بـرگـزاری نخستین همـایش هـنـر و ادب سیستان در تالار وحـدت تهــران

  • کد خبر : 28863
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
بـرگـزاری نخستین همـایش هـنـر و ادب سیستان در تالار وحـدت تهــران

گندمـــــ پرس : مـدیر همایش  هنر و ادب سیستان گفت: همایش هنر و ادب سیستان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ و تاریخ سیستان با حضور جمعـی از مفـاخر و هنرمندان سیستانی و کـشور در تالار وحــدت تهران برگــزار می شود.     به گـــزارش گندمــــــ پرس ، سید محمد تقی حسینی گفت: همایش هنر […]

گندمـــــ پرس : مـدیر همایش  هنر و ادب سیستان گفت: همایش هنر و ادب سیستان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ و تاریخ سیستان با حضور جمعـی از مفـاخر و هنرمندان سیستانی و کـشور در تالار وحــدت تهران برگــزار می شود.

 

مـدیر همایش  هنر و ادب سیستان

 

به گـــزارش گندمــــــ پرس ، سید محمد تقی حسینی گفت: همایش هنر و ادب سیستان در راستای توسعه و احیای فرهنگ 17 مهـرماه سال جاری در تهران برگـزار می گــردد .

 

 

وی ضمن اشاره به اهداف این همایش اظهـار کـرد : همایش هنر و ادب سیستان با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ و تمدن سیستان برگزار می شود که سعی شده به بیان تاریخ متمدن و کهـن  سیستان در شاخه های مختلف  پرداخته شود.

 

حسینی افزود: این همایش که جهت توسعه و فرهنگ سیستان در تهران بر گزار می شود،تاریخ سیستان را در سه بخش ما قبل تاریخ ،تاریخ و دوران معاصر نشان خواهد داد.

 

 
ایشـان ضمن اشاره به نقش ارتباطات در فرهنگ بیان کرد: برگـزاری این همایش در ایجاد ارتباط با دیگر استانها و شهرها می باشد  و در واقع فرصت مناسبی جهت نشان دادن فرهنگ و تاریخ سیستان به دیگر استانها می باشد.

 

حسینی با اشاره به حضور چند کار گـروه در برگـزاری همایش اظهار کرد : کارگروه مدیریت و برنامه ریزی کارگروه مدیریت و برنامه ریزی و مشورتی، کارگروه ادبیات وپژوهش، کارگروه هنر، کارگروه تبلیغات و رسانه، کارگروه هنرهای تجسمی، کارگروه میراث فرهنگی نمایشگاه، کارگروه شاهنامه پژوهی، کارگروه فیلم، کارگروه انیمیشین، کارگروه پشتیبانی، از جمله کارگروه های این همایش هستند.

 

مــدیر برگـزاری همایش فرهنگ و ادب سیستان افزود: یکی از مهم ترین بخش های همایش نکوداشت مقام شامخ استاد غلامعلی رئیس ذاکرین است.

 

وی با بیان نقش بسیار موثر استاد ذاکری در فرهنگ سیستان گفت: استاد رئیس ذاکری پیشرو و خالق شعر بومی با نگاههای نو و مدرن است که زندگینامه و مجموعه مقالات استاد غلامعلی رییس ذاکرین رونمایی خواهد شد.

حسینی گفت :تاریخ برگزاری همایش از 17 مهرماه تا 21 در تالار وحدت تهران است که در افتتاحییه آن جمعی هنرمندان ،مفاخر ،شاعران هنر و ادب کشوروسیستان  حضور خواهند یافت.

 

وی بیان کرد:برای اختتامیه این همایش از رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار سیستان وبلوچستان، و دیگر مسوولان، هنرمندان، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم دعوت شده است.

 

حسینی با اشاره به مهمترین هدف از برگزاری همایش افـزود: مهمترین هدف ما در کنار حصول اهداف فرهنگی همیابی، همبستگی و هم افزایی چهره های فرهنگی و سایر شخصیت های سیستانی در سطح ملی و منطقه می باشند.

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=28863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۳
  1. با سلام و تشکر از سایت خبری خوبتون… یه سوال داشتم اینکه آیا حضور برای عموم آزاد است یا خیر همه مدعو هستند؟؟
    قصد دارم اگر آزاد باشه حتما شرکت کنم

  2. سلام، ضمن تشکر از همه عزیزان که در جهت رشد ،توسعه وترویج فرهنگ اصیل سیستان از جمله سرور گرامی استاد عباس باقری وهمکاران وی که در عرصه بالندگی هنر، شعر ،اندیشه وفرهنگ اصیل سیستان تلاش میکنند، همچنین از همایش گرامیداشت هنرمند پیشکسوت شعر وادب جناب اقای رئیس الذاکرین و نکوداشت مقام شامخ ایشان ، تشکر نموده ،پیشنهاد بنده از عزیزان مسئول این است که جهت مدیرت در اجرای دلنشین برنامه ها که مخاطبان همایش با اجرای محتوایی وی به زیبایی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، بزرگواری نمایند از استاد توانمند جناب ابراهیم سرحدی که حاضران وشنونده گان حاضر در همایش از این فرصت به دست آمده با اجرای زیبای ایشان توانسته باشند علاوه بر آشنایی چهره های فرهیخته پیشکسوت سیستانی، بیش از پیش با فرهنگ غنی سیستان ، آشنا شوند ، دعوت به عمل آید( اجرای شب های شعر سیستان در گذشته توسط او، خود گواه این ادعاست)، امیدوار هستیم این اتفاق از جانب دست اندارکاران همایش بیفتد.

  3. کار بسیار زیبایی است خداوند اجرتان دهد که در این زمینه بلاش می کنید. زیر بنای هرجامعه، فرهنگ آن است وکار شما انوقت زیباتر می شود که از افرادی که سالها در این عرصه مهم تلاش کرده اند تحت همایش ملی، قدردانی می کنید .آفرین برشما. بنده از آنجاییکه در شب های شعر سیستان حضور داشتم واز نزدیک شاهد اجرای خوب و مخاطب پسند استاد ابراهیم سرحدی بوده ام انتظار می رود که دوستان ضمن دعوت ،گردانندگی همایش را نیز به او بسپارند این سبب خواهد شد تا کار امجام شده توسط یک سیستانی پیشکسوت وفرهیخته، ارزش کار شما را دوچندان نماید.انشاالله.

  4. اینگونه حرکت ان هم با این وسعت از جانب مسئولان شهرستان کاری پسندیده که خود می تواند به رشد وتوسعه فرهنگی سیستان عزیز کمک شایانی نماید.البته لازم به ذکر می باشد که حق سیستان با توجه به قدمت فرهنگی و چهره های فرهیخته اش ،بیش از اینها ست که امیدواریم در آینده شاهد اقدامات نو ،با برد بیشتر از این باشیم.

  5. سلام دوستدارفرهنگ وهنراین همایش کارآقای ……….نیست زحمات شبانه روزی آقای سیدمحمدتقی حسینی ازهنرمندان شهر،نمایندگان وسایرهنرمندان هست آقای باقری نه تنهاهبچ نقشی نداشته بلکه ….

  6. با سلام . خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم کار بسیار بزرگ فرهنگی جهت شناساندن هر چه بهتر سرزمین اساطیری تاریخی و کهن بوم – دارالولایه سیستان قرار است انهم در تهران برگزار شود . فقط به دستندرکاران برگزاری این همایش ملی از صمیم قلب خسته نباشید و دستمریزاد میگویم .

  7. عزیزان و سرورانم
    وقتی سخن از فرهنگ و ادب سیستان است بی ادبی جائز نیست حیثیت و ابرو سیستانی در میان پس لازم است :
    به اهداف برگزاری همایش و نام بزرگ ان مجدد نظر کنیم همه فرمانداران عزیز سیستان، صدا و سیمای استان و سیستان، مدیران دستگاههای دولتی،نمایندگان عزیز و شعراو فرهنگیان،کارمندان و عموم مردم مشارکت و همکاری و هزینه کنند منتظریم هر روز چندین خبر قبل برگزاری گذاشته شود و مصاحبه ها در شبکه های خبری درج شود
    وقتی به مردمانی با سابقه تمدنی پنج هزارساله لقب مردمانی آسمانی یا آدم های فضایی داده می شود با معرفی نخبگان سیستانی در ایران و جهان ثابت کنید این چنین هستید
    امروز منتظر مصاحبه و گزارش جدید از همایش فرهنگ و ادب سیستانیم
    دعا و همکاری ما مردم استان بدرقه راهتان

  8. با سلام.با تشکر از تمام کسانی که در برگزاری این مراسم تلاش کرده اند امیدوارم لقب با عظمت و به حق دارالولایه سیستان به خوبی و برای همه ی مردم ایران شناسانده شود.

  9. با سلام.لطفا ساعت برگزاری این مراسم رو هم بگین

  10. با تشکر از تمام کسانی که برای برگزاری این مراسم تلاش کردند امیدوارم لقب با عظمت و به حق دارالولایه سیستان به همه مردم ایران شناسانده شود

  11. سلام ، باتشکر از همه عوامل برگزار کننده ی این همایش که مطمئنا،تاثیر بسزایی در رشد،توسعه ومعرفی فرهنگ سیستان عزیز خواهد گذاشت. همانطور که برخی از دوستان نیز عنوان نمودند امیدواریم از همه کسانی که در این عرصه تلاش نموده اند از جمله استاد ابراهیم سرحدی نیز دعوت به عمل آید تا با حضور این سرمایه های فرهنگی سیستانی، بیش از پیش بر وزین بودن همایش افزوده گردد.