امام‌ جمعه نیمروز

ما شان و منزلت نمایندگان عزیز را فراتر از آسفالت کردن و صرف دیدوبازدید ها میدانیم

  • کد خبر : 49249
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
ما شان و منزلت نمایندگان عزیز را فراتر از آسفالت کردن و صرف دیدوبازدید ها میدانیم
امام جمعه نیمروز گفت: ما شان و منزلت نمایندگان عزیز را فراتر از آسفالت کردن و صرف دید و بازدید ها می‌دانیم اگرچه اینها هم به نوبه خودش لازم است اماهرکاری متولی و مسئولش مشخص است وباید فکر وچاره اساسی برای این دغدغه ها ومشکلات مردم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهرستان نیمروز بیان کرد: نمایندگان عزیر ما الگوهای رفتاری شهید مدرس را در دوران نمایندگی مجلس الگوی خود قرار بدهند ،با مردم باشند خود را نوکر و خادم واقعی مردم بدانند ، فرصت نمایندگی را امانتی خطیر و کوتاه مدت بدانند که زود تمام‌ می‌شود ، خدماتی شایسته و ماندگار از خود به یادگار بگذارند.

نمایندگان محترم بخاطر خدا و برای پیگیری راحتر و حل مشکلات مردم ، انسجام و همراهی و هم افزایی بیشتری باهم داشته باشند اختلافات راکنار بگذارند،
حضورشان در منطقه ، حضور اثرگذار و حلال مشکلات مردم باشد با صرف دیدار و شنیدن ها ،جلسات ختم نشود.

شرایط امروز سیستان بحرانی است زندگی ومعیشت وشغل مردم وسلامتی مردم باچالش های بزرگی مواجه شده است و نیازمند یک تلاش و همت مضاعف و روحیه جهادی است الحمدلله که فرصت دولت انقلابی هم بستر ،حل مشکلات را فراهم کرده است.

ما نمایندگان عزیزمان را دوست میداریم و به آنها احترام می‌گذاریم اما انتظار ما و مطالبه مردم هم براساس آن رسالت و فرصتی که مردم به آنها دادند میباشد لذا مردم علاقمند هستند گزارش عملکرد چندساله بزرگواران را بشنود. تریبون های نماز جمعه در اختیار عزیزان میباشدتا از خدمات وزحمات و اقدامات بنیادین نمایندگان عزیز در طول این مدت حدود ۴ساله مطلع شوند.

البته که ما شان و منزلت نمایندگان عزیز را فراتر از آسفالت کردن و صرف دید و بازدید ها می‌دانیم اگرچه اینها هم به نوبه خودش لازم است اماهرکاری متولی و مسئولش مشخص است وباید فکر وچاره اساسی برای این دغدغه ها ومشکلات مردم کرد ۴۳سال گذشته فرصت کمی نیست، خیلی فرصت ها را به راحتی از دست دادیم،ماهنوز گرفتار اولیات حقوق شهروندی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشرفیان درپایان با گرامیداشت روز دانشجو گفتند:
دانشجو نماد مطالبه گری و آرمان گرایی است،دانشجو نماد یک جوان غیور وبصیر وآگاه به جامعه است
هم نمایندگان محترم وهم دیگر مسئولین بزرگوار ،درجمع دانشجویان حضور پیدا کنند و به سوالات وشبهات ومطالبات جوانان پاسخ بدهند

امروز سیستان هم در زمینه قانون گذاری هم در زمینه نظارت کار اساسی و میدانی می‌خواهد ماخلاهای زیادی داریم نیاز به قانون‌ گذاری هاونظارت های قوی داریم که اگر نظارت‌ ها باشد بازارچه‌های مرزی رها نخواهند بود، سیستان بهشت طرح های نیمه تمام نمیشود،بارها گفتیم نظارت حلقه مفقوده مشکلات منطقه سیستان است
وقتی آثارباستانی طرح نیم لوله وطرح ۴۶هزارهکتار جلوی چشم مردم است مردم میبینند که چقدر ازاین طرح های شکست خورده پول‌های زیادی را زیر خاک دفن کردند.

قطعا مرحوم مدرس الگوی یک نماینده شاخص و صالح و تراز جمهوری اسلامی در همه ادوار بوده و خواهد بود چرا که مجلس انقلابی، نماینده انقلابی می‌خواهد نماینده ای که به هیچ حزب و جریان و گروهی بویژه صاحبان قدرت و ثروت وابسته نباشد و فقط نماینده نظام اسلامی باشد چرا که مجلس شورای اسلامی ،حساس ترین و موثرترین نهاد قانونی کشور است.

و‌اگر نماینده ای ناصالح و غیر انقلابی به مجلس راه پیدا کند نماینده ای که مصالح کشور را نفهمد، دشمن های استکبار را نفهمد ،نماینده ای‌که قبل از ورود به مجلس خودش را وام دار دیگران کند به تعبیر رهبر معظم انقلاب به درد مردم ک مملکت نمی‌خورد.

امام جمعه نیمروز گفت: لذا مردم عزیز ۴ شرط مهم و اساسی را برای نمایندگان مجلس آینده،در بین نامزدهای محترم انتخابات ، مد نظر داشته باشند :
۱تدین وایمان فرد: آدم متدین کوتاهی وخیانت نمی‌کند ،فرصت مجلس را برای خود و اطرافیانش استفاده نمی‌کند که گاهی میبینیم ،کل استان اقوام ودوستان یک نماینده هستند. ۲ کار آمدی،  انقلابی گری ، مسئولیت پذیری
۳دلسوز مردم باشد ۴ شجاع باشد مرعوب هیچ قدرتی نباشد از آرمان‌های نظام و انقلاب و مکتب امام و شهدا پاسداری کند.

وی ادامه داد: الان فصل سرماست باز معضل کمبود و سوء مدیریت در توزیع سیلندر های گاز ، داد مردم را درآورده است وزندگی مردم را مختل کرده است
از بازار سیاه سیلندرهای گاز و کیفیت آنها تا سو ءاستفاده بعضی نانوایی ها که پاسخگوی مردم نیستند و نانوایی را تعطیل کردند تا مطرح کردن و پیش بینی افزایش قیمت نان بخاطر کمبود سهمیه گاز که توسط بعضی از نانوایی ها مطرح می‌کنند.

ما هر سال در فصل سرما با این چالش و مشکل مواجه می‌شویم، از طرفی شایعه افزایش قیمت گاز که موجب سوءاستفاده بعضی دلالان شده است
اگرچه عزیزان اعلام کردند تغییری نکرده اما مردم می‌گویند بعضی از این خودروهای فروشنده سیلندر گاز ، خودشان به بهانه های واهی قیمت ها را افزایش دادند ، این ناهماهنگی نظارت مستمر و بهتری می‌خواهد.

وقتی هنوز برخلاف وعده های مسئولین شرکت گاز هنوز‌گاز به خانه های مردم نرسیده ، هنوز زیر ساخت‌ها در شهر فراهم نیست ،چرا ما باید با مشکل جدی گاز مواجه باشیم در حالی که سومین تولید کننده گاز جهان هستیم
اما چراهرسال بااین فلاکت مردم ما دنبال یک کپسول گاز درشهر بدوند این دور از شان مردم ماست،باتوجه به اینکه درسرما مصرف گاز مردم بیشتر میشود سهمیه سیلندر گاز مردم باید افزایش پیدا کند .
هزینه برق هم در ۶ ماهه دوم سال ۲ برابر است و تعرفه تخفیق آن حذف میشود
درحالی‌که خیلی از مردم هم وسایل گرمایشی برقی ندارند ،طبیعی است که احتیاج خانواده ها به نفت وگاز بیشتر میشودمقایسه این استان با نقاط دیگر از عدم درک درست از وضعیت مردم است .

درپایان اشرفیان گفت: در بحث چاه ژرف قریب به ۳ ماه است پمپ آن‌ سوخته ، هیج استفاده ای ازآن چاه نمی‌شود، هیچ آبی وارد مدار نمیشود هیج کس هم خود را متولی و پاسخگو نمی‌داند، درحالی که میلیاردها تومان پول بیت المال هرینه شده برای اینکه قسمتی از مشکل آب شرب نیمروز حل شود، بحران بی آبی هم مردم را آزارمیدهد.

در بازدیدی که داشتیم پیمانکار طرح میگوید به ماارتباطی ندارد، شرکت آب میگوید به ماارتباطی ندارد، خوب به چه کسی ارتباط دارد؟ یک جرثقیل میخواهد که این پمپ راازعمق ۲۳۰متری زمین بکشد بیرون وتعمیرکند، ولی انجام نشده اینها ترک فعل است،بی توجهی به شرایط و مشکلات مردم است.

این شرکت فعلی که الان آنجا دارد کارمیکند اصلا صلاحیت ادامه کار دراین منطقه راندارد، پیگیرنیست، اصلا درمنطقه نیست وحضورندارد ودلسوز مردم نیست، تجهیزات کامل وبه روز را مستقرنمیکند، جوابگوی قراردادی که بااداره آب بابت میزان آبی که باید روزانه تحویل بدهد نیست.

اگر آب چاه ژرف مفید است نباید یک روز هم فرصت را ازدست بدهیم و آب این چاه‌ها زودتر باید وارد مدارمصرف شود اگر مفید نیست چرا باپول بیت المال، چاه‌های ژرف دیگر دارد حفاری می‌شود این دوگانگی ها مردم را اذیت می‌کند.

در موضوع طرح رزاق، باید مدیریت آن وتصمیاتی که گرفته میشودشفاف و کامل وعمومی باشد موجب نارضایتی و ابهام برای مردم نباشد.

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=49249
  • دیدگاه‌ها برای ما شان و منزلت نمایندگان عزیز را فراتر از آسفالت کردن و صرف دیدوبازدید ها میدانیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.