جوری نیست جوانان سیستان داخل شهرتهران وسمنان کارگری می کنند من ازاین همه پارتی بازی دیوانه شدم

  9. با سلام.
    علت اصلی اینکه دیگران برایتان ما حکمرانی میکنند عدم تحمل همدیگر است که متاسفانه در بین هم استان‌های ما بزرگترین معضل شده .همجواری با خراسان جنوبی و تحت سیطره قرار گرفتن استان ما هم معضل دوم .یک آمار بگیرید ببینید چند مسئول در راس استان از خراسان جنوبی هستند .
    ۱. استاندار
    ۲.امام جمعه زاهدان
    ۳ مدیر کل مخابرات
    ۴ .مدیر کل کمیته امداد
    ۵ .مدیران بسیاری از بانکها
    ۶ .دادگستری
    ۷.مدیران کل استانداری (ستاد مواد مخدر از بیرجند ) و …..
    ۸ .مسئولین نظامی استان
    ۹ .اداره کل ارشاد استان
    ۱۰ ……..
    باید همه دست بدست هم بدهند و استان خودمون را آباد کنیم بلوچ و سیستانی هستند که باید کنار هم سالها زندگی کنند نه بلوچ ها میتوانند و میخواهند که سیستانیها نباشند و نه سیستانیها میخواهند که بلوچها نباشند

  10. مشکل مدیر بومی و غیر بومی نیست. مشکل سر این است که مدیران مدیر نیستند چه بومی و جه غیر بومی. بنده به عنوان کسی که مدت ۲۰ سال در زابل زندگی میکنم هیچ تغییری حداقل در این شهر ندیدم. شهر خراب تر شده که آبادتر نشده حال تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل

  11. برادر گرامی یکم تفکر کنید آیا هنگامی که همه ما در قیامت در پیشگاه خداوند حاضر میشویم خداوند به قومیت ما نگاه می کنند و پاداش میدهد یا به اعمال ما….بیاید انسان گونه رفتار کنیم هر انسانی درهر جای دنیا لیاقت پیشرفت دارد فقط بستگی به خودش داره که آیا لیاقت درخود ببین یانه .انسان ها بزرگ در موقعیت های سخت بخاطر قابلیت هاشون به مقام های بزرگی رسیدن ….

  12. در خصوص اختلاس در مدرسه که اتفاق افتاد لطفا آشکار نمایید چه کسی بود آیا این فرد بومی بود یا غیر بومی ….؟!

  13. کدوم مدرسه اختلاس شده

  14. سلام
    در قرن ۲۱ آن هم از یک مدیر مسئول ، واقعاً جای تأسف دارد .
    یک مثال برای همه عزیزان دلم ،
    شورای شهر بومی هستند با غیر بومی ؟
    شهردار بومی است با غیر بومی ؟
    وضعیت شهر و آسفالتش چگونه است ؟
    وضعیت نظافت شهر چگونه است؟
    وضعیت فضای سبز کلان شهر زاهدان چگونه است ؟
    چه تعداد کارگر (رفته گر)از شهرداری حقوق ؟؟؟
    چه تعداد از کارگران از بیت المال حقوق می گیرند و سر کار نیستند ؟
    ووووو ؟؟؟؟

    فقط می توانم بگم در قرن ۲۱ برای چنین افکاری (بومی و غیر بومی) متاسفم .

  15. چرا بومی و غیر بومی میکنید. ملاک باید تخصص باشد. ما ایرانی ها به شدت نژاد پرست شدیم. برای من سیستانی اولویت با کسی است که انسان متخصص و دلسوز باشه. وگرنه سیستانی و بلوچ و بیرجندی فرقی ندارد. امیدوارم نسل جدید مثل ما اینقدر عقده ای بار نیاد.

  16. لیاقت شرط است نه قومیت. اکثر بومی ها در استان تا به جایی می رسند اقوام خود را سر کار می آورند. سید عزیز شهرداری زابل را بیرجندی ها دارند؟ اگر در خیابانهای زابل رانندگی کرده ای چند روزی یک بار باید جلوبندی خودروی خود را عوض کنید؟ چند نفر از کارکنان شهرداری اضافی هستند و این ها بستگان کی هستند؟ چرا توپ را در خراسان جنوبی می اندازید؟ در مرکز تحقیقات کشاورزی زابل برادر رئیس مرکز با مدرک پرستاری در این مرکز برای امور کشاورزی جذب شده است. چقدر ما فوق لیسانس کشاورزی داریم. خدا به همه ما اصاف دهد.