گندمـــــ پرس : مهمترین و اصیل ترین وظیفه یک روابط عمومی پویا و فعال در هر ارگانی تلاش برای انتشار و انعکـاس فعالیت ها و اهداف سازمانی می باشد. هــر یک از مسئولان روابط عمومـی ها باید در تعامل و همکاری با رسانه های جمعی، به اشتراک نظر درباره ارائه و انتقال اهم رویدادهای مرکز یا مجموعه کاری خود ،دست یابند.
در یک دستگاه اداری سالم هدفمند، انتقال اخـبار و عملکرد ســازمــانــی به مخــاطبان از طــریق رســانه ها امری ضروری ست است که منجر به ایجاد ارتباط موثر با مردم و اعتماد سازی می گردد .
با توجه به حساسیت و اهمیت این امر معمولاً روابط عمومی ها در چارت اداری خود واحدی را تحت عنوان مدیریت ارتباط با رسانه ها دارند -با حضور مستمر افرادی که از تجربه، تخصص، درایت و آگاهی کافی نسبت به وظایف و حوزه سازمـانی خود برخـوردار بوده و دارای ارتباطـات قوی و مؤثر هستند . اما متاسفانه بــرخـــی سازمان ها و ادارات شهرستان زابل از این مهم بی بهره بــوده و رسـانه های حوزه سیستان، جایگــزین روابط عمومی ها شده انـد و در یک گردونه ی وارونه مسولان رسانه ها در پی یافتن مسولین روابط عمومی ادارات جهت کسب اخبار، رویکرد و عملکرد ادارات در حوزه ی فعالیت شان هستند.
مــدیران روابط عمومــی به واقع مدیران افکار عمومی اند و قادرند از محمل رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی استفاده نمایند. در بهترین حالت روابط عمومی رسانه را برای فرایند اطلاع رسانی در اختیار می گیرد و به جلب افکار عمومی می پردازد که متاسفانه این مساله هم در بـــرخـــی از سازمان ها و ادارات حوزه سیستان مشاهده نمی گــردد و اکثر ادارات فـاقد پایگاه اطلاع رسانی می باشند .
در ســالـی که مـزین به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت می باشد روابط عمومی های ادارات می بایست بعنوان یـک پـل ارتبـاطی صادقانه بین دولت و مردم عمــل کنند اما برخی ادارات سیستان کــه در راس آن فــرمانداری می باشـــد در انجام این امر خطیر کوتاهی نموده و اخبــار مــربوط به اکـــثر جلســات و بــرنامه ها اطـــلاع رســـانی نمی گـــردد.
ما امیدواریم فــرمانداران محتــرم حوزه ی سیستان با عنایت ویژه به فرمایش مقام عظمای ولایت در تایید اهمیت حضور فعال رسانه های مجازی، برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، در راســتای تحقق این امــر مـهم چــاره ای بیندیشند .
عـلیـرضـــا بارانی
ســـردبیــر
واقعا جالب بود تا بحال به این موضوع فکر نکرده بودم و امیدوارم این موضوع تلنگری باشه برای فعال شدن بیشتر راوبط عمومی ها
کاملا بجاست اما مشکل اصلی جای دیگری است. تازمانی که مدیران جایگاه روابط عمومی زا درک نکنند این امر محقق نمیشود. مسولی که به وظایف خودش آشنایی کامل ندارد چطور جایگاه روابط عمومی و خبر ورسانه را میفهمد. خلاصه بگم این امر ریشه در انتصاب مدیران لایق دارد والله نیروهای متخصص فراوانی مادر حوزه روابط عمومی داریم
جالبه که همش فرمانداری زابل و زیر سوال ببرید تا دلتون خنک شه همش گله گله کی از فرمانداری زابل تشکر شده اینم روش فرمانداری های دیگه رو که نبینید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
تشکر از شما به اطلاع می رسد با توجه به توسعه و گسترش روابط عمومی های الکترونیک برخی از ادارات در شهرتان زابل دارای پایگاه اطلاع رسانی هستند مانند دانشگاه زابل و دانشگاه علوم پزشکی زابل که اخبار را به روز روی سایت درج می کنند و در حال حاضر ارسال اخبار کمتر شده و اکثر خبرگزاریهای مهم از این اخبار استفاده کرده و می کنند . سخن شما در خصوص ادارات که پایگاه اطلاع رسانی ندارند کاملا صحیح و بجا است . موفق باشید.
کاملا با نظر شما موافقم.
من نمیدونم حداقل روابط عمومی زابل در عرصه اطلاع رسانی جلسات به خبرگزاریها و سایتها پیشقدمه میگید نه یه سر بزنید با سند ثابت میکنم جناب بارانی خودش هم در جریان هستند که رابطه تنگاتنگ داریم باهاشون یه کم انصافم داشته باشی دوستان
ضعف در کارشناسانی است که در حوزه روابط عمومی کار میکنند باور داشته باشید بلد نیستند خبر را بنویسند روابط عمومی در هر اداره چشم وچراغ اداره است شخصی که به عنوان کارشناس یا ….در روابط عمومی کار میکند باید دنبال خبر باشد مستند سازی در حوزه سیستان کم صورت میگیرد به چه خاطر اگر روسای ادارات هر روز پورتال خبری اداره خود را نگاه کند وتذکر به مسئول بدهد ادارات پویا میشود متاسفانه اگر دنبال حقیقت باشید نظر فوق را میپذیرید