جناب استاندار،هنوز زمان تکان دادن مدیران نرسیده است؟؟؟!!!

  • کد خبر : 31123
  • ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
جناب استاندار،هنوز زمان تکان دادن مدیران نرسیده است؟؟؟!!!

گندم پرس : باران، این رحمت الهی، آرامش بخش ذهن پر رنج ما گردید و در این همهمه مشکلات دروازه ی ذهن مان را باز کرد به روی یادآوری صحبت هایی که به زبان آمد اما در عمل هیچ انگاریده شد. مرداد ماه امسال روز خبرنگار خوبی را با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در […]

گندم پرس : باران، این رحمت الهی، آرامش بخش ذهن پر رنج ما گردید و در این همهمه مشکلات دروازه ی ذهن مان را باز کرد به روی یادآوری صحبت هایی که به زبان آمد اما در عمل هیچ انگاریده شد.

مرداد ماه امسال روز خبرنگار خوبی را با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران و خبرگزاریها پشت سر نهادیم ،در این روز صحبت هایی بیان شدازجنس تدبیر که بارقه ی امید را در چشمان  رسانه ها،خبرگزاری ها ،خبرنگاران و از همه مهمتر مردم نشاند.

 اما اکنون پنجمین ماه از جاری شدن این سخنان و صحبت های کارگشا می گذرد و متاسفانه شنیده هایمان عملی نگردید و احساس وظیفه و تعهد مدیران به پاسخگویی بهتر که نه ،بدتر از گذشته هم شده است و البته ما و مخاطبان این سهل انگاری و نادیده انگاشتن گفته های مقام عالی مدیریتی و در واقع پدر استان را نشانگر ضعف های عمیق مدیریتی و شاید ضعیف عمل کردن مشاورین و معاونین استاندار در پیگیری مصوبات جلسات و نشست های ایشان می دانیم که این خود نیز با نگاه و گفته های منعکس شده ی استاندار مغایرت فراوانی دارد.

شنیدیم که ایشان در سخنرانی خود می فرمایند:“هر مدیری که حضورش در استان احساس نشود و نتواند تعامل خوبی با اصحاب رسانه در انتشار اخبار و عملکرد خود ایجاد کند نیاز به تکان دادن دارد.”

رسانه ها که بعنوان دیده بان جامعه و تریبون بیان مشکلات ،بر حسب وظیفه در حال رصد،،پایش و پالایش، انعکاس و انتشار دردها و دغدغه های مردم اند با تکیه بر سخنان جناب هاشمی که بی تردید باید حرف اول را در حوزه ی مدیریتی استان بزنند اینبار امیدوارتر و با انگیزه ی حمایت ،پیگیری و پاسخگویی مسولان و مدیران،قلم به دست گرفتند.

اما نه پاسخی به مطالبات مردم از سوی آقایان کرسی نشین دریافت داشتند و نه تکانی متوجه جان نازنین شان شد!!!!

– مگر نه این است که؛ یک مدیر مکلف به انجام قانونمند وظایف محوله است و باید آنچه در حیطه ی کاری اش تعریف پذیر شده به بهترین شکل انجام دهد و کم کاری نیز در راستا وظایف ناپسند می باشد.
– و نه اینکه روح متعالی قوانین حکومت جمهوری اسلامی ایران، بر مبنای شایسته سالاری،خدمت رسانی و مردم مداری، این تکان را برای مدیرانی که خود را نه متهد به خدمت می دانند و نه ملزم به پاسخگویی ، تفسیر به جابجایی وبه گزینی می کند.

– پس چرا در این تکان از مدیران قوی تر از جنس مردم محروم و رنج دیده استان استفاده نمی شود تا روادید کاری شکلی سریعتر و بهتر به خود بگیرد؟؟؟

–  رسانه های استان از هر طیفی، کم و زیاد، با وجود تمام موانع پیش رو،به وظایف خود  عمل می نمایند پس چه باید کرد که مدیران به جای پاسخ ،تهدید به شکایت و به جای دیدن واقعیت آن را انکار نکنند؟
– و حال نیز با خوردن داروهای آرامبخش سکوت اختیار کرده و حاشیه کاری خود را آنقدر امن دیده اند که حتی خود را ملزم به پاسخگویی در خور شٱن مردم ،نمی دانند .

مگر غیر از این است که آقای هاشمی در جلسه روز خبرنگار سالجاری به موارد زیر تاکید کردند:

 _همسوئی دولت تدبیر و امید و همچنین نماینده عالی دولت در استان در جهت رفع تمامی چالش های موجود به دور از آمار و ارقام بلکه بصورت میدانی و گزارش های مردمی

 _شناسایی نقاط ضعف و قوت یک اداره و مسئول از طریق رسانه ها در جهت رفع محرومیت زدایی انجام می پذیرد.

_ارزیابی عملکرد مدیران براساس پاسخگویی به رسانه ها می باشد.

 _برگزاری حداقل چهار”۴”نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به منظور تنویر افکار عمومی و پاسخ به سوالات خبرنگاران و اینکه این اقدام به عنوان عامل ارزشیابی آن مدیر یا مدیران محسوب می گردد.

 _تنها مدیران می توانند در سایه همدلی و همراهی به رفع نواقص و جبران کمبودها بپردازند نه با لاپوشانی و مخفی کردن مشکلات و از همه مهمتر “تهدید”خبرنگاران جهت تشکیل پرونده در دادگاه در صورت رسانه ای کردن مشکلات!

– جناب آقای هاشمی تصور نمی کنند در عمل به نکات ضروری مذکور بسیار ضعیف رفتار شده ؟
 – و احساس نمی شود برخی از مدیران نیاز به تکان و یا تجویز نسخه درمان دارند؟

جناب آقای اوسط هاشمی!

پدر بزرگوار استان!
خواسته ی به حق رسانه ها و مردم سیستان و بلوچستان بزرگ این است:

“به عهد و پیمان خود وفا کنید که از آن پرسش می ‏شود” (سوره اسراء،۳۴)

-آیا عمل خلاف نص صریح قرآن کریم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجیه شرعی و قانونی دارد؟

 فرمودید:

“نقش رسانه ها باید هم چون حضرت زینب (س)در انتقال واقعه کربلا حساس و تاثیر گذار باشد زیرا اگر آن حضرت نبود شاید قیام کربلا در تاریخ، مورد تحریف قرار می گرفت.”

با توجه به این کلام زیبا از زبان شما انتظارمان این بود که در ابتدای امر، خود شما به عنوان مقتدا و الگوی دیگر مدیران به جای سکوت،پاسخگویی به انتقال و انعکاس مطالبات مردم را انتخاب می کردید تا جامعه شاهد تاثیر گذاری بیشتر تلاش رسانه ها و نعمت تعامل دوسویه مردم،رسانه و مسولان می بود و ای کاش مانند ماهها و سال نخستین مدیریت خود در استان به مطالب درج شده در رسانه ها که در حقیقت بازتاب خواست و نیاز مردم است عنایت بیشتری داشته و پاسخگو می بودید نه اینکه با سکوت خودتان باعث بوجود آوردن حاشیه ٱمن برای مدیران ضعیف شوید، اگر چه مدیران در پاسخگویی به حضرتعالی قادر به قصور نخواهند بود اما پاسخگویی به رسانه،پاسخگویی به اذهان عمومی وموجب تنویر افکار آحاد مردم و موید درستکرداری و انجام درست وظایف است.

نکته ی قابل ذکر دیگر  این است که :حافظه ی مردم و رسانه  فراموش نخواهد کرد، که در ادوار مختلف همواره نقد پذیر بوده و برای تقویت روحیه ی نقد پذیری بین مدیران ،تلاش فراوان نموده اید و این جای تقدیر و تشکر دارد چرا که؛

حضرت علی(ع)با آن که معصوم و از هرگونه اشتباه‏ و خطا مصون است؛اما راه نصیحت و انتقاد را باز می‏ گذارد تا همگان نیز بیاموزند.در نهج ‏البلاغه خطبه ۲۱۶ می‏فرماید:«از گفتن سخن حق و یا مشورت عدالت ‏آمیز خودداری نکنید زیرا من‏ (به‏ عنوان یک انسان)خویشتن را بالاتر از آن نمی‏ دانم که اشتباه‏ نکنم و از آن در کارهایم ایمن نیستم مگر این که خداوند مرا حفظ کند.شنیدن حق را برای من سنگین نپندارید و نمی ‏خواهم مرا بزرگ‏ انگارید زیرا کسی که شنیدن حق برای او سنگین باشد یا نشان دادن عدالت برای او دشوار باشد عمل به حق و عدالت‏ برای او دشوارتر است»

                                                                              خدا یاور همواره خادمان مردم باشد
                                                                               ان شالله

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=31123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. تکان که فکر نکنم افاده کنه بنظرم باید شوک برقی بدن

  2. اخه بیشتر مدیران با رابطه رئیس میشن و انگار پشتشون به کوه هستش و هیچ ترسی هم از تکون خوردن ندارن، مثل نظام مهندسی کشاورزی استان که چقد راحت در استخدام فصلی مهندسین ناظر پارتی بازی میکنن. گفتن اداره خصوصیه ولی نظارت دولت و نهادهای دیگه دولتی که باید باشه. راحت تو لیست افرادی که معرفی میکنن نگاه کنی میفهمی که چقد رابطه صورت گرفته. ولی بدونن دست خدا از همه بالاتره.

  3. دیگه حافظه ای برای مردم نمونده بذار راحت باشن مدیران شاید اون دنیا خدا سوال کردم برای مردم چه کردید پاسخی داشته باشن