کـمـبـود امکــانات تحصیلی در بخش قــرقــری بیش از حـد انتظـار است

  • کد خبر : 27728
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کـمـبـود امکــانات تحصیلی در بخش قــرقــری بیش از حـد انتظـار است

گندمـــــ پرس : دهستان  ملا علی یکی از روستاهای توابع هیرمند در بخش قرقری است که فاقد هر گونه امکانات تحصیلی استاندارد می باشد .   به گزارش گندمــــ پرس به نقل از ندای هیرمند، سال تحصیلی در شهرستان هیرمند همچون سایر شهرهای دیگر در حال آغاز شدن است که هنوز بسیاری از دانش آموزان […]

گندمـــــ پرس : دهستان  ملا علی یکی از روستاهای توابع هیرمند در بخش قرقری است که فاقد هر گونه امکانات تحصیلی استاندارد می باشد .

 

به گزارش گندمــــ پرس به نقل از ندای هیرمند، سال تحصیلی در شهرستان هیرمند همچون سایر شهرهای دیگر در حال آغاز شدن است که هنوز بسیاری از دانش آموزان بخش قرقری روستای ملا علی از داشتن امکانات اولیه آمـوزشی محروم هستند و به دلیل عقب ماندگی از گذشته هنوز از امکانات تحصیلی بر سر آنها سایه نینداخته است .

 

هر چه از مدارس هوشمند و استاندارد پایتخت به سمت استان سیستان و بلوچستان فاصله میگیریم به همان اندازه با کمبود کلاس های استاندار و امکانات آموزشی و بهداشتی روبه رو میشویم .

 

بسیاری از دانش آموزان این روستا با واژه هایی همچون آبخوری ، سرویس بهداشتی ، امکانات ورزشی بیگانه هستند، که تنها سهمشان تک لباس کهنه ای است که با دمپایی پلاستیکی مسیر طولانی را  همراه با خاک و طوفان های شدید که پیوند ناگسستنی با آنها دارد می پیمایند .

 

دبستان شهید صیاد شیرازی و راهنمایی شهید باهنر واقع در شمال منطقه هیرمند با وجود علاقه مندان به تحصیل و محصلان  از کمبود شدید امکانات تحصیلی و رفاهی رنج میبرد و این به گونه ای است که راهنمایی شهید باهنر تنها مدرسه ی شبانه روزی در شمال حوزه هیرمند می باشد.

 

th-300x225

 

مدیر مجتمع مدرسه شهیدصیاد شیرازی در خصوص وضعیت نا مناسب این مدرسه اظهار داشت: مدرسه شهید صیاد شیرازی از نظر ظاهری و فضای آموزشی بسیار نا مطلوب است ، درب و پنجره و به ویژه دیوار ها بسیار فرسوده میباشند و دانش آموزانی که در این کلاس ها و کنار این دیوار ها مشغول به تحصیل اند با خطر جدی مواجه هستند.

وی ادامه داد : خواهشی که از خیرین و مسئولین نو سازی مدارس داریم این است که به این روستا نظر بیشتری داشته باشند تا دانش آموزانی که در این خطه از میهن اسلامی تحصیل میکنند بتوانند از امکانات بیشتری استفاده کنند .

 

رضا کوهکن از اهالی روستا و پدر سه دانش آموز گفت : سقف مدرسه به گونه ای است که هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد من ۳ فرزند دبستانی دارم با این وضعیت به هزاران ترس آنها را به مدرسه میفرستم اگر وضعیت مدرسه اینگونه باشد مجبورم فرزندانم را دیگر از ادامه تحصیل بازدارم بیشتر خانواده های این روستا به دلیل اینکه فرزندان خود را به مدرسه بهتری ببرند از این روستا را ترک کرده اند .

 

15-5-9-1859download_1_1-300x215

 

علیرضا صیاد یکی از دانش آموزان مدرسه اظهار داشت  :  مدرسه ای که در آن درس میخوانیم حیاط ندارد و حتی ما یک توپ فوتبال نداریم که در ساعات درس تربیت بدنی به ورزش بپردازیم وقتی در حال درس خواندن سر کلاس هستیم از سقف مدرسه بر روی ما خاک میریزد .

 

 

n00039038-b1-300x224

مدرسه شهید باهنر  و  مدرسه  شهید صیاد شیرازی تاسیس ۱۳۶۱تنها مدارس شبانه روزی در حوزه شمال شهرستان هیرمند و بخش قرقری می باشد که به دلیل بافت قدیمی و فرسوده مدرسه قابلیت استفاده جهت تدریس و امکانات ورزشی، آموزشی  و به ویژه بهداشتی را ندارد .

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=27728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. بنده چند سال پیش به عنوان دبیر ورزش در آن مدرسه فعالیت داشتم در زمان آقای ……مدیر مدرسه از این خبرها نبود در سطع منطقه بهترین مدرسه بود اگر خراب شده از بی تدبیری مدیر مدرسه است که گذاشته مدرسه مخروبه شده است یکی از مشکلات مدارس در ایام تابستان است که وقتی دانش آموزان تعطیل میشود مدیران مدارس به همراه نیروهای خدمتگذار تا اول مهر از مدرسه سر نمیزنند فکر نمیکند مدیر مدرسه که جز کادر اداری است حداقل دوشنبه وچهارشنبه مدرسه را باز ونظافت کند خدایی از شما خواهش دارم برید دفتر مدیر مدرسه را نگاه کنید اگر بدین شکل باشد حرف شما صحیح ولی مطمئن باشد مدیر جای خودش را تمییز نگه می دارد

  2. آقا خبر شروع ثبت نام دبیرستان بهیاری زابل رو چرا نمیزارید. از دکتر نصیری بابت پیگیری هاشون باید تشکر کرد

  3. سلام.هیرمندومخصوصا شمال این شهرستان یعنی بخش قرقری در مسیر طوفان شدید وگرد و غبار فراوان است .به گونه ای است که بعضی مواقع روزی دو یا سه بار باید جارو زد