خطبه های نماز جمعه زابل به امامت حجت الاسلام لشکری

  • کد خبر : 22802
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
خطبه های نماز جمعه زابل به امامت حجت الاسلام لشکری

گندمــ پرس : حجت الاسلام لشکری امام جمعه موقت شهرستان زابل در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: ایام سال نو را به همه شما عزیزان تبریک عرض می نمایم. خداوند متعال در این ایام باران رحمتش را براین منطقه نازل نمود و دل مرد این منطقه شاد گردید. عقل مایجاب ی کند […]

گندمــ پرس : حجت الاسلام لشکری امام جمعه موقت شهرستان زابل در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: ایام سال نو را به همه شما عزیزان تبریک عرض می نمایم. خداوند متعال در این ایام باران رحمتش را براین منطقه نازل نمود و دل مرد این منطقه شاد گردید. عقل مایجاب ی کند تا به سبب این نعمت الهی شاکر و سپاس گزار باشیم و اطاعت و بندگی خدا را بیشتر انجام دهیم.

به گزارش گندمــ پرس به نقل از وبسایت دفتر امام جمعه زابل , وی در ادامه افزود: عفل یکی از بالاترین سرمایه های انسان است که به وسیله عقل انسان به ارزش واقعی اش می رسد.

خداوند می فرماید:ما قرآن را به زبان عربی نازل کردیم تا در آیاتش با عقل و بصیرت تعقل کنید.

خداوند فرمود: سوگند به عزت و جلالم من در میان همه موجوداتی که در همه عالم آفریدم هیچ موجودی را بهتر از عقل نیافریدم. امرو نهی و حکم من بر محور عقل است وبه وسیله عقل پاداش می دهم و به وسیله عقل هم کیفر و مجازات میکنم. در روایات زیادی عقل حجت قاطع خداوند معرفی شده است. عقل را هم به این منابت عقل نامیده اند چون انسان را از انحراف و گمراهی حفظ می کند و در جهت سعادت و خوشبختی قرار می دهد. اگر عقل در وجود انسان باشد از انحرافات انسان جلوگیری می کند. یعنی اراده انسان را در اختیار خودش می گیرد.

پیامبر(ص) فرمود:: عقل بازدارنده ایست که انسان را ازنادانی حفظ می کند.

وی در ادامه بیان داشت:اگر این نفس انسان به اختیار عقل نباشد، انسان را به هلاکت و نابودی می کشاند. عقل است که انسان را از جهل باز می دارد.

از پیامبر(ص) پرسیدند عقل چیست؟فرمودند: عقل عمل به طاعت خداست. وآنهایی که به دستورات خدا عمل می کنند اینهاعقلا هستند. هرکسی که عقل داشته باشد دین دارد. هرکسی که دین نداردقطعا عقل هم ندارد. عقل با کفر و شرک قابل جمع نیست و همیشه به دنبال حق است.

حجت الاسلام لشکری در ادامه با اشاره به نشانه های شخص عاقل افزود:عاقل کسی است که زبانش را کنترل می کند. شخص عاقل از هوای نفس پیروی نمی کند. هوای نفس کاملا با عقل دوگانگی و ضدیت دارد. هوای نفس ضد عقل است.

شخص عاقل از هر پیشامدی پند می گیرد،خودبین و متکبر نیست. از بدترین آفت های عقل تکبراست. شخص عاقل از گناه پرهیز می کند.

امیر المومنین(ع) می فرماید: انسان عاقل کسی است که بر هوای نفسش پیروز گردد.

حجت الاسلام لشکری در خطبه های دوم بار دیگر نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و اظهار داشت:

چهارشنبه گذشته روز تولد نظام مقدس جمهوری اسلامی روزی که مردم ما با یک درصد قاطع، بیش از 98 درصد به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای مثبت دادند. جمهوری اسلامی تحولی را در جهان ایجاد کرد که ظلمت استبداد شاهنشاهی و سلطه بیگانگان را به هم زد و نور اسلام و اهلبیت را در این سرزمین جاری کرد.

وی در ادامه سخنانش افزود:اسلام وابستگی به استکبار را مردود می شمارد و سلطه اقتصادی و فرهنگی و نظامی را برجامعه اسلامی ممنوع می کند و همه اینها را ما در طول چند دهه مشاهده کردیم هدف اصلی انقلاب اسلامی ما حکومت اسلامی است. اجرای سیاست نه شرقی و نه غربی است. این از اهداف اولیه و اساس نظام ماست. تا حالا ملت ما اجازه نداده که وابستگی به کشورهای غربی بوجود بیاید.

حجت الاسلام لشکری در ادامه گفت:از ابتدا یکی از برنامه های اصلی انقلاب حمایت از مستضعفان درسراسر جهان بوده است. این از آرمانهای انقلاب ماست که یاور مظلومان جهان است. یکی از مصیبت بار ترین مسایلی که الان داریم وضعیتی است که حاکمان ظالم و جنایتکار و نوکر قدرتها ی صهیونیستی دارند. یک کشور اسلامی که داعیه حرمین شریفین را دارد با پشتیبانی آمریکا و صهیونیست به کشوری فقیر حمله کند. ما انزجار و تنفر خود را از این رژیم فاسد عربستان اعلام می کنیم و از خداوند متعال می خواهیم ان شاالله ذلت و شکست را بر این رژیم نازل کند.ملت ما به هر وسیله که می تواند به این کشور مظلوم و ستمدیده یاری می رساند. یمنی ها مردمی اسلام خواه و متدین اند که نیاز به حمایت دارند. ما این ظلم و ستم را محکوم می کنیم و آل سعود به حول قوه الهی شکست می خورد.

ایشان در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای بیان داشت:مذاکرات هسته ای بالاخره با صدور بیانیه مشترک به پایان رسید. در این بیانیه هم در ارتباط با محدودیت و تعلیق فعالیتهای هسته ای بحث شده و هم برداشته شدن تحریم های ظالمانه. دیدیم که چه تحریم های ظالمانه ای را برملت ما وضع کردند.مسئولین ما هوشیار باشند.باید مقاومت کنند و مراقب باشند که کوچکترین سو استفاده ای از این توافقات نداشته باشند.

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=22802
  • دیدگاه‌ها برای خطبه های نماز جمعه زابل به امامت حجت الاسلام لشکری بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.