گندمــــ پرس : محضـر مبـارک جحـت الاسلام حــاج علی اکبر کیخـا
امـام جمعـه معــزز و محترم شهــرسـتان زابــل
سلام علیکم
احتراما درخصوص تاکید جضـرتعـالی بر تعیین تکلیف پروژه بزرگــراه زابل ـ زاهـدان درخطبه هـای سیاسی عبادی نماز جمعه مـورخ 94/08/22 به استحضـار میرساند این پروژه بطــول 230 کیلــومتـر شامـل بزرگــراه زاهـدان ـ زابل و زابل به دوست محمد درسـال 85 شـروع گــردید و ابتدا قطـعه یک محـور شامـل محـدوده میـدان رستم تا لوتک بطـول 32 کیلومتر به مـرحلـه اجــرا در آمد.
با تـوجه به اعتبارات متناسب با شرایط پروژه در سالهـای اولیه ازروند اجــرایی خــوبی بــرخوردار بوده و همچنین با توجه به شرایط جغـرافیایـی احداث واریانت ها و تعـریض ها درحـریم راه عموما ازاراضـی کشـاورزی می بایست عبور می کرد که بخشی از اعتبارات تخصیصی سـرف خـرید اراضـی کـشاورزی حریم و بستر بزرگـراه گـردید و مخصوصا بزرگــراه زابل – دوست محمد برحسب ضـرورت می بایست از خــارج از بافت روستایـی عبور مـی کرد که عموماً در اراضـی کشاورزی احـداث شده است .
در سالهای بعدی با عنایت به مشکلات و حـوادث ثبت شده در 30 کیلومتـر مبادی ورودی شهرهـا منجر به شـروع قطغات 7 و6 و 5 تخت عنـوان پروژه هـای مهرماندگـار ازسمت شهرستان زاهدان گــردید که در حال حاضر وضعیت قطعات 7بطـول 78 کیلومتر روبه اتمام با پیشرفت فیزیکـی بالای 95%می باشد .
که با ایمن سـازی و نصب علائم بطور کلی قابل بهـره برداری می باشد و قطعه 6بطول 24کیلومتر حـدفاصل کوله سنگی تا حــرمک از پیشرفت فیزیکی 44درصـدی برخوردار بوده و قطعه 5حدفاصل حـرمک تا شیلـه به طـول 40 کیلومتر از پیشرفت فیزیکـی 48 درصـدی که محدوده حرمک تا سه راهـی دشتک با توجه به ترافیک سنگـین مخصوصا در ایام و مناسبت های تعطیل مـورد توجه ویژه این اداره کل قــرار گرفته وقطعه 1حدفاصل زابل تا لوتک درحـد 85% پیشرفت دارد و مـی توان به صـراحت عنوان نمود که اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این بزرگــراه درسال 85 مبلغ 2/300میلیارد ریال بوده که چنانچه این اعتبار در طـی مــدت 5 سال مطابق مـوافقتنامه تخصیص مـی یافت قطعا پروژه تا به امروز به بهربرداری رسیده بود .
منتهی به دلیل تاخیر و طولانی شدن مـدت زمان اجرای پروژه و افزایش هـزینه های ساخت فقط وفقط عدم تخصیص مورد نیاز بوده ومطالبات 400 میلیارد ریالی پیمانکـاران قطعات بزرگـراه موید این موضوع می باشد .
کـل اعتبار تخصیصی تاکنون 1/080میلیارد ریال بوده واعتبار مورد مورد نیاز جهت اتمام پروژه اعم ازقطعات در حـال اجرا و قطعات باقیمانده 3/000 میلیـارد ریال مـی باشـد که قطعات درحــال اجرا حداکــثر ظــرف مدت 6مــاه و قطعات 2و3و4 حــداکثر ظـرف مــدت 2سـال اجرا و به بهـربرداری خـواهــد رسید.
لذا چنانچه با عنایت به شرایط اقتصـادی کشـور این مهم محقق گــردد این اداره کل آمادگی اجرای عملیات را د رحداقل زمان ممکن دارد و در آخــر از تذکرات و ارشادات حضرتعالی که ازسردلسوزی وخدمت صادقانه به مردم این خطه شهید پرور می باشد تشکر و سپاسگزاری می نمائیم و راهنماییای شما همـواره چــراغ راهنمای خدمتگـذاران مردم در مجموعه راه و شهرساز ی باشد .
مسعـود مــالکـی
مــدیـرکــل اداره راه و شهـرسـازی استان سیستان و بلوچستان
پیشنهاد می کنم دراین موارد مدیرکل محترم راه و شهرسازی با هماهنگی نمایندگان زابل و زاهدان به وزارت خانه جهت تخصص منابع موضوع رو منعکس کنند.
از حاج آقای کیخا سپاسگذارم و امیدوارم خداوند برای خدمت به مردم ایشان را حفظ بفرماید.
درودبرامام جمعه آگاه،باتدبیر،عالم به مشکلات عدیده مردم که الحق والانصاف دراین مدت حس مطالبه گری مردم رادرچارچوب قوانین نظام زنده نمودند،بیشک نقش بی بدیل ایشان درتصویب منطقه آزادراتاریخ این سرزمین فراموش نخواهدنمود.تبیین قیام سال1330مردم سیستان ،برگزاری اولین یادمان شهیدمطهری سیستانی،نهضت ماسک و…نیزازبرکات وجودایشان میباشد،امیداست که زمینه دیدارمردمی بامقام معظم رهبری رانیزبه سرمنزل مقصودبرسانند.حمایت ایشان ازرسانه هاونقش رسانه هادرآگاهی وپیگیری مطالبات رابوضوح دربیانات وتوجه ایشان میتوان لمس نمود.مابه داشتن امام جمعه مان افتخارمیکنیم،خداوندایشان رااجرعنایت فرماید.ازسایت گندم پرس ومدیرباتقوا،جوان ودوست داشتنی اش جناب مهندس طباطبایی وسایراعضاوبخصوص مهندس بارانی ومهندس سالاری متشکرم
از همه عزیزانی که پیگیری مطالبات بحق مردم هستند سپاسگذاریم. به خدا هیچ چیز به اندازه لبخند شادی و رضایت مردم ارزش ندارد. خدا دنیا و آخرتتان را آباد کند
مدیر کل محترم جناب آقای مالکی شما انسان بزرگواری هستید ولی اگر میتوانستید مدیران محلی راه وشهرسازی زابل را انسانهای قوی تری انتخاب مینمودیدشاید شمارا در وزارتخانه همراهی میکردند تا بتوانید بودجه بیشتری میگرفتید
مجموعه راهسازی زابل که مشخصه کی هست؟؟
سلام
30کیلومتر منتهی به زاهدان استاندارد هست ولی 30 کیلومتر منتهی به زابل علیرغم نبودن کوه وعوارض دارای پیچ های غیر استاندارد و مشکلات اجرایی زیادی هست که نشان دهنده ضعف طراحی و اجرا می باشد نبودن اعتبار یک درد و اجرای افتضاح با همان اعتبار وحیف ومیل بیت المال درد مضاعف.
با سلام . درود خدا بر امام جمعه با درایت ” مقتدر” مردمی ” و شجاع دیار استقامت و صبوری . که بحق با تمام توان پیگیر مسائل و مشکلات سیستان ورجاوند هستند . دستمریزاد و خدا قوت .
چرا جاده روستای خدری و اربابی از توابع هیرمند را به صورت مکتوب اعلام نمودید که آسفالت شده نه تنها آسفالت نشده که کلی مشکل دارد . آقای ………چرا دروغ . چرا دروغ . خداوند از شما بپرسد در مملکتی که این همه شهید دادیم و همه شهدای استان از شمال استان می باشد چرا به وظیفه خود عمل نمی کنیدچرا به روستا ها و راه روستا نمی رسید ……….هیرمند پاسخگو باش و جاده افراد خاص را با بی قانونی و رابطه آسفالت می کنی و دریغ از مردم بد بخت . جمعی از اهالی و شورای روستا
گل آق درست میگه،این مدیر محترم این پنجاه کیلومتر باقیمانده به زابل رو تا حالا نیومده
آقای مدیر کل من منتظر جواب شما هستیم لطفا جواب دهید و گرنه ……………..
با سلام
به دست اندکاران این پروژه خسته نباشید میگم
ما هیچوقت نباید سرعت پروه از طرف زاهدان رو با زابل مقایسه کنیم
اونطرف همه ش کوه هست
کنده کاری داره
پل سازی داره و…
اونا اگه یک متر کار کنن برابره با ده ها متر کار ازینطرف
تابلو گذاری و خط کشی و آسفالت و موجهاشهم که بمونه………
نمیدونم ولی احتمالا تا الان خودشون هیچوقت ازین محور استفاده نکردن
خط کشیهای پررنگ و شبرنگو ندیدن
گارد ریلهای نداشته که حالا جدیدن گذاشتن………..
تابلوهای راهنمای نار جاده و…
کیفیت و تفاوتشون خیلی زیاده خیلی
40 کیلومتری که از سمت زابل درست شده واقعا افتضاحه پر از پیچ وخم وموج بعضی مواقع فکر میکنم وارد رالی پاریس داکار شدم خدا نکنه بخوری به شب و بخواهی از این 40 کیلومتر عبور بکنی در حال رانندگی مداوم باید صلوات بفرستی و ایت الکرسی بخونی تا این 40 کیلومتر رو رد بکنی و برسی به لوتک!!!!
از مسئولین محترم تقاضا میکنم پیگیر ورود خط راه آهن به سیستان باشن چون وقتی قطار هر دفعه وارد شهر بشه و مردم صدای سوت قطار رو بشنون و قطار از سمت دیگه خارج بشه و برود به سمت نهبندان خیلی در روحیه مردم تاثیر گذار است و باعث سر زندگی و بیشتر شدن امید در بین مردم میشه و مردم با پشتکار بیشتری به کار و تلاش روزانه میپردازن در ضمن باعث اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم برای مردم محروم و مظلوم سیستان میشود و از همه مهمتر شهر از این حالت مرده شهری که الان دچارش شده بیرون میاد!!! چه اشکالی دارد چند هدف رو هم زمان مسئولین ما پیگیری بکنن هم دنبال عملی شدن منطقه آزاد باشن و هم دنبال و پیگیر ورود خط راه آهن به شهر و ایجاد کارخانه و خط تولید و کارگاه های بزرگ و کوچک در سیستان باشن! چون منطقه سیستان نسبت به سایر نقاط کشور از همه نظر خیلی عقب هست !عدم پیگیری توسط مسئولین و امروز فردا کردن و شعار دادن باعث مهاجرت مردم شده و هنوز هم این مهاجرت هاادامه داره پس آقایون وعده فردا رو ندهند که اگر امروز هم اقدام بکنن دیر هست!!!
سلام :ضمن تشکر از پیگیری امام جمعه معزز زابل حاج آقا کیخا،آقای مهندس مالکی بیش از 8سال است که از تصویب بزرگراه زابل وزاهدان می گذرد زیرا در زمان آقای دکتر دهمرده این طرح مصوب شد واعتباراتی هم تخصیص داده شد ،متاسفانه مدیران مربوطه در این راستا کم کاری نمودند .واقعا اگر دکتر دهمرده در همان 4سال اول می بود این طرح با توجه به اینکه شما مدیر کل بودید به اتمام نمی رسید ؟پس متاسفانه دولت هیچ مشکلی ندارد مدیران ما به خواب می روند.
سلام
من هر روز از مسیر جزینک به شهر زابل می آیم دو سه روز که نرسیده به پاکینگ حجاج را مجدد آسفالت می کنند چرا این آسفالت به این تمیزی که هیچ گونه مشکلی نداشت را مجدد آسفالت کردنند آیا مهندس ناظر مخش تاب برداشته یا بودجه اضافه آوردنند