رسانه هـا واقعیت ها را مخـابره کنند/ پتانسیلهای استان معرفی شود

  • کد خبر : 29587
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
رسانه هـا واقعیت ها را مخـابره کنند/ پتانسیلهای استان معرفی شود

گندمــــ پرس : استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این دیار رنگین کمان معادن است و باید داشته های و توانمندی استان توسط رسانه های به بهترین شکل معرفی شود.     علی اوسط هاشمی امروز در حاشیه بازدید از معاون کوه سفید سراوان اظهار داشت: صنعت و معدن موجود در استان سیستان و بلوچستان، ثروت […]

گندمــــ پرس : استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این دیار رنگین کمان معادن است و باید داشته های و توانمندی استان توسط رسانه های به بهترین شکل معرفی شود.

 

 

علی اوسط هاشمی امروز در حاشیه بازدید از معاون کوه سفید سراوان اظهار داشت: صنعت و معدن موجود در استان سیستان و بلوچستان، ثروت بیکران و بزرگی بوده چرا که این استان پدر معادن کشور به شمار می‌رود.

 

وی افزود: بهره‌گیری از موقعیت ویژه سیستان و بلوچستان به لحاظ همجواری با کشور‌های پاکستان و افغانستان ضروری است و دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی و تسهیلات و امکانات زیربنایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، منابع دریایی و تسهیلات ایجاد صنایع تبدیلی خرما از جمله ظرفیت‌های قابل گسترش در بخش صنعت و معدن سیستان و بلوچستان به شمار می‌روند.

 

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان سرزمین پهناوری است که از دریاچه شکرریز هامون تا پهن‌دشت نیلگون دریای عمان گسترانیده شده  و هر گوشه آن نعمتی خدادی پنهان است که باید آن را قدر دانست.

 

سیستان و بلوچستان از نگاه امنیتی گذر کرده است

 

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد از برخی از سیاه نمایی ها تاکید کرد: این استان نباید مشهور به قاچاق، شرارت و غیره باشد چرا که هر هزار و ۵۴۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی، شایسته‌ترین محور ممکنی است که در اختیار این استان قرار دارد و باید رسانه های این ظرفیت را به باور ملی تعمیم دهند.

 

هاشمی با اشاره به اینکه این استان رنگین کمان معادن کشور است، گفت: دولت در مسیر اکتشاف با توجه به ظرفیت‌های استان گام‌های موثری برداشته و ۸۶ هزار کیلومتر مربع اکتشاف معدنی در استان از میزان ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع کشور، نشان از عزم ملی برای توسعه معدنی استان دارد.

 

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: باید با تمام توان در زمینه ایجاد این مجموعه تلاش شود و برای توسعه معادن، کارخانه‌های فرآوری برای محصولات معدنی استان ایجاد شود.

 

وی یاد آور شد: اهمیت اکتشاف معادن به خوبی در استان جا افتاده است و تلاش کرده‌ایم حضور جدی برای اکتشاف معادن داشته باشیم که اگر به سمت فرآوری محصولات و زایش خوشه‌ای صنایع مرتبط با این بخش برویم، بازار خوبی برای‌مان ایجاد می‌شود.

 

استاندار افزود: استان ثروتمندان زیادی دارد که در اقصی نقاط جهان و دیگر استان‌های کشور منشاء اثر تولید و کسب و کار هستند، لذا در حال ترغیب آن‌ها به همراهی با دولت و مشارکت در استان هستیم.

 

رئیس شورای برنامه ریزی استان تاکید کرد: اگر این اتفاق در استان رخ دهد تغییر نگاه‌ها شکل می‌گیرد، هر چند مهم‌ترین نقش متوجه رسانه‌های استان است که بتوانند واقعیت استان را نمایان و برجسته کنند./ مهر

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=29587
  • دیدگاه‌ها برای رسانه هـا واقعیت ها را مخـابره کنند/ پتانسیلهای استان معرفی شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.