اداره کل راه و شهرسازی و طرح های که در سیستان به امان خدا رها شده است

  • کد خبر : 25072
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
اداره کل راه و شهرسازی و طرح های که در سیستان به امان خدا رها شده است

گندمــ پرس : مردم سیستان و بخصوص شهر زابل , به وجود طرحهای که به امان خدا رها شده است عادت کرده اند و دیگر حتی نای مکاتبه کردن دراین خصوص نیز برای برخی از دلسوزان وجود ندارد , طرح های که سالها قبل کلنگ شروع بکار آن به زمین خورده , بخش عظیمی از […]

گندمــ پرس : مردم سیستان و بخصوص شهر زابل , به وجود طرحهای که به امان خدا رها شده است عادت کرده اند و دیگر حتی نای مکاتبه کردن دراین خصوص نیز برای برخی از دلسوزان وجود ندارد , طرح های که سالها قبل کلنگ شروع بکار آن به زمین خورده , بخش عظیمی از کار نیز انجام شده و حال تنها برای راه اندازی و حل برخی از مشکلات با بن بست عدم برناه ریزی مواجه شده است.

به گزارش گندمـ پرس یکی از دستگاههای دولتی که در زابل ازاینگونه طرحها دارد , اداره کل راه و شهرسازی استان می باشد که گویا آنگونه که شایسته است , توجهی به سیستان کهن ندارد و اغلب طرح های بزرگ این اداره کل که مربوط به سیستان می شود , مسکوت مانده و به امان خدا رها شده است . از نمونه این طرح ها می توان به طرح بزرگ اتوبان زابل به زاهدان اشاره کرد که این اداره کل حتی توان تکمیل پل نهراب را پس از سالها ندارد و یا طرح بزرگراه زابل به دوست محمد و . . .

a257b592265d2e581d066c10faa3750d4c691c0c7d3d9bafd5dd5fd4305f46dc

 

یکی از دیگر این طرح های که از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به امان  خدا رها شده است , طرح کمربندی دور شهر زابل که با نام حضرت آیت الله سیستانی نیز مزین شده است , می باشد که  قریب به هشت سال از کلنگ زنی آن می گذرد و علیرغم اینکه با یک برنامه ریزی درست می توان از همان  وضعیت موجود آن بهره برداری کرد , بلا استفاده باقی مانده است و ماههاست که هیچگونه عملیات عمرانی قابل ذکری نیز در آن مشاهده نمی شود.

هامون-پرس-2

 

این درحالیست که در این مدت بازدیدهای فراوانی از سوی مسئولین این اداره کل , مسئولین شهر زابل و نمایندگان صورت گرفته و هرکدام از آنان نیز قول و وعده ای جهت تامین اعتبار این پروژه داده اند که در نهایت هیچ خبری از آن نشده است و این طرح نیز مانند بسیاری از دیگر طرح ها به امان خدا رها شده است تا شاید روزی . . .

در بازدید پایانی از این کمربندی , مشاور فرماندار ویژه زابل به همراه رئیس اداره راه و شهرسازی بازدیدی از این طرح داشت و قول داد که از فردای بازدید (آذرماه) جهت حل مشکلات آن این مساله را پیگیری نماید , اما آن بازدید و آن حرفها نیز  مانند دیگر سخنان پس از شش ماه بی نتیجه باقی ماند.

IMG-20141211-WA00011

 

امیدواریم دراین خصوص حداقل پس از سالها شاهد تحرکی مثبت به جهت حل مشکل بخشی از این کمربندی باشیم تا میلیاردها تومان بودجه ای که درآن صورت گرفته است و درحال حاضر نیز درخطر از بین رفتن می باشد.

 

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=25072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. درود و خداقوت به دست اندرکاران وب سایت مردمی گندم پرس
    خبر خوب و باارزشی رو گذاشتین با عنوانی خوب
    طرحهای رها شده به امان خدا
    آیا بهتر نیست کسانی که توان انجام کار رو ندارن مدیریت رو رها کنند بزرگان سیستانی ما از قدیم گفتن: یک مردیه ……….

  2. درود و خداقوت به دست اندرکاران وب سایت مردمی گندم پرس
    خبر خوب و باارزشی رو گذاشتین با عنوانی خوب
    طرحهای رها شده به امان خدا
    خواهشا مسولینی که توان انجام کار و خدمت رو ندارن مدیریت را رها کنند بزرگان سیستانی ما از قدیم گفتن:
    یک مردیه ….

  3. تذکر به وزیر راه و شهرسازی بدن خب
    البته نمیشه تذکر داد چون ………..

  4. تذکر به وزیر راه و شهرسازی بدن خب

  5. درست و بجا

  6. سلام…نیشگون محکم
    میگم با این کلکسیونی که این منطقه در طرحهای تمام نشده داره…میتونیم در کتاب گینس ثبت جهانی بکنیم…

  7. کمربندی آیت الله سیستانی در محدوده ی روستای کرباسک در این سالها بیش از ده نفر کشته و مجروح داده. آمار تصادفات را از پلیس راه زابل به نهبندان بگیرید و آمار کشته شده ها و مجروحین را از اورژانس بیمارستان زابل .دریغ از احداث یک فلکه یا گذاشتن چند چراغ چشمک زن. فقط باید بگم متاسفم.

  8. مدیر سایت گندم پرس نمی دانم شما اطلاعی از احداث باند دوم در فرودگاه زاهدان با بودجۀ 49 میلیارد تومان و کمک 12 میلیارد تومانی استانداری به این پروژه دارید . این پروژه در حالی در استان ما در حال اجراست که طبق نظر کارشناسان مجرب در حال حاضر هیچ نیازی به انجام این پروژه آن هم با این سرمایه عظیم در استان ما نیست . از نظر یک فرد عادی که اطلاعاتی در رابطه با صنعت هواپیمایی ندارد شاید این سؤال پیش بیاید که اشکال احداث باند دوم فرودگاه زاهدان در کجاست . دلیل اینکه در فرودگاه زاهدان ما دو باند داشتیم که یک باند ، باند اصلی محسوب می شد و باند دوم با همان مشخصات برای موارد اضطراری ساخته شده بود و عملاً هیچگونه استفاده ایی نداشت برای ساخت باند جدید ، باند دوم فرودگاه که از استحکام کافی مانند باند اصلی برخوردار بود کلاً تخریب شد و باند جدید بر روی بستر باند قبلی در حال ساخت است . استحکام باند جدید به گونه ایی است که هواپیمای پهن پیکری چون ایرباس A380 می تواند روی آن فرود بیاید . اما تاکنون ما فقط شاید در ایران شاهد فرود این تایپ از هواپیما در فرودگاه بین المللی امام خمینی بوده ایم و در کشور ما اصلاً هواپیمای ایرباس A380 نداریم . پس چه لزومی دارد وقتی از این نوع هواپیما نداریم . باندش را با بودجۀ کلان 49 میلیارد تومان در زاهدان بسازیم . آیا استانداری نمی توانست همین 12 میلیارد تومانی را که برای ساخت این باند اختصاص داده برای ساخت پروژه های نیمه تمام در جاهای دیگر استان که اتمامشان ضروری تر می باشد هزینه کند . این سؤالی است که جا دارد از جناب استاندار و تیم عمرانی استانداری پرسیده شود .

  9. سلام لطفا موضوع استخدام ناظرین را تا حصول نتیجه پیگیری کنید
    با سپاس