امیرعبداللهیان: افغانستان موضوع حق آبه هیرمند را حل کند

  • کد خبر : 47952
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
امیرعبداللهیان: افغانستان موضوع حق آبه هیرمند را حل کند
وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این‌ گفت‌وگوی تلفنی، درباره حق آبه ایران از رود هیرمند، تاکید کرد: درخواست جدی داریم که هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در عمل به تعهدات دوجانبه خود مطابق قراردادهای لازم الاجرای فی ما‌بین در حوزه حق آبه ایران و آب‌های مرزی همکاری لازم و جدی را داشته باشد.

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با امیرخان متقی خواستار همکاری جدی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان برای حل مسئله حق آبه ایران از هیرمند شد و از آمادگی ایران برای اعزام تیم پزشکی در پی زلزله اخیر خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) سوم تیرماه در تماس تلفنی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، واقعه زلزله در این کشور را که خسارات جانی و مالی جدی به همراه داشت، تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو ضمن اعلام مراتب همدردی دولت و مردم ایران با زلزله زدگان زلزله اخیر در خوست و پکتیکا عنوان کرد: بخشی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در قالب دو محموله هوایی به سرعت به افغانستان ارسال شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اعزام گروه‌های امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به افغانستان تاکید کرد: ما همچون گذشته در کنار مردم شریف و صبور افغانستان هستیم و در صورت نیاز آماده اعزام تیم پزشکی هستیم.

افغانستان موضوع حق آبه هیرمند را حل کند

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این‌ گفت‌وگوی تلفنی، درباره حق آبه ایران از رود هیرمند، تاکید کرد: درخواست جدی داریم که هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در عمل به تعهدات دوجانبه خود مطابق قراردادهای لازم الاجرای فی ما‌بین در حوزه حق آبه ایران و آب‌های مرزی همکاری لازم و جدی را داشته باشد و با حل این مسئله، آن را به عاملی برای تقویت همکاری و دوستی بین دو کشور و ملت مبدل کند.

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=47952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام چرا دولت بفکر مردم خودش نیست همین کمک ها رو به مردم زابل بکنه چند ساله که خشک سالی هست چه کمک به مردم زابل شده اینا حق مردم زابل هست به ایران به افغانستان بره تکه تکه میشه چند ساله آب رو به روی مردم سیستان بستن هنوز به اینا کمک میکنید همین کمک ها رو به مردم سیستان بکنید مردم خودتون در فقر و بدبختی زندگی میکنند