در ضمن بررسی توافقنامه همه آحاد ملت اسلامی باید همدلی و همزبانی را رعایت کنند./حاشیه روی برخی رسانه ها در سیستان زیاد است

  • کد خبر : 26706
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
در ضمن بررسی توافقنامه همه آحاد ملت اسلامی باید همدلی و همزبانی را رعایت کنند./حاشیه روی برخی رسانه ها در سیستان زیاد است

گندمــــ پرس : خطبه های نماز جمعه این هفته زابل به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین کیخا امام جمعه زابل درمحل مصلی المهدی زابل برگزار گردید.   مختصری از خطبه اول : به گزارش گندمــــ پرس به نقل از وبسایت دفتر امام جمعه زابل , کیخا امام جمعه در خطبه اول  گفت : رسول […]

گندمــــ پرس : خطبه های نماز جمعه این هفته زابل به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین کیخا امام جمعه زابل درمحل مصلی المهدی زابل برگزار گردید.

 

fetr

مختصری از خطبه اول :

به گزارش گندمــــ پرس به نقل از وبسایت دفتر امام جمعه زابل , کیخا امام جمعه در خطبه اول  گفت : رسول خدا (ص) می فرمایند : روز جمعه روز عبادت است در این روز خدا را عبادت کنید.

امام صادق(ع) می فرمایند: هر کس از شما که روز جمعه را درک کرد به غیر عبادت در این روز مشغول نباشد. چرا که روز جمعه روز بخشش بندگان است و رحمت خدا در این روز نازل می شود.

امام صادق (ع) به یکی از یارانشان فرمودند: روز جمعه حرمت و حق و حقوقی دارد که باید مواظب باشیم این حقوق را ازبین نبریم. مومن باید در این روز عمل صالح  انجام دهد و با این اعمال صالح در پیشگاه خدا تقرب پیدا کند. در این روز حسنات مضاعف و سیئات محو می شود.

خطبه دوم :

حجت الاسلام والمسلمین کیخا با اشاره به جمعه 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی گفت : این رشد علمی و این نشاط علمی که بر کشور حاکم است و این مدال هایی که فرزندان این کشور اسلامی در المپیادهای جهانی کسب می کننداز ثمرات این نهاد مقدس ( جهاد دانشگاهی) است. نهادی برای هدفمندی و اصلاح اوضاع علمی کشور که  برآمده از انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود : هرکاری که باعث رشد و آبروی انقلاب اسلامی، بشود جهاد است. همه ما باید جهادی باشیم. ما ثابت کرده ایم که با توکل بر خدا می توان به اوج پیشرفت رسید. و استکبار جهانی چشم دیدن این پیشرفت ها را ندارد.

خطیب نماز جمعه زابل در ادامه گفت : همین روز سالروز فتح اندلس (اسپانیای فعلی) به دست مسلمانان است. همه باید توجه داشته باشیم. مقام معظم رهبری هم هشدار دادند که اینها سیاست اندلسی کردن ایران را دارند. با کارهایی همچون رواج فساد به وسیله ی سوق دادن جوانان به سوی زنان و دختران اروپایی جهت ترویج فساد و شهوت رانی. و الان هم دشمن به دنبال همین کارهاست.

وی در ادامه سخنانش گفت: خانواده ها خطر ماهواره ها را جدی بگیرند. استکبار نقشه های زیادی برای این جوانان کشیده است و همه باید مراقب باشیم. استکبار در تلاش است تا دیگر امثال میرحسینی ها، عالی ها،سلیمانی ها و فهمیده ها در ایران پیدا نشود.

ایشان در ادامه افزودند: بودجه های فرهنگی را  صرف سفرهای زیارتی داخل و خارج کشور بکنیم. دشمن شب و روز در تلاش است تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند. لذا می طلبد تا همه به هوش باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کیخا پشت میز مذاکره آمدن شش کشور مدعی قدرت با ایران را اقتدار ملی ملت بزرگ ایران دانست و گفت : بعد از 12 سال مقاومت ایران اسلامی در یک نبرد و مبارزه دیپلماتیک، بالاخره مذاکرات به یک جمع بندی تحت عنوان برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک) منتهی شد.

وی در ادامه گفت: البته متن توافقنامه یا برجام دارای نقاط قوت و ضعف است که همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: لازم است که متن با دقت ملاحظه شود و در مسیر قانونی پیش بینی شده قرار بگیرد.لازم است که این توافقنامه در چارچوب منافع و مصالح ملی، کلمه به کلمه و مو به مو بازبینی شود و از فکر و اندیشه متخصصین مختلف نیز استفاده گردد.

خطیب نماز جمعه زابل در ادامه افزود: در ضمن بررسی توافقنامه همه آحاد ملت اسلامی باید همدلی و همزبانی را رعایت کنند. چرا که دشمن درصدد ایجاد تفرقه و دودسته کردن ایران اسلامی است. مسئولین نیز آستانه تحمل نقدها را بالا ببرند و تلاش شود تا در فضایی آرام این برجام بررسی شود.

وی در ادامه با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمد صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان به دست گروه طالبان گفت: این روز به روز خبرنگار نامگذاری شده. نگارش خبر و انتقال آن بسیار مهم است. جامعه ای که مشکلاتش به خوبی مخابره و رصد و پیگیری شود رو به پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین کیخا در ادامه افزود : من احساس می کنم که خبرنگاران در این استان و بخصوص سیستان کار و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند. البته روزنامه ها و سایتهای فعال خوبی داریم اما برخی حاشیه روی زیادی دارند.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت : خبرنگار باید مطالبات عمومی مردم را با رعایت قوانین و با هنرمندی مخابره کرده و پس از آن تا حصول نتیجه آن را پیگیری کند. خبرنگار باید برنامه تشویق برای مسئولین پرکار و تنبیه برای مسئولین کم کار و بی دقت داشته باشد. این روز را به همه خبرنگاران تبریک عرض می کنم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.،

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=26706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام بر امام جمعه فهیم سیستان. لطفا از استاندار محترم بپرسید منطقه آزاد تجاری سیستان به کجا رسید مردم منتظر جواب هستندمردم سیستان چه گناهی مرتکب شدن که باید در این حد مورد بی مهری و کم لطفی دولتمردان قرار گیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. با سلام. امام جمعه ی محترم.برای یک بار هم که شده در خطبه های نماز جمعه درباره ی هنرستانهای دخترانه و پسرانه ی زابل صحبت کنید.بچه ها گناه دارند .مسولین محترم امروز و فردا می کنند.مسولین علوم پزشکی از بهمن 93 تا کنون هیچ پاسخ قانع کننده ای به دانش آموزان عزیز سیستانی و رسانه ها نداده اند.(آیا تاوان اشتباهات علوم پزشکی در ابطال مجوز بهیاری زابل را مردم باید بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) لااقل شاید پاسخ شما را بدهند.وگرنه امیدمان از این مسولین کاملا قطع است.از حوصله ای که به خرج دادید و سخن بنده را خواندید سپاسگزارم. بسم الله و یا مولا علی (ع)