گندمــ پرس :متاسفانه هرچه تلاش می شود هنوز هم فرهنگ پاسخگویی مدیران به اصحاب رسانه در جامعه نهادینه نمی شود و هر ازگاهی دیده می شود که وقتی نقدی صورت می گیرد بجای پاسخ در جهت روشن شدن موضوع , دستگاههای مربوطه سعی در محکوم کردن گزارش و گزارشگر مربوطه دارند.
دیروز نیز گزارشی کامل از مشکل سرمایشی و وجود گرمای طاقت فرسا در بیمارستان امیر المومنین زابل از سوی خبرگزاری ایرنا منتشر شد , که تمامی کسانی که به این بیمارستان مراجعه داشته اند از این مشکلات آگاه هستند وحتی خود رئیس بیمارستان نیز براین مشکل صحه گذاشته است , اما متاسفانه سایت دانشگاه در اقدامی قابل تامل جوابیه ای بصورت خاص منتشر کرده است که لازم دیدیم دراین خصوص نکاتی را به این عزیزان یادآور شویم.
در سطر سطر جوابیه مذکور , تماما عدم قبول مشکلاتی که در حوزه آن بیمارستان قرار دارد دیده می شود و تنها در این جوابیه سعی شده که خبرنگار مذکور مقصر شناخته شود و از مشکلات و اینکه به چه علت بوجود آمده حرفی بمیان نیامده است و اینکه ایا این مشکل حل خواهد شد یا خیر ؟
بهتر نبود بجای گلایه های که مطرح فرمودید می فرمودید آیا در آخرین روزهای ماه اول تابستان , مشکل سرمایشی بیمارستان حل خواهد شد یا خیر ؟ آیا بهتر نبود برای وجود این مشکل از مردم عذر خواهی می کردید ؟ و از تلاشهای عملی خود برای حل این مشکل می فرمودید ؟
خبرنگار از قول تکنسین اتاق عمل بیمارستان مدعی شده است که بیمارستان به اداره برق بدهکار است , بقول شما این حرف نادرست است , شاید منظور این بوده که اسپیلت خاموش می شود تا پول برق زیاد نشود , احتمالا این توصیه ای بوده که به کارکنان بیمارستان شده است , حال شاید این مورد نادرست درج شده باشد , در دیگر موارد چرا هیچ پاسخی ارائه نکرده اید ؟ حال که مشخص شد به اداره برق بدهکار نیستید آیا مشکل سرمایشی و گرمای اتاقهای بیمارستان حل می شود ؟
در بخشی از جوابیه نوشته اید که هیچ یک از پرسنل به همراه بیمار نگفته و نخواهد گفت که پنکه بیاورد , گرچه نیاز نیست کسی این مهم را به مردم یادآوری کند اما اینکه از پرسنل بیمارستان شخصی این حرف را نزده باشد , امری نیست که قابل اثبات باشد , یعنی قابل کتمان است که وقتی بیمار و یا همراه وی از گرمای اتاقها شکایت می کنند , یکی از پرسنل بگوید خوب خراب است پنکه با خود بیاورید ؟
این موضوع را همگان بخوبی لمس کرده اند و امریست که برای مردم به یک مساله عادی مبدل شده , وقتی صراحتا رئیس بیمارستان می گوید که دمای پیش بینی شده با دمای که وجود دارد ده درجه تفاوت دارد , آیا جایی برای کتمان آن هم باقی می ماند؟
متوجه این بند جوابیه نشدیم که آیا بجز خبرنگار ایرنا منبعی دیگر برای رفع مشکلات وجود ندارد ؟
شاید مردم به دیگر منابع مراجعه کرده اند و بی پاسخ مانده اند , ازجمله بازدید جناب فرماندار که در پی درخواستهای مردمی صورت گرفت و متاسفانه همچنان مشکل بقوت خود باقیست , بنظر میرسد کار خبرنگار ایرنا بجا و درست بوده که حداقل شما را مجبور به پاسخگویی هرچند بصورت ناقص کرده است.
فرموده اید خبرنگار باید با مسئولین دانشگاه مصاحبه کند و در صورت عدم جواب دریافت پاسخ درست سپس اقدام به نشر نماید , ایشان که همین کار را کرده و با مسئول بیمارستان مصاحبه داشته و عین پاسخ وی را نیز درج کرده است , حال اگر منظور مصاحبه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی می باشد که ایشان در چند ماه گذشته درخصوص مباحث مطرح شده پاسخگوی تلفن خود نبوده و مسائل از طرق معاونین و کارشناسان باید پیگیری می شد.
در بخش دیگری فرموده اید که پیگیر بحث گرما هستید اما چون زابل گرمترین شهر کشور است بیمارستان هم از این مساله مستثنی نیست !!!!!
آیا این پاسخ قانع کننده است ؟ لحظه ای فکر کنید که یکی از نزدیکان شما علاوه بر درد بیماری درد گرمای اتاقها و دیگر مسائل را نیز تحمل کند ,آیا با این پاسخ که دمای هوای زابل زیاد است , قانع کننده خواهد بود ؟ بهتر است بجای این مساله مشکل را قبول کنید و از مردم عذر خواهی کنید نه اینکه به گزارش بجا و درست یک خبرنگار متعهد معترض شوید , بهتر , بجا و پسندیده تر این بود که مسئولانه در پی پاسخ بر می آمدید و به نکات مطرح شده پاسخ میگفتید , نه اینکه تنها بدنبال راه فرار از پاسخ گویی باشید و اذهان را به سمت و سوی دیگری متمرکز نمایید.
سوال این است که آیا این مشکلات در بیمارستان وجود دارد یا خیر ؟
آیا این مشکل آنهم در بیمارستان جای عذر خواهی دارد یا خیر ؟
درپایان هم فرموده اید که خبرنگار هیچ تماسی را روابط عمومی دانشگاه نداشته است , آیا فکر نمی کنید وقتی با رئیس بیمارستان مصاحبه شده و ایشان هم مشکل را قبول داشته و مردم هم مشکلاتشان را گفته اند دیگر نیازی به تماس با روابط عمومی نبوده ؟ و حال نیاز اصلی این است که روابط عمومی جوابیه ای در شان ارائه نماید نه اینکه تنها به ذکر مشکلات مطرح شده و محکوم کردن طرف مقابل بپردازد.
در پایان خواستار هستیم بجای اینگونه برخوردها بفکر راه حل برای حل , برای مشکلات موجود در بیمارستان امیر و دیگر مراکز درمانی ازجمله کلینیک تخصصی باشید و اگر هم باز خواستید بگویید که در کلینیک مشکلی نیست بفرمائید تا روزی بصورت سرزده با حضور خبرنگاران به کلینیک سری بزنیم تا مشکلات را بخوبی لمس نمایید و با دردهای مردم آگاه شوید.
بنظر می رسد باز کردن این گره بدست عزیزان دانشگاه علوم پزشکی ممکن نیست و فرماندار شهر زابل در این خصوص ورود نمایند و اگر مشکل وجود داشته و در بازدید ایشان قول داده شده که حل شود و حل نشده است بفکر راه چاره باشند و راه حلی عملی جهت حل مشکلات بیابند , بهتر است از استاندار خواسته شود بجای تخصیص هفت میلیارد به بیمارستان تنفسی , مبلغی دراختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد تا هر آنچه داریم را از دست ندهیم.
متن جوابیه دانشگاه علوم پزشکی زابل به خبرگزاری ایرنا
خبرنگار شما مدعی شده است که بیمارستان به اداره برق بدهی دارد که این مطلب کذب بوده و بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) شهرستان زابل هیچگونه بدهی به اداره برق نداشته و ندارد .پس وی بر چه اساسی نسبت به درج مطالب کذب نموده است.
خبرنگار از سوی رییس بیمارستان جواب کامل خود را دریافت نموده است احیانا اگر مشکلی بود منطقی آن بود وی پس از چند روز دیگر به بیمارستان مراجعه و از روند رفع مشکلات آگاهی پیدا نمود سپس اقدام به نشر می نمود.
هیچ یک از پرسنل بیمارستان به همراه بیمار جهت آوردن پنکه سخنی نگفته و نخواهند گفت .
آیا به غیر از خبرنگار ایرنا منبعی دیگری برای رفع مشکلات وجود ندارد.
آقای خبرنگار نباید با مسئولان دانشگاه در خصوص هر موضوع مربوطه مشکلات گفتگو کند ودر صورت عدم دریافت پاسخ درست سپس اقدام به نشر نماید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل و رییس بیمارستان ، پیگیر مشکلات از جمله گرما می باشند زیرا در حال حاضر گرمای شهرستان زابل در حد بالا و چند روز شهر زابل گرمترین نقطه کشور بوده و بیمارستان هم مستثنی نیست.
وجود روابط عمومی ها در هر سازمان و اداره ای برای ارتباط بین سازمان و جامعه و از جمله خبرنگاران بزرگوار می باشد. خبرنگار ایرنا در شهرستان زابل هیچگونه تماسی با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل در این خصوص برقرار نکرده است.
یه لایک گندم پرش
یه ابراز تاسف و تاثرم بع بیمارستان، ، سیستان و سیستانی …
گزارش شدیدا مغرزانه بود
……. ……………… از تنور شما آبی برای این مردم مظلوم گرم نمی شود تنها باید دست دعا برداشت تا هرچه زودتر ……………………………………. شاید گشایشی باشد بر حل معضلات بهداشتی و درمانی این مردم.
دست مریزاد به این خبرنگاران خسته نباشند انشاالله در تمام ادارات ومراکز استمرار داشته باشد
مرحبا گندم پرس …..
همشهریان عزیز و گندم پرس گرامی
یاد مثل معروف هیچ وقت ماه پشت ابر نمیمونه افتادیم.بالاخره چند مرده حلاج بودن ما بهداشت و درمانی ها معلوم شد اون هم در یکی از معدود دانشگاههایی که در واقع و اگر کلاهمون رو عادلانه قاضی کنیم فقط یک بیمارستان واقعی و اصلی داره. حالا هی بنر بزنیم و به همدیگه تبریک بگیم که مثلا دانشجوهای پزشکی دانشگاه در آزمون پری اینترنی در منطقه جنوب شرق با محوریت کرمان زابل بیرجند زاهدان ،اول تا دهم شدن اما نمیگیم که این امتحان بین ورودی های اصلی ما و دانشجوهای مثلا زاپاس اونا یعنی دانشجوهایی که تو امتحان قبلیشون افتادن و موفق به پاس کردن این آزمون نشدن بوده که دانشجوهای ما اول تا دهم شدن، و یا تبریک میگیم که حوزه دارو و غذا در بین دانشگاههای تیپ 3 اول شده ولی نمیگیم که بر اساس چه آمار و اطلاعاتی بوده آیا آمار رو ما دادیم یا کسان دیگری اومدن بررسی کردن و از مردم نمیپرسیم کهتو داروخونه ها چه خبره، اینجا نسخه پزشک هیچ معنایی نداره و شما میتونید به راحتی به هر دارویی دسترسی داشته باشید، هر دارویی!!!.
آیا تا حالا فکر کردیم که چرا رئیس میشیم؟ مطمئنا برای این نیست که درامدمون زیادتربشه!
برای این نیست که مثلا فلان مسئول ارشد دانشگاه که عضو هیات رئیسه دانشگاه هم هست روزی یک ساعت ما رو شرمنده بکنه و در دفتر کارش حاضر بشه و فقط و فقط با یک ابلاغ و نامه حداقل 12 میلیون تومن به درآمد قبلیشون اضافه بشه!
انصافا بشینیم و فکر کنیم که چرا به آسونی این فرصت رو که خدا برای خدمت در اختیارمون گذاشته و میتونه با تصمیمات ما وضعیت حال و آینده این مردم و منطقه تغییر بکنه رو از دست میدیم.
زابل گرمترین شهر کشور هم که باشد دلیل نمی شود که دمای داخل بیمارستان گرم باشد مگر سیستم های سرمایشی را برای چه ساخته اند . اگر واقعاً به فکر حال مریض ها و بیماران هستند . می توانند تعدادی از این اسپلیتهای ایستاده که حجم سرمادهی بیشتری دارند تهیه کنند و در سالن های بیمارستان نصب کنند . کولرهای آبی که با این گرما و طوفان شن جوابگو نیستند . اصلاً در ادارات دیگر از کولر آبی استفاده نمی کنند چرا در پادگانها و سربازخانه ها استفاده می شود. یعنی بیمارستان بودجه ندارد یا نمی خواهند هزینه کنند .
سیستانیان عزیز
مشکل بیمارستان امام علی (ع) فقط گرما نیست.در موارد ذیل هم مشکللاتی دارد که تقاضای رسیدگی از مرد شماره یک شهر (امام جمعه محترم حجت الاسلام علی اکبر کیخا)را داریم.
1. …………..
2…………….
3. …………
4. ………………..
5. ……………..
6………..
7. ………….
8. …………….
9. ……..
و در پایان باید بگویم به علت عدم آگاهی از قوانین بیمارستانی و… متاسفانه ما از مجموعه ای از خدماتی که برای آن پول پرداخت میکنیم محروم هستیم و آن را دریافت نمیکنیم.و خیلی جالب است که آقایان نه تنها ما را نسبت به آنها آگاه نمیکنند بلکه در باره مشکلات موجود هم سعی در جنجال آفرینی دارند.باید خسته نباشید گفت ………………………………….مادامی که تمامی مسئولین سیستانی زیر کولرهای گازی،پشت میز بنشینند مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.
آقای دهمرده سلام.لطفا متن را به صورت کامل جهت پیگیری به دفتر ارسال فرمایید.ممنون
سلام لطفا مستندات خود را جهت ارائه به امام جمعه محترم ارسال نمایید
ضمن عرض خسته نباشیدبه خبرنگار
مسئولین بیمارستان اگرمی توانندمشکلات رابرطرف کنندتاکسی اعتراض نداشته باشد
پس زمانیکه نمی تواندمشکلی راحل کندلااقل قدرت پذیرفتن انتقادراداشته باشد
پس شهرهای کویری مثل کرمان و بم و یزد و شهداد و … باید کاملا تعطیل بشن که گرمترین نقطه کشور هستن.
اسپیلت روسا رو بردارن واسه مریضایی که ازشون پول کامل و برگ دفترچه میگیرن بزارن
…..
…….
…………..
متاسفانه ………………………………………………. طرح تحول نظام سلامت اصلا بهبود نیافته است.امیدوارم هرچه سریعتر ……….
. باید بیشنید با یک مجموعه فنی و تخصصی فکری به حال و روز این بیمارستان بفرمایید /بشنید یک برنامه عملیاتی کوتاه مدت و بلند مدت طراحی کنید/ به خدای احد واحد با یک طرح بسیار کم هزینه ولی بسیار پر منفعت که هم ارامش روحی و روانی مریض و همراه مریض را فراهم کند و هم حرمت شهر ما حفظ شود می توانید حدود 10 درجه فضای کلی بیمارستان را تغییر دهید.
متاسفم بع حال دوستی که خودش شهر خودش و همشهریاشو اینقدر کوچک کند وبگوید که این بچه ها رتبه هاشون بین دست چندمو شهریای دیگه اول تا سوم شدن واقعاً شما دوست عزیز اگر کمی از این امتحانات اگاهی میداشتی اینگونه نظر نمیدادی کاش اول یاد بگیریم نظر عاقلانه بدیم بعد اظهار نظر کنیم کاش نظراتمان از روی اگاهی بود نه از بیکاری، من به عنوان یک شهروند کارمندقبول دارم که مشکلاتی هست اما کاش اینقد میفهمیدیم گاهی حل مشکلات نیاز به یاری ومدد از بالا داره کاش اینقد بیرحمانه به همدیگر نمیتاختیم کاش همه چیز دوستانه بود نه مغرضانه
سلام خدا قوت . اجر شما با خدا. من خودم چند روز همراه مریض بودم واقعیت را گفتید
من 3 روز پیش در قسمت جراحی زنان بستری بوده ام وهیچ مشکلی از نظرگرم بودن اتاق بستری و بخش مشاهده نکرده ام. لطفا زیاد بزرگ نمایی نکنین مشکل در یک بخش شامل همه بیمارستان نمی شود.
به نظر شما اگه همون قسمت زنان ده دقیقه بدون اسپلیت تحمل کردین حرف شما درست .
با سلام
من چندی قبل برای عیادت یکی از بستگان به بیمارستان امیرالمونین زابل رفته بودم اما مشکلاتی که دوستان و هم شهری های من در نظرات داده بود را مشاهده نکردم
اینا واقعیت نیست
بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) زابل یکی از بهترین بیمارستان ها هستش
چون با کمترین امکانات بیشترین خدمات را برای مردم به ارمغان اورد اند
اینا واقعیت نیست
از این به بعد علی آقا ما از کسی در سیستان ویران شده در این 35 سال انتقاد نمیکنیم فقط میگوییم به به عجب سیستانی ! به به عجب بیمارستانی ! به به عجب فضای سبزی ! به به چح چح !!!!!!!!!
سلام.
اول متاسفم واسه آ.رضا که بدون هیچ فکری به اعتراض قدر دانی از دانشجویان برتر دانشگاه علوم پزشکی پرداختند،شما میدونین اصا این امتحانا چی هست وچجوریه.اول آگاهی پیداکنید وبعد اظهار نظر کنید لطفا.
به هر حال این دانشجویان سعی وتلاش کردن تا به این رتبه دست یافتند،شما برید نمرات آنها رو با به قول خودتون دانشجویان برتر اسفند مقایسه کنین تا آگاهیتون بره بالا.
گزارش از بیمارستان هم کاملا مغرضانه بود.
مسیولین تا جایی که بودجه بهشون اجازه میده تلاششون رو انجام دادن ومیدن.
اگاهی از طرح تحول سلامت را از کسانی بپرسید که بیماران خود را ترخیص می کنند بیمارانی که محرومند و هنگام ترخیص از خدای خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنند پرسنل بیمارستان تا جایی بتوانند به همشهریان خود خدمت می دهند شکی نیست جون خود از همین مردمند . با افتخار و بدون منت خدمت می کنند بیمارستانی که کل بیماران سیستان را پوشش می دهد چقدر مراجعه کننده دارد و ما مردم سیستان هم به خانواده خود وابسته ایم و همراه هر بیمار جند نفرند. نیاییم مشکلاتی هم که ممکن است یه زمان کوتاهی پیش بیاید با بزرگنمایی و تخریب خودمان را زیر سوال ببریم سیستانی سیستانی است در هر لباسی خبرنگار پزشک پرستار و مدیر وظیفه اش خدمت است و بدون منت خدمت می کند و هرگز اصالتش فراموش نمی کند و در همه صحنه های این نظام مقدس اسلامی نشان داده و می دهد پس ما هیچ بهانه ای دست انانی که به ما حسادت می کنند نخواهیم داد
چندوقت قبل بودجه ی کلانی آمده بود آقایان بجای تعمیر و تجهیز سیستم گرم کننده و سرد کننده . در و دیوار و سقف بیماررستان را به همراه آشپزخانه ی بیمارستان به هم ریختند و سنگ و کاشی کردند . خسته نباشند. به این میگن مدیریت عالی. عکسهای قشنگی هم گرفتند.
شاید باور نکنین هر وقت از جلوی این بیمارستان عبور میکنم همیشه این جملات رو با خودم تکرار میکنم خدایا هیچ وقت سروکار من وخانواده ام رو به این بیمارستان نیانداز آخرش هم یک آمین بلند میگم!!!!!
من می گم بیا همه تصمیم بگیریم تو خونه ی خودمون بمیریم تا تو بیمارستان. این جوری بیشتر عمر می کنیم.
به نظر شما رئیس بیمارستان هم با پنکه سر میکنه ؟؟؟؟
سوال این است که آیا این مشکلات در بیمارستان وجود دارد یا خیر ؟
آیا این مشکل آنهم در بیمارستان جای عذر خواهی دارد یا خیر ؟
عجب سوالاتی!!!! مگه مسئولین مربوطه از زیر اسپیلت اداره یا منزلشان میتوانند مشکلات مردم را درک کنند؟
اسم این بیمارستان رو باید عوض کرد و گذاشت …………….!!!! در مورد ………………… در این بیمارستان روایتها و داستان های زیادی در بین مردم سیستان نقل میشه !!! داستان هایی که مو بر بدن هر موجود زنده ای رو سیخ میکنه!!!!!!!!!!!!!!
اصلا اینطوری که شما میگی نبوده بنده یه مریض توی پست سی سی یو داشتم واقعا از نظر سرمایش عالی بود از همینجا از مسولین بیمارستان تشکر میکنم دیگه واقعا بی انصافی میکنن بعضی از دوستان
دمت گرم داداش خودت می گی تو سی 30 یو
منم یه مریض داشتم آی30یو
چند ماه…
خدا نیاره واسه دشمن سرت
داخل که حضرات بفکر خوشون ممکنه باشن
ولی امان…
چند ماه میومدیم پشت پنجره که امیدوارم دشمنتون هم اونجا نره توی راهروی تنگ و باریک
بدون هواکش و …. سیستم سرمایشی
جگرمون خون بود خونتر می شد.
اینقد بی مسئولیتی .
مدیری که نتونه تو یه بیمارستان چند صد متری سرکشی و مدیریت کنه .
نباشه بهتره
سلام
اینجا بیمارستان نیست بلکه غسال خانه است (جراکه هر مریضی را …………………… )در ضمن …..