اداره کل راه و شهرسازی استان : کمبود اعتبار مشکل اصلی عدم تکمیل پروژه های راه سازیست

  • کد خبر : 23832
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
اداره کل راه و شهرسازی استان : کمبود اعتبار مشکل اصلی عدم تکمیل پروژه های راه سازیست

گندمــ پرس : همانگونه که انتظار می رفت از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان , کمبود اعتبار مشکل اصلی عدم تکمیل پروژه های راه و سهرسازی در استان اعلام شد و بدون اینکه اشاره ای به میزان اعتبارات هزینه شده در سطح استان شود , تکمیل 500 کیلومتر بزرگراه در سطح استان را […]

گندمــ پرس : همانگونه که انتظار می رفت از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان , کمبود اعتبار مشکل اصلی عدم تکمیل پروژه های راه و سهرسازی در استان اعلام شد و بدون اینکه اشاره ای به میزان اعتبارات هزینه شده در سطح استان شود , تکمیل 500 کیلومتر بزرگراه در سطح استان را منوط به تامین اعتبار لازم عنوان کردند.

به گزارش گندمــ پرس به نقل از ایرنا مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده، 500 کیلومتر بزرگراه در صورت تخصیص اعتبار در این استان ساخته خواهد شد.

 

پل نهراب

 

 منصور ملاشاهی نبود اعتبار را مهمترین مشکل راه و شهرسازی برای افزایش بزرگراه در استان عنوان کرد و افزود: برای ساخت هر کیلومتر بزرگراه نزدیک به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: تا کنون برای 10 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در شمال سیستان و بلوچستان، فقط 176 کیلومتر بزرگراه ساخته شده است.

وی ادامه داد: بیشتر این بزرگراه ها در قطعه های مختلف در جاده های خاش-ایرانشهر، زاهدان-زابل، زاهدان-بم و در مساحت کمتر در شهرستان های سراوان و بلوار خلیج فارس زاهدان ایجاد شده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته اقدامات مناسبی برای تامین ایمنی بیشتر در راه های استان همانند خط کشی هزار و 500 کیلومتر راه، 300 کیلومتر روکش آسفالت جدید در نقاط مشکل دار، حذف شش نقطه حادثه خیز در راهها و اصلاح 150 کیلومتر شیب شیروانی خاکریز انجام شده است.

ملاشاهی افزود: در صورت تخصیص اعتبارات کافی پروژه های مختلفی برای بهبود وضعیت راه های اصلی و فرعی سیستان و بلوچستان اجرایی می شود.

سیستان و بلوچستان از نظر داشتن راه های مناسب فقیرترین استان کشور است به طوری که تنها 207 کیلومتر راه این استان در شمال و جنوب به صورت چهار خطه و بقیه راهها دو طرفه با عرض هفت تا هفت و نیم متر است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور و به سبب گستردگی و طولانی بودن راههای ارتباطی دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در شمال استان به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است

لینک کوتاه : https://gandomkhabar.ir/?p=23832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. برای یک پروژه شهرداری جالق 15میلیارد اعتبار استانداری میدهد ولی برای پروژه حیاتی سیستان پول نیست!!”

  2. بودجه کم نیست مثل اینکه ………….

  3. پروژه بزرگراه زابل به زاهدان طی این چند سال چند کیلومتر پیشرفت داشته به نظر میرسه با این وضعیت شاید در 10 سال آینده هم این پروژه به اتمام نرسه .

  4. اداره راه د ترابری بهتره جواب بده که:
    چرا باید پرتردد ترین و پرکشته ترین محور استان با کمبود بودجه مواجه بشه ؟
    چرا فقط همین قسمت از برزگراه چابهار تا میلک با کمبود بودجه مواجه بشه ؟

  5. چطور میشه همه پروژهای نصف کاره می مونه نصب بودجه ……