وضعیت پاسخگویی اورژانس در زابل نگران کننده است

  • کد خبر : 47093
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۱۵
وضعیت پاسخگویی اورژانس در زابل نگران کننده است
وضعیت پاسخگویی اپراتورهای اورژانس شهرستان زابل در نیمه های شب نگران کننده است و بعضا با چند بار تماس گرفتن و خبر از حال بد مریض دادن باز هم نیرو جهت کمک به شهروندان ارسال نمی کنند.

وضعیت پاسخگویی اپراتورهای اورژانس شهرستان زابل در نیمه های شب نگران کننده است و بعضا با چند بار تماس گرفتن و خبر از حال بد مریض دادن باز هم نیرو جهت کمک به شهروندان ارسال نمی کنند.

 

گندم خبر, در یکی از شب های اول محرم خبرنگار ما حدود ساعت ۲ بامداد با اورژانس ۱۱۵ تماس و خبر از حال بد مریض می دهد که با چنین پاسخی رو به رو می شود: ما برای مریضی که درد دارد کاری نمیکنیم به پزشک خود اورژانس مراجعه کنید.

 

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه مجدد تماس گرفته شد که حال مریض خوب نیست و نمی توان آن را تکان داد و در تنفس کشیدن دچار مشکل شده است که باز هم پاسخی غیر قابل قبول دریافت شد و خلاصه خبری از اورژانس برای نجات جان بیمار نشد.

 

همان حدود با هر توانی که بود سریعا مریض را به اورژانس زابل و سپس به اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) خارج شهر انتقال دادیم که برعکس برخورد نامتعارف اپراتور با توجه نسبی دکتر کشیک مواجه شدیم که جای تشکر دارد.

 

اورژانس باید در وهله اول برای نجات جان بیماران تلاش کند و نه اینکه برای حضور بر بالین بیمار در منزل از هر روشی برای فرار از ارسال نیرو خوداری کند , اگر در آن لحظه اتفاق ناگواری برای بیماران بیفتد آیا پاسخگو بودید?

 

برایم جالب بود که برای اولین بار با اورژانس زابل در نیمه های شب تماس گرفته و این برخورد را شاهد بودیم و حال باید فهمید درد مردمی را که مدتهاست با این برخوردها خو گرفته اند.

 

و باید دید آیا مسئولی یافت می شود پاسخگو ما و مردم باشد و برای ما بازگو کند چه زمانی نیروهای اورژانس برای انجام ماموریت بر بالین بیمار حضور پیدا میکنند تا مردم هم خیالشان راحت شود و زیادی امیدوار نباشند.

 

مجتبی نورا

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=47093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام
    با کمال تأسف بنده خود شاهد و ناظر این قضیه در روز روشن بوده ام ،شب که جای خود دارد.دو هفته قبل هنگام مسافرت به زابل درست بعد از پل هوایی شاهد تصادف دو موتور سیکلت با سه سرنشین که یکی از آنها خانم جوانی بود ،بودم حال هر سه مصدوم به شدت بد بود یکی در خون خودش غرق و دیگری به احتمال زیاد خونریزی داخلی داشت به اورژانس زنگ زدم فکر میکنید چقدر طول کشید تا بیایند درست نیم ساعت البته قبل از آن هم شخصا به نگهبانی بیمارستان حضرت امیر مراجعه پدر خواست کمک کردم نگهبان به من گفت با رییس بیمارستان تماس گرفته ام گفته به ما مربوط نیست به اورژانس مربوطه خلاصه اورژانس زمانی از راه رسید که یکی از جوانها مرد،البته گندم خبر این خبر را مستند دارند متأسفم که برای جان همنوعان خودمان ارزش قائل نیستیم

  2. سلام