به دنبال تغییرات جوی چند روز گذشته و برودت هوای ۲ درجه شب گذشته بیماران بستری در بیمارستان شهرستان هیرمند سرد ترین شب را سپری کردند .     به  گزارش گــنـــدم خــبـــر  ندای هیرمند؛ تعدادی از بیماران  و همراهانشان  که  در بیمارستان شهدای هیرمند حضور داشتند از وضعیت  موجود ناراضی و مشکل پیش آمده  را […]

به دنبال تغییرات جوی چند روز گذشته و برودت هوای ۲ درجه شب گذشته بیماران بستری در بیمارستان شهرستان هیرمند سرد ترین شب را سپری کردند .

 

 

به  گزارش گــنـــدم خــبـــر  ندای هیرمند؛ تعدادی از بیماران  و همراهانشان  که  در بیمارستان شهدای هیرمند حضور داشتند از وضعیت  موجود ناراضی و مشکل پیش آمده  را جهت پیگیری در فضای مجازی مطرح نمودند.

 

 

بر همین اساس با رویکردی مطالبه گرانه که کوشیده است از آغاز فعالیت در تعامل با مدیران شهرستان به  بررسی مشکلات منطقه همت گمارد در این زمینه و قبل از رسانه ای کردن این موضوع  به منظور اطلاع  بیشتر،  شفافیت  موضوع  ، رفع  مشکل و صحت و سقم  آن با دکتر سلطانی رئیس وقت بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند ارتباط تلفنی برقرار کرد که وی در تماس  نخست  قول پیگری و رفع مشکل را مطرح نمود اما در ادامه  با خبرنگار ندای هیرمند ارتباط مجدد برقرار و نسبت به سوال مطرح شده  واکنش نشان داد. 

 

 

این مقام  مسئول در تماس تلفنی گفت: بنده  مدت  ۲ ماه  در این شهرستان حضور دارم و خدمات بسیار ارزنده ای را انجام دادم  و شما اکنون حق ندارید با من تماس برقرار کنید و جویا شوید این  موضوع  صحت  دارد یا خیر. 

 

 

وی در پاسخ  به  خبرنگار ما که خود را  بعنوان یک شهروند مطالبه گر و حق خواهی خود و شهروندان را از حق قانونی و رسالت خبری عنوان کرد وی با لحنی  پرخاش گران و تهدید آمیز  ( که  فایل صوتی آن  موجود می باشد ) ادامه  داد اگر شما شهروند هستید هیچ حقی  به برقراری ارتباط با من  را ندارید .

 

_ و اگر میتواند بجای سوال کسری بودجه بیمارستان را تامین کنید.

 

 

او در ادامه  نیز خبرنگار را تهدید و افزود : شما باید فردا به  بیمارستان مراجعه  و پاسخگو باشید که چرا از من سوال نموده اید در غیر این صورت  حراست  بیمارستان را دنبالتان خواهم  فرستاد . 

 

 

بر همین اساس خبرنگار این  سایت  امروز در محل بیمارستان حاضر و وی با همان  لحن تند قبلی با وی برخورد و افزود : شما حق  تماس گرفتن با من را ندارید که  خبرنگار بازی در بیاورید. 

 

 

با این  حال ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده از سوی این  مقام  مسئول  در زمینه بهداشت و سلامت افراد  و شهروندان باید گفت :  برمبنای ماده ۹ حقوق شهروندی که حیثیت و اعتبار شهروندی مصون از تعرض از سوی هر مقام مسئول و غیر مسئول  می باشد ، هیچ  مقام مسئولی نباید با رفتار اهانت و تهدید امیز با آنان برخورد کنند.

 

 

مسئولین باید بدانند به واسطه  همین مردم این پست ها را تصاحب ، بر همین اساس هم نمی توانند منتی بر مردم  داشته باشند و باید  در حد توان  برای رفع  مشکل مردم  تلاش نمایند.

 

 

آنهم مردمانی صبور که  بیش از ۱۹ سال سخت ترین بحرانهای محیطی و منطقه ای و تهدیدهای زیست محیطی ناشی از ریزگردها ، بیکاری و… را پشت سر گذاشته اند و اکنون  به جرم بیمار بودن باید در سخت  ترین شرایط ممکن و در شب سرد زمستان  بدون وسایل گرمایشی به بهانه نبود بودجه با درد و رنج دست و پنجه  نرم کنند و حق سوال هم نداشته باشند.

 

 

مگر مسئولین ما به وظایف قانونی خود در پاسخگوئی به  مشکلات مردم اگاهی ندارند ؟ مگر به استناد بند یک  منشور حقوق  بیماران ، دریافت  مطلوب خدمات  سلامت  حق بیمار نیست ؟ و آیا طبق ماده ۵ این  منشور بیمار حق ندارد از وضعیت موجود و نارضایتی از مسئولین سوال کند ؟ 

 

 

آیا کسی هست که پاسخی منطقی به خواست انان ارائه کند وقتی رئیس بیمارستان در برابر یک پاسخ  خبرنگار تنها سایت  خبری شهرستان از وضعیت موجود او را به خبرنگار بازی متهم  می کند ؟ جایگاه رفیع  رسانه را  بعنوان زبان  گویایی مردم  اینگونه به سخره  می گیرد و در نهایت  تهدید؟ 

 

 

برابر کدام قانون مدیر یک سازمان و نهاد دولتی حق داد زدن سر شهروندی که از حق همنوع خود  سوال، رجوع و یا به هر شکلی با وی ارتباط برقرار می کند را دارد ، مسئولین  ما باید بدانند که خدمت  به خلق انهم مردمانی که زیر کوهی از مشکلات کمرشان خم شده است یک عبادت است و از موهبتی که به واسطه حضور همین  افراد نصیب انها  گردیده بنحوه  شایسته ای استفاده  کنند.

 

 

گویا برخی نمیدانند دوران خفقان  و استبداد به پایان  رسیده تا هرگونه  دلشان  بخواهد انواع ‌ بی مهری کم  لطفی را بر مردم انهم مردمانی که نه زبان انتقاد می دانند و نه  تشکر روا دارند و از حداقل امکانات  در یک شب سرد زمستانی بی بهره  باشند.

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه