مدیریت شهری بی برنامه تر از هر سال : توزیع بروشورهای سال 92 در نوروز 94 !!!

  • کد خبر : 22699
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱:۳۹
مدیریت شهری بی برنامه تر از هر سال : توزیع بروشورهای سال 92 در نوروز 94 !!!

گندمـــ پرس : نوروز سال 94 نیز با همه زشتی ها و زیباییهایش رو به پایان است و متاسفانه امسال نیز نشان دادیم که در مسابقه ای که از سالها قبل جهت عقب افتادن و بی برنامه تر بودن از سال گذشته آغاز کرده ایم , پیشرو بودیم و همان شد که انتظار می رفت […]

گندمـــ پرس : نوروز سال 94 نیز با همه زشتی ها و زیباییهایش رو به پایان است و متاسفانه امسال نیز نشان دادیم که در مسابقه ای که از سالها قبل جهت عقب افتادن و بی برنامه تر بودن از سال گذشته آغاز کرده ایم , پیشرو بودیم و همان شد که انتظار می رفت و هیچ اقدام قابل توجهی جهت زیباسازی شهر صورت نگرفت.

 

عنایت ویژه استاندار و پرداخت میلیاردی امور مالیاتی به شهرداری  و شهری که تغییری نداشت

البته در روزهای پایانی سال , با عنایت به توجه ویژه استاندار و  پرداخت نزدیک به دو میلیاردی اداره امور مالیاتی به شهرداری زابل , انتظار می رفت بخشی از این بودجه صرف زیباسازی شهر شود که تمامی آن بودجه صرف پرداخت حقوق کارکنان شهرداری شد.

( جا دارد از توجه استاندار به این مساله و تلاش مدیریت اداره کل امور مالیاتی استان و شهرستان جهت حل بخشی ازمشکلات شهر زابل تقدیر و تشکر کنیم)

باید توجه داشته باشیم که هیچ کس منکر پرداخت حقوق کارکنان خدوم و زحمتکش شهرداری زابل نیست که هیچ , بلکه بسیار هم از این بابت خرسندیم , اما سوال این است که ایا عوارضات و مالیاتی که مردم به دولت میپردازند و پس یک چرخه طولانی مدت , از سوی دولت بعنوان حق شهرداری زابل پرداخت میشود , تنها باید دراین رابطه هزینه شود؟

آیا بهتر نبود مساله حقوق کارکنان شهرداری زابل را که زیرمجموعه ای از وزارت کشور می باشد را از طریق استانداری و یا دیگر دستگاههای زیربط پیگیری می شد؟

آیا لازم نبود , حداقل بخشی از این مبلغ  صرف زیباسازی شهر می شد؟ تا وقتی همراه با مهمانان نوروزی در شهر گذری می کردیم , با صحنه های نازیبا مواجه نمی شدیم؟

بی شک زمانی که اغلب مدیران و اعضای محترم شورای شهر زابل در سفر بوده اند و صحنه های زیبا , اعم از فضای سبز شهری , المانهای جدید و مربوط با نوروز وسال نو و دیگر زیباییهای آن شهرها را مشاهده میفرموده اید , بسیاری از همشهریان سیستانی در زابل میزبان , مهمانانی از سراسر کشور بوده اند و اگر گشتی در شهر بزنید متوجه خواهید شد که با چه حالی از این مهمانان , پذیرایی کرده اند.

 

 

توزیع بروشورهای سال 92 در نوروز سال 94 در زابل !!!

از همان ورودی شهر همه چیز بخوبی مشخص است , سرویسهای بهداشتی که قبل از میدان یعقوب لیث برای حال مسافرین نوروزی طراحی شده است , نه تنها هیچ تابلویی جهت هدایت مسافرین به آن محل ندارد و اگر مسافری در تاریکی شب بدانجا مراجعه کند نیز با خاموشی آن مواجه خواهد شد , بی شک لامپهای آن را خواهند گفت که سارقین محترم زمانی که مسئول مربوطه درخواب بوده است , به یغما برده اند. اما  وضعیت بد و نامناسب بهداشتی و ظاهری آنرا چه خواهید گفت ؟

 

655

وضعیت نامناسب سرویسهای بهداشتی ورودی شهر زابل

232

 

در میدان رستم چادرهای جهت استقبال از مسافرین نوروزی طراحی شده که بسیار کار پسندیده ایست , در این چادرها بروشورهای از سوی سازمانهای مختلف توزیع می شد که درنگاه اول اقدامی قابل توجه بود , اما وقتی به بروشورها نگاهی انداختیم , عدم برنامه ریزی و عدم نظارت برکار این عزیزان بخوبی قابل مشاهده بود.

بروشوری که از سوی اداره استاندارد زابل توزیع می شد , و یک سوی آن تبریک سال نو حک شده بود , مربوط می شد به سال 92 ! ! !

 

زابل

 

یعنی حتی بخود زحمت اینکه نگاهی به بروشورها هم بیاندازند و یا از استان درخواست بروشور جدید نمایند را نیز نداده بودند که این مساله جای بسی تاسف دارد.

بروشورهای مربوط به هلال احمر زابل اگر چه بروزتر بود اما هفته نامه ای که باعنوان پیام هلال پخش می شد نیز مربوط بود به بهمن ماه سال گذشته !!!!!!!!!!! ( البته این مساله نباید باعث شود که قدردان زحمات زحمتکشان هلال احمر زابل در ایام نوروز نباشیم)

 

هلال احمر سیستان و بلوچستان

 

دراین بخش , یعنی تهیه و توزیع بروشور اما شهرداری زابل بروزتر و بهتر از دیگر دستگاهها عمل کرده بود و بروشوری جدید طراحی کرده بود که در آن علاوه بر پیام تبریک شهردار به مسافرین نوروزی , نقشه , مکانهای دیدنی سیستان نیز معرفی شده بود که این اقدام بسیار پسندیده و بجا بود.

 

شهرداری زابل

 

 

کمبود نقشه شهر در فضای مجازی

اگر چه شهرداری زابل در اقدامی مشابه دیگر شهرهای کشور , علاوه بر اینکه نقشه شهر را در بروشوری که اعلام شد منتشر کرده بود و همان طرح را نیز بر روی یک بنر در میدان امام حسین (ع) قرارداده بود , اما جای خالی نقشه شهر زابل در وبسایت شورا و شهرداری زابل حس می شود , که پیشنهاد میگردد دراین راه نیز اقدامات لازم صورت گیرد تا مسافرینی که نیاز به نقشه دارند بهتر و راحت تر بتوانند بدان دسترسی داشته باشند.

 

شهری که رنگ و بوی نوروز ندارد

میادین شهر گل کاری شده , چند سفره هفت سین هم در میادین مختلف شهر پهن شده  است که کاریست بسیار زیبا , اما شهر رنگ و بوی بهار و نوروز ندارد , دریغ از یک المان جدید و یا درخت و گلی جدید در بلوارها.

 

IMG_7569

 

رنگ و روی بلوارها از بین رفته و متاسفانه بکار بردن مصالح نامرغوب آفتی برای مدیریت شهری شده است , زیرا برای مثال بلوار کارگر که مدتی قبل رنگ آمیزی شده بود , پس از مدت کوتاهی رنگ و روی خود را از دست داد که عزیزان شهرداری مجبور شدند مجدد , انهم در ایام نوروز !!!!!  این بلوار را رنگ کنند , سوال این است که آیا بهتر نیست کار را یکبار , بصورت اصولی و با مصالح مرغوب انجام دهیم .

 

20150329074923

 

ورودی شهر از سمت نهبندان , بصورت نیمه کاره آسفالت شده و همان آسفالت نیز در همان روزهای اول تخریب شده است , تا براحتی شاهد از بین رفتن بودجه های باشیم که به سختی بدست آمده است , حال باید دید که علت اینکه آسفالت جدید این بلوار , چرا در مدت بسیار کوتاهی تخریب شده است ؟ وچرا بصورت نیمه آسفالت شده و چنین وضع آشفته ای دارد ؟

آیا تا بحال عزیزان و مدیران مسئول شهری , اعم از اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم به این مساله فکر کرده اند که اگر خودمان به شهری وارد شویم و با این صحنه ها مواجه شویم , چه فکری درخصوص آن شهر , مدیرانش و مردمانش می کنیم ؟

آیا بجز این است که این مسائلی که در شهر رخ می دهد را نمی توان جز  در عدم نظارت صحیح بر امورات دانست؟

 

زابل

 

20150327_140641

 

امیدواریم آنچه گفته شد , مانند همیشه به مثابه تخریب محسوب نشود و عزیزان اگر دراین مدت عملکردی مثبت داشته اند اعلام نمایند تا به اطلاع مردم برسد و مغفول باقی نماند.

بهتر است بجای اینکه به این فکر کنیم صدای یکدیگر را خاموش کنیم , تلاش خود را برای بهتر شدن شرایط زندگیمان بیشتر کنیم , البته گفته های بالا دلیلی برنادیده گرفتن  تلاشهای شبانه روزی کارکنان خدوم شهرداری زابل نیست , اما کمبودهای که اعلام شد , یک از صدها موردیست که در شهر باستانی زابل وجود دارد و چاره ای باید کنیم این رنج را , ورنه افعی می رباید گنج را

پیشتر نکاتی جهت بهتر شدن شرایط بصورت مقاله های جداگانه و گزارشاتی که از جلسات جمعی از متخصصین حوزه شهرسازی منتشر شده بود را یادآور شده بودیم که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته و بی برنامه گی و عدم نظارت صحیح  در مجموعه شهری بخوبی قابل مشاهده است.

 

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=22699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۴
  1. جای تاسف داره بعد میگن چرا شهر پیشرفت نمیکنه

  2. راست میگه بخدا تو شهرستان برید ببینید بخدا لذت میبری نگاه کنی از هنر های دستی در عید نوروز . یعنی یکی نیست بپرسه ………….. //؟؟؟؟

  3. از سرویس های بهداشتی پارک ملت هم سری میزدین واسه شب روشنایی نداره .2-اینهمه مراکز چاپ در سطح شهر دیده میشه مسئولین تابلو پارک ملت روی عوض کنن که رنگش پریده

  4. ازماست که برماست

  5. شورای شهر برای نوروز برنامه ای نداشته ؟‌شهرداری مگر نمی دونسته این همه مسافر نوروزی خواهیم داشت ؟‌

  6. سلام
    مردم ما اگاهند و هر وقت به شهر دیگری مسافرت می کنند به عمق عقب ماندگی شهر ما پی میبرند.
    باید انقلابی اجتماعی در شهر زابل شکل گیرد و همه عناصر نامطلوب…………….
    مطمئن باشید که سرنوشت شهر ما در دستان ریش سفیدان ، تحصیلکردها و از همه مهمتر رسانه هاست.
    مردانه و صادقانه گام بردارید وبا توکل به خدا ، زابل را می توان ساخت.

  7. اصن شهردار معلوم نیست داره چکار میکنه
    شورای شهر هم……..
    و فضای سبز شهر هم صفره اینا فقط یاد دارن یه روز مجسمه رو از این فلکه بردارن ببرن تو فلکه دیگه هر مسافری میاد زابل توبه ای میشه

  8. با سلام . صد حیف و البته هزاران حیف ء که در زابل هیچ گاه مدیر دلسوز و…………………. نبوده و نیست و نخواهد ماند !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ ء تا با همدلی وتفاهم و جدییت مشکلات عدیده زابل رو حل کنند . چون هیچ کدام از ما نه احساس مسولیت میکنیم نه ……………….. گویا شرم مان میاید که در زادگاه آبا و اجدادی مان قدمی جهت توسعه و ابادانی شهرمان برداریم. چرا ما نسبت به زابل اینقدر بی توجهیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. تازمانیکه انتخابات بصورت فامیلی انجام شودوضع همین است.به جای فامیل باید به تخصص نگاه کرد.همان بهترکه شهرداری دست فرماندار باشد حداقل میتوان به مقام بالاترشکایت کرد.مردم هم نظازتی ندارند
    افرادمنتقدوقوی که اززابل رفته اند.مردم باید تحصن کنند

  10. زابل شبیه به یک روستای بزرگ هست!!! البته در روستا از یکسری امتیازات میتوان استفاده کرد مثل استفاده از سکوت و آرامش حاکم بر روستا ،استفاده از زیبایی های بکر وناب روستا، هزینه پایین تر زندگی در روستا ، هزینه پایین آب و برق در روستا ، تهیه مواد غذایی مثل گوشت ، شیر ، تخم مرغ ،گیاهان خوراکی و… در روستا،امکان راه اندازی شغل دوم در روستاو….پس میتوان نتیجه گیری کرد که زابل از یک روستا هم خیلی پایین تره!!!!!!!

  11. شهری که شهردارش(دکتر خمر) بعد ازمدت کوتاهی با بهانه های مختلف و برچسب های متعدد از کار برکنار میشه آباد نمیشه در زابل باند وباند بازی و طایفه گرایی حاکم است تا شایسته سالاری

  12. جدا افراد باید دلسوز باشند شخص ی دردانشگاه به عنوان مسول فضای سبز برگریده شده بنام ایرج راهداری معروف به حاج راهداری برید ببینید توزمینهای که چندین سال رراعت نشده چه کرده واقعا بهشتی شده زمین دانشگاه ازاد االبته حمابت دکتر مجوزی هم قابل ستودن است ازابشان باید عزیزان شهرداری هم کار کنند با روش خوب ومردم پسند

  13. افراد متخصص در سیستان زیاد هستند افرادی که در زمینه طراحی فضای سبز درس خوندن و دارای علاقه و استعداد هستن مسئولین ما در حوزه طراحی فضای سبز اگر علاقه ای به استفاده از افراد متخصص ندارن !حداقل کپی کاری بکنن استفاده از الگوهایی که الان وجود داره مثل فضای سبز دانشگاه زاهدان ، فضای سبز تهران و مشهدو…. البته اگر نیت آبادی ، سرسبزی و طراحی فضای سبز سیستان باشه!!!

  14. دلیل اینکه شهرداری مشک فلکه سقا رو منتقل کرده چیه! با توجه به اینکه فلکه سقا نزدیک به میدان امام حسین(ع) بود! قبلا هم علامت دست که در فلکه امام حسین (ع) بود رو کندن و معلوم هم نیست کجا بردن این شهرداری داره چیکار میکنه!!