شرکتــــ نیشگــون در مسابقه مردان آهنین و حمل سیلندرهای گـاز

  • کد خبر : 17500
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
شرکتــــ نیشگــون در مسابقه مردان آهنین و حمل سیلندرهای گـاز

شهرگندمــــ : نیشگون که در این مدت خوب استراحت کرده و خیلی هم از شرایط موجود و اتفاقاتی که رخ داده نگران و ناراحت شده , فکر میکردیم کار را که شروع کنیم نیشگون همان روز اول به سراغمان می آید و درددلهایی برای ما دارد , اما ای دل غافل که یک هفته گذشت […]

شهرگندمــــ : نیشگون که در این مدت خوب استراحت کرده و خیلی هم از شرایط موجود و اتفاقاتی که رخ داده نگران و ناراحت شده , فکر میکردیم کار را که شروع کنیم نیشگون همان روز اول به سراغمان می آید و درددلهایی برای ما دارد , اما ای دل غافل که یک هفته گذشت و از نیشگون خبری نشد , اما پس از یک هفته پیدایش شد و ادامه ماجرا.

 نیشگــــــون : خدایا قربان حکمتت بروم … این همه در گوش یونس خان صاحب قلم والسایت خواندیم که آقا جان یعنی چه که می خواهم استراحت کنم ؟… آن همه فریاد بلند مردم سیستان که می گفتی همین بود؟… بیا و دست بردار و دوباره برو بچه های گندم پرسی را دور هم جمع کن… و یک عالمه حرف و حدیث دیگر تا این که راضی شد بیاید و دوباره این خانه ی مجازی مردم سیستان را بازگشایی کند.
حالا که همه آمده اند این نیشگون بیچاره است که از قافله جا مانده و هر چه می دود به بقیه دوستانش نمی رسد و با وجود بازگشایی چندین روزه سایت هنوز نتوانسته است مطلبی ، حرفی ، چیزی بنویسد حتما می پرسید چرا؟

راستش مدتی است مثل همه مردم سیستان گرفتارم و در تب و تاب تهیه گاز هستم آن هم در این اول سوز و سرمای زمستانی ….

چند روزی است که به تبعیت از نوادگان سیستانی رستم , وزنه ای سیزده کیلویی را بر دوش می اندازم و در کنار سایر همشهریان به دنبال ماشین گاز می دوم ,  اما…(البته بماند که با توجه به تفاوت دوران رستم و دوران ما برخی همشهریان از شیوه ای جدید استفاده می کنند و با موتور سیکلت و ماشین سیلندر گاز را برداشته و به دنبال گاز می دوند … خب از قدیم گفته اند دارندگی و برازندگی)

image003

باور کنید این روزها پشت سر هم یاد مسابقات تلوزیونی مردان آهنین چند سال پیش شبکه سه می افتم وقتی که  قویترین مردان کشور سیلندر چندین کیلویی را روی دوش می گرفتند و می دویدند .

01-StrongMan[WwW.KamYab.IR]

ما را بگو که با چه دل خوشی و در راستای اقتصاد مقاومتی و مدیریت مصرف آمدیم و آبگرمکن پرمصرف برقی خانه را به آبگرمکن گازی تبدیل کردیم ولی افسوس که حالا آبگرمکن هست و گاز نیست.
بدجوری عصبانی شده بودم و داشتم به زمین و زمان بد و بیراه می گفتم … مانده بودم که چه بکنم ؟ یا باید یقه مسئولان وزارت نفت را بگیرم ( که دستم حتی به دکمه پایین پیراهن شان هم نمی رسد چه رسد به یقه) و یا باید به سراغ نمایندگان بهتر از جان می رفتم که به لطف مماشات و یا شاید سهل انگاری شان سهمیه گاز سیستان تقریبا نصف شده و از 2300 تن به 1250 تن کاهش داده شده (این مطلب را دو تن از مسئولان توزیع گاز شهرستان زابل گفته اند) .

 

image005

دلم می خواست فریاد بزنم که آی آقایان محترم و ایضا بانوان دست اندر  کار ! 

تاخیر در گازرسانی و فقدان امکانات رفاهی ناشی از آن بس نبود که این کمبود جدید گاز منقول(یا همان سیلندرقابل حمل گاز مایع) را هم به مشکلات مردم صبور سیستان اضافه کردید؟

در اوج عصبانیت بودم که ناگهان مثل کارتون قدیمی «ای ، کیو، سان » چراغی بالای سرم روشن شد و افکار تازه ای به سراغم آمد . دیدم خیلی بی انصافی است که فقط نیمه خالی لیوان را ببینم .
خلاصه با چند هزار تومان هزینه اضافی تن به خرید سیلندر آزاد گاز دادم و سمت خانه روان شدم چون پرداخت چند هزارتومان اضافه ارزشش را دارد که خدای ناکرده با خشم و نگاه تند اهل بیت مواجه شوم .

image009

توی راه کلی فکر کردم و موارد مهمی به ذهن ناقص نیشگونی ما خطور کرد که خالی از لطف نیست با شما در میان بگذارم:

1 ـ آقا جان اصلا مقصر اصلی این مشکل خود مردم هستند آخر چه معنی دارد ما همیشه نیمه خالی لیوان را ببینیم و این همه زحمت آقایان و بانوان مسئول علی الخصوص نمایندگان محترم را نادیده بگیریم بابا انصاف هم چیز خوبی است باور کنید درست نیست برخی افراد مغرض!!!!! این کمبود گاز را ناشی از زبانم لال کم تدبیری نمایندگان و مدیران وزارت نفت که موجب کـاهش سهمیه گـاز مایع ما تا حد نصف شده , می دانند .

آقا گاز کم شده که شده مردم باید درست و کم مصرف کنند . چه معنی دارد هرکس در خانه خودش باشد و گاز مصرف کند ؟ وقتی مشکل داریم باید همه از جمله عمه و خاله و عمو و دایی و پسر خاله و غیره خانه پدربزرگ یا بزرگ خاندان جمع شویم و به جای هفت ـ هشت کپسول ، یک کپسول گاز را مصرف کنیم فقط مسئولین هم باید تا صدای بزرگ خاندان در نیامده دست بجنبانند.

2 ـ انصافا باید به همدلی و همراهی مدیران نفتی با میراث فرهنگی دست مریزاد گفت و از این که سعی دارند با حذف مقطعی گاز، به گونه ای زندگی سنتی و زیبای قدیمی ها را دوباره در یادها زنده کنند و بساط کرسی و شب نشینی و نقل و داستان های کهن فارسی را راه بیندازند از آنان تشکر و قدر دانی کرد. اصلا هیچ اشکالی هم ندارد وسط پذیرایی خانه هایمان را گود کنیم و هیزم بیاوریم و آتش راه بیندازیم . تازه این طوری معنای اصلی و واقعی «دودمان» را هم زنده می کنیم.

3 ـ نمی دانم چرا بعضی از مردم به جای تشکر فقط غر می زنند .
آخر برادر و خواهر عزیز مگر هر روز از رسانه ها خبر مربوط به «قاتل خاموش» یا همان گاز گرفتگی که جان چندین نفر را در شهرستان های مختلف می گیرد نمی شنوید؟ حالا اگر مسئولین لطف کرده اند و به جای خودمان به فکر حفظ جانمان شده اند بد است؟!!!!…

این که نمی گذارند گاز ـ این قاتل خاموش ـ وارد خانه هایمان شود تا خدای ناکرده جان کسی به خطر بیفتد کار ناشایستی است؟!!!!!!!
این همه غر زدن جای تشکر کردن شماست ؟ بابا دست مریزاد.!!!!!!!!!

4 ـ یعنی واقعا این انصاف است که همیشه ماشین های توزیع سیلندر گاز از ساعت شش صبح آژیر مخصوص خود را روشن کنند و برای خرید یک عدد کپسول سیزده کیلویی ناز مردم را بکشند؟…

خب چه می شود یک مدتی هم مردم ناز توزیع کنندگان گاز را بکشند. باور کنید احساس بعضی از این حضرات با دیدن نیاز مردم به خودشان را لیونل مسی هم بعد از زدن گل به رئال مادرید ندارد!!!!!!

5 ـ خداییش باید هر جور تشکر که بلدیم از مسئولین تهیه و توزیع گاز بکنیم که با خارج کردن گاز از دسترس مردم و ایجاد شرایط سخت می خواهند کاری بکنند که انشاء الله پس از رسیدن گاز به زابل (البته اگربه نوه ها و نتیجه هایمان برسد) به واسطه این شرایط قدر عافیت و داشتن نعمت گاز را بدانیم زیرا از قدیم گفته اند :« قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی دچار گردد» .

6 ـ مساله گاز یک مساله داخلی است و ما دومین کشور بزرگ جهان از نظر ذخایر گازی هستیم و هیچ ربطی هم به کشور های همسایه ندارد و متاسفانه برخی حضرات دیگر نمی توانند مثل مشکل آب بروند و یقه کشور دوست و برادر افغانستان را بگیرند که «حقگازه» (بر وزن «حقّابه») مارا نداده اند.

7 ـ دوستان منتقد مغرض !!!! بهتر است به جای گیر دادن به این مساله هم فکر کنند که شاید این کمبود گاز راهی باشد میان بر به سمت رونق اقتصادی

به این شکل که وقتی یک میوه فروشی یا آپاراتی دچار رکود می شود با ایجاد یک اشتغال کناری و فروش چند عدد سیلندر مایع گاز( آن هم به نرخ آزاد )از ورشکستگی نجات پیدا می کند و این یعنی حمایت از اشتغال بازار و به جای گیر دادن باید مورد تقدیر قرار بگیرد و به من و شما هم مربوط نیست که مردم چه قدر دچار مشکل می شوند!!!!

 

image007

اما توصیه نیشگــونی:
تحقیقات نیشگونی به این جا رسید که علاوه بر تقلیل سهمیه از سوی مسئولان کشوری ، مجوز توزیع سهمیه گاز نیز از بندر عباس و تهران صادر می شود و بخش اعظمی از همین سهمیه کاهش یافته سیستان سر از مرکز استان در می آورد و رانندگان زابل باید سه یا چهار روز بخوابند و با اصرار و التماس بار دریافت کنند و این مشکل نه توسط فرماندار محترم قابل حل است و نه مدیران نفتی شهرستان بلکه مشکلی است فرامنطقه ای و باید توسط افرادی مثل استاندار محترم و نمایندگان عزیز حل شود اما:
مردم عزیز مبادا خود را مدیون نمایندگان کنید و از آنان بخواهید تا این مشکل فرامنطقه ای را حل کنند آخر شما که بهتر می دانید جا به جایی مدیران از مدیرکل گرفته تا معاون مدارس حسابی وقت عزیزان را گرفته و اگر حل این مشکل را از آنان بخواهیم ظلم بزرگی به آنان کرده ایم و حق الناس به گردنمان می افتد ,  اصلا چه لزومی دارد از آنان بخواهیم به جای گیر دادن و استیضاح و رای اعتماد دادن به وزیر علوم کمی با وزیر نفت مجالست و گفتمان کنند تا مشکل حل شود به نظر ناقص نیشگون بیاییم و از استاندار گرامی کمک بخواهیم بهتر است…

از طرفی نگرانی و ترس ایجاد شده باعث می شود تا برخی هموطنان نسبت به خرید بیشتر و ذخیره گاز اقدام نمایند که این کار تقاضا را بالا برده و باعث تلاطم در بازار می شود .

بابا به خدا راه کار خرید اضافه نیست بلکه مدیریت مصرف تنها را حل بحران به شمار می رود.
امیدوارم هرچه زودتر با تدبیر و درایت مسئولین فرامنطقه ای این مشکل نیز برطرف شود زیرا مردم غیرتمند و ولایتمدار سیستان شایسته بهترین هایند و خدمت به آنان عبادتی بزرگ است.

با تشکر ـ نیشگــون

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=17500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۶
  1. سلام
    باتشکراز تیم گندم پرس ونیشگون انشاالله بعد از رتبه اول سل
    مدال نقره داشتن بیشترین معلول وبیمار دیکس کمر
    از آن مردم سیستان است

    • و بیشترین مدال اون کسایی میگیرن که 3 تا کپسول ببرن طبقه سوم خونه هاشون . طفلی ها …. به 30 سال نمیکشن . این همه مردم نظر میدن که از رو برن یه کاری بکنن . والا بخدا …..

  2. ……………………………… و غیره

  3. خیر مقدم نیشگون عزیز. ضمن اینکه بنده نیز هفته قبل یک ده هزارتومانی خرج سیلندر آزاد کردم فقط یک سوال دارم چطور عزیزان آزاد فروش ما در تمام فصول سال و هر تعداد که دلت بخواد سیلندر گاز ذخیره دارند؟؟؟؟ حال پیدا کنید پرتقال فروش را !!!

  4. دلم مثل دلت خونه نیشگون
    اما چه باید کرد سوخت و ساخت
    آقا یا خانم جهانتیغ لایک من هم حرف شمارو جای دیگه مطرح کردم اما جوابی نشنیدم

  5. واقعا از گندمی عزیز تشکر میکنم چه جالبه دقیقا عکسی که شما گذاشتید در بلوار حیدر شهرکی روز جمعه یکی از دوستان شاهد بوده راننده نیسان پایین میشه وبا سرعت 9سیلندر گاز را پایین می کند بنده خدایی با سیلندر خالی سر میرسه ومیگه یک سیلندر میخوام میگه ندارم گندمی جان به مسئولین بگو اگر بمیرید کمه اگه دق کنید که نمی کنید کمه بابا مردم در شهرستانها لوله کشی گازدارند ما اندر خمه یک کوچه ایم آقا وخانم نماینده حتما تصمیم گرفتید دوره بعد هم کاندید بشیدخجالت بکشید از این مردم صبور.گندمی جان سانسور نکن وبنویس شاید….

  6. یادم میاد روزی برا خرید کپسول رفته بودم که گفتند باید بری کوپن گاز از جایگاه ….. بگیری ، خلاصه بعد از چند بار رفتن به جایگاه کوپن ندادند که هیچ کلی هم بدوبیراه نصیب من شد .
    دقیقا چند ماه بعد از نمایندگی دکتر کیخا بودکه به پیگیری بجایش قضیه کپسول گاز به کلی رفع شد .
    احتمالا نمایندگان امروزی ما یک تذکر کنار گذاشتند

  7. مردم سیستان حتما بیاد دارند قبل از حضور نمایندگان دوره قبل با چه مشقتی نان و گاز تهیه می شد/ولی به تدبیر دو نماینده واقعا کار بلد و کاردان ان زمان اقای کیخا و نورا بعد از گذشت یکی دو ماه گاز و نان از اب راحتر تهیه می شد و داستان کوپن از تاریخ سیستان حذف شد /پیگیری کردیم دیدیم این دو بزرگوار سهمیه مستقلی برای سیستان گرفته اند که بلافاصله بعد از این که مردم در حقشان لطف کردند و دو نماینده فعلی را فرستادند سهمیه نصف و احتمالا حذف شده/امروز وقتی می بینیم مردم کپسول به دوش دنبال ماشین ها می دوند و راهبندان ایجاد می کنند/می گوییم مردم مقصر کیست کسانیکه دنبال عزت شما بودند با انها چه کردید/دنبال مقصر نگردید/خودمان این اوضاع بهم ریخته را درست کردیم

  8. یک دقیقه سکوت کنیم به احترام دو نماینده قدرتمند مجلس هشتم که جای خالی هر دوی آنها هر روز بیشتر از دیروز احساس میشه.

    صفحه فیس بوک دکتر نورا مطلبی درباره همین موضوع گذاشته:
    در این منطقه هیچ گونه گاز کشی انجام نشده و مردم از امکانات لوله کشی گاز بی بهره هستند و این در حالی است که سهمیه گاز منطقه سیستان از طریق سیلندر به شدت کاهش یافته است. توزیع گاز مایع در منطقه سیستان متولی نداشته و هیچ حساب و کتابی در توزیع گاز در منطقه وجود ندارد. در توزیع گاز در این منطقه رانت خواری صورت می گیرد و هیچ ضابطه معینی در نحوه توزیع وجود ندارد و یک عده از آقایان از قِبَل آن میلیاردر شده اند. اگر قرار باشد هر شرکتی به بخش خصوصی واگذار شود و این گونه مردم را استثمار کنند بهتر است که دست دولت باشد. به جای این که جلو سوخت و کالای قاچاق را بگیرند، سهمیه سوخت را کاهش می دهند و تصور آنان بر این است که با کاهش سهمیه سوخت می شود جلو قاچاق را گرفت. ما نمایندگان به جای این که برای مسایل بزرگ مردم منطقه کار کنیم باید درگیر مسایلی این چنینی باشیم و باید گفت که کار نمایندگان مردم در مناطق محروم صد برابر بیشتر از کار نمایندگان در مناطق برخوردار است.

  9. این بی تدبیری فرماندار و اداره صنعت و معدن هست که هر ساله این مشکل هست عزیزانی که نمایندگانرو مقصر دارند بدنند که این مشکل در زاهدان وجاهایدیگر استان هم هست باید اقای استاندار تدبیر میکردن جو سازی نکن گندمک باز شرو کردی اتفاقا مشکل گاز در دوره دو نماینده قبلی که مرز باز بود بیشتر خودشو نشون داد این موضوع کاملا باید توسط فرماندار و صنعت و معدن حل بشه

  10. به نام خدا
    با سلام
    از جناب آقای یونس دهمرده و همکاران عزیزشان تشکر می کنم .
    امیدوارم هرچه زودتر با تدبیر و درایت مسئولین فرامنطقه ای این مشکل نیز برطرف شود زیرا مردم غیرتمند و ولایتمدار سیستان شایسته بهترین هایند و خدمت به آنان عبادتی بزرگ است.

  11. عالی بود.

  12. من که هروقت گاز خونه تمام میشه وکپسولهای خالی رو می بینم…گریه ام می گیرد…نخندی بهم نیشگون جان

  13. دوستان همه توجه داشته باشید که سختی زندگیه ما همین ۱۰۰ ساله اوله که با این وضعیت به ۵۰ هم نخواهد رسید ایشاالله که در اون دنیا حداقل عاقبت بخیر بشیم ،این هم می گذرد…

  14. مردم سیستانم واسه خودشون یه پامرداهنین شدن ازبس سیلندررودوش دنبال ماشین حمل گازدویدن قطعااگه دراین دوره مردان آهنین سیستان نماینده داشته باشه مقام اول میاریم!!!