دیدار دادستان و ائمه جماعات شهرستان زابل

  • کد خبر : 45853
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
دیدار دادستان و ائمه جماعات شهرستان زابل
دادستان شهرستان زابل گفت: روحانیون و مبلغین دینی به عنوان گروههای مرجع و تاثیرگذار در نظام مقدس اسلامی نقش شگرفی در ایجاد اصلاحات ساختاری در بهبود نظام سلامت اجتماعی ایفامی کنند.

به گزارش گندم خبر به نقل از روابط عمومی دادسرای انقلاب زابل در این دیدار دادستان زابل به نقش روحانیون در کاهش آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و افزود:دین مبین اسلام دارای ظرفیتهای بالایی است که متاسفانه بنا به دلایلی تاکنون از آن درجهت رفع برخی از مسایل و مشکلات اجتماعی استفاده نگردیده است.

 

محمدسرگزی گفت: روحانیون و مبلغین دینی به عنوان گروههای مرجع و تاثیرگذار در نظام مقدس اسلامی نقش شگرفی در ایجاد اصلاحات ساختاری در بهبود نظام سلامت اجتماعی ایفامی کنند.

وی بیان کرد: تبعیت و پیروی مردم از نصایح و توصیه های علما و روحانیون از یک طرف و برگزاری تجمعات و نشستهای متعدد دینی در کشور به مناسبتهای مختلف از سوی دیگر، زمینه مناسبی درجهت طرح و بیان مسایل اجتماعی و تشویق و تحریض مردم در مشارکت با رفع این نوع از معضلات اجتماعی محسوب می گردد.

 

دادستان زابل بیان کرد: عدم ارتباط بین بخشی دستگاههای متولی نظام سلامت اجتماعی با سازمانهای دینی و حوزه های علمیه باعث گردیده که طرح موضوعات روز در باب آسیبهای اجتماعی اعم از اعتیاد، ایدز، طلاق و… در منابر و مجالس دینی مورد مغفول قرار گیرد.

 

وی افزود: گرچه مسایل اجتماعی روز از دغدغه های اصلی امامان معصوم در عصرخویش محسوب می گردید و حتی احادیثی مختلفی نیز در این باب به یادگار مانده است اما کمتر در ارتباط با موضوعات و مسایل اجتماعی مورد تاکید خطبا و وعاظ قرار می گیرد.

 

سرگزی گفت: ورود معنویت از طریق آگاهی بخشی و تنویر اذهان عمومی ازسوی مروجین دینی در خانواده ها نقش به سزایی در پیشگیری از بروزآسیب اجتماعی ایفا می کند.

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=45853
  • دیدگاه‌ها برای دیدار دادستان و ائمه جماعات شهرستان زابل بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.