واکنش قاطع مدیرکل صدا وسیما استان به اهانت استاندار به خبرنگاران+فیلم

  • کد خبر : 47493
  • ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
واکنش قاطع مدیرکل صدا وسیما استان به اهانت استاندار به خبرنگاران+فیلم
مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان به اهانت استاندار سیستان و بلوچستان به خبرنگاران طی یادداشتی بطور قاطعانه‌ پاسخ داد.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان به اهانت استاندار سیستان و بلوچستان به خبرنگاران طی یادداشتی بطور قاطعانه‌ پاسخ داد.

 

به گزارش گندم خبر، نامه سرگشاده مدیر کل صدا و سیمای استان به جناب آقای موهبتی استاندار استان سیستان و بلوچستان در پی اهانت ایشان به خبرنگاران رسانه ها در جلسه “شورای برنامه ریزی و توسعه استان ”
در تاریخ ۲۴ دی ماه ۹۹ به شرح ذیل می باشد؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر استاندار محترم سیستان و بلوچستان
دوست و برادر ارجمندم جناب آقای مهندس موهبتی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیق برای حضرت عالی و همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، خصوصاً مدیران عزیزی که در استان سیستان و بلوچستان خدمت می کنند .

از این که به این سبک و سیاق نکاتی را به استحضار حضرت عالی می‌رسانم ، پیشاپیش عذر خواهم و اعتذار مرا بپذیرید .

سعادت حضور در جلسه ” شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ” را که درتاریخ ۲۴ دی ماه ۹۹ برگزار شد ، نداشتم ،اما با رویت چند باره فیلم فرمایشات شما از محتوای جلسه و نوع نگاه حضرت عالی مطلع شدم ، به حسب وظیفه بر آن شدم نکاتی را به عنوان برادر کوچکتان تقدیم حضور و پیشکش محضرتان کنم تا شاید به فرمایش امام صادق “علیه‌ السلام” عمل کرده باشم که فرمودند : أحَبُّ إخوانی إلَیَّ مَن أهدى إلَیَّ عُیوبی .

جناب آقای موهبتی بزرگوار ، حتما استحضار دارید وقتی شما عنان صحبت و اختیار تریبون را به دست می گیرید ، علاوه بر اینکه در جایگاه یک مومن انقلابی، حاضران را مستفیض می فرمایید ، به عنوان استاندار یک استان و نماینده عالی دولت هم به شما نگاه می شود .

به استحضار عالی جنابتان برسانم ، رسانه های استان با کمال نجابت و توجه به اوضاع و احوال اقتصادی، تحریم هاو تهدید ها و شرایط فعلی و لحاظ کردن شرایط امنیتی و حساسیت های قومی و مذهبی و… همواره در کنار مجموعه‌ های خدمتگذار نظام بوده اند و البته همواره به عنوان نماینده و زبان گویای مردم شریف و نجیب استان انجام وظیفه نموده اند .

جناب آقای مهندس موهبتی ، نوع تخاطب تان با رسانه‌ها و اصحاب خبر جای تأمل دارد و حتما فرمایش راهبردی حضرت مقام معظم رهبری مد نظرتان هست که فرمودند:
افراد ، مسئولین ، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند .
و ما از همین باب نقد های سازنده شما و هر عزیز دیگر که با احترام تذکرمان دهد را برچشم می گذاریم و متقابلا انتظار نقد پذیری داریم .

برادر ارجمندم ، در کجا رسانه های استان با شما همراهی نکرده اند ؟!
کدام خدمات دولت و نظام را نادیده و کوچک شمرده اند؟!
در کدام میدان به وظیفه رسانه ای خود عمل نکرده اند و کوتاهی کرده اند ؟! و…..

رسانه‌ها لحظه به لحظه و قدم به قدم همراه شما و همه خادمان بوده اند ، گر چه کوچکترین حمایتی از ناحیه شما نصیب شان نشده است اما مدام با بی‌مهری بر آنها تاخته و چهره برافروخته و روی ترش کرده اید !!!

از همه بدتر، بارها و بارها از میان این همه امثال و حِکم زیبا ، خبرنگاران و اصحاب رسانه را به مگس هایی تشبیه فرموده و می فرمایید که گل ها و چیزهای خوب را نمی‌بینند و هرجا کثافت و فضولاتی هست می بینند و روی آن می نشینند !!!

جناب آقای موهبتی بزرگوار ، نماینده عالی دولت
در مثال مناقشه نیست امّا ، حرمت و احترام دیگران خصوصا اقشار زحمتکشی که بی مزد و بی‌منت صدای رسای مردم اند ، حداقل به عنوان انسان ، لازم است . آنها زبان گویای مردمی هستند که متاسفانه صدای مظلومیت شان به جایی نمی‌رسد .

کاش حضرت عالی هم که توصیه به زنبور عسل بودن دیگران ” خبرنگاران” می فرمایید ، خود هم در میان این همه امثال و حِکم زیبا از متوسل شدن به مثال “مگس و نجاست و فضولات” صرف نظر می کردید !!!

ملاحظه فرموده و حتما به خاطر دارید که در دوران تصدی استانداری تان ، چند بار این مثال قبیح و مشمئز کننده را در جمع رسمی بر زبان جاری ساخته اید؟!

کاش شما هم باز به سبک زنبور عسل ، آنچه را که رسانه ها پوشش می دهند و پخش می کنند وباب میل شماست، می دیدید و از نقد و مطالبه به حق مردم اینقدر بر آشفته نمی شدید!!!

استاندار عزیز :
خبرنگاران و رسانه ها تکلیفی دارند و به آن خوب واقف اند ، آنها قشر زحمتکش ، بی ادعا ، روشنفکر و دلسوزی هستند که در غم و شادی کنار مردم اند .

لطفا اگر به آنها توجه و التفاتی ندارید، بگذارید، با آزادی بیان حرفشان رابزنند ، آنها رسانه و قلم و زبان دشمن و ” بی بی سی ” نیستند ، آنها قصد تخریب خادمان ملت ونظام را ندارند ، آنها منفعتی از نقد ومطالبه و رساتر کردن فریاد مردم مظلوم نمی برند ، آنها مشکلات جامعه را به وجود نیاورده اند ، مسبب کمبود سیلندر گاز نیستند ، آنها علت العلل صف‌های طولانی نان نیستند ، آنها عامل نداشتن راه های استاندارد و بزرگراه نیستند ، آنها مقصر در برنامه ریزی های سطحی و روزمره بعضی از آقایان نیستند ، آنها با کسی پدر کشتگی ندارند ، آنها امین و صدای مردم اند و بس .

آن خبرنگارانی که جناب عالی بارها و بارها شبیه مگس‌های روی کثافات و فضولات شان خوانده ای ، استحقاق این تعابیر و این‌ همه کم‌لطفی را ندارند!!!

بگذارید کارشان را بکنند ، بگذارید فریاد مردم بی پناه و کم توقع و محروم و بی سر و زبان این استان باشند که حقشان این نیست که از آب آشامیدنی محروم باشند ، شانشان اجل از این است که با گرفتن یک سیلندر گاز پس از یک هفته تلاش ، احساس پیروزی و فتح الفتوح کنند !!!
حقشان این نیست که جاده‌های شان چنین باشد و شهرهایشان چنان که می‌بینیم.

برادر ارجمندم، رسانه‌ها را محصور و محدود و متهم نکنید ، قطعا به صلاح هیچ کس نیست .

آنها نقاط قوت شما و هر مدیری را به نقطه ضعف تبدیل نمی‌کنند.

می دانید که بعضی از مردم این روزها مدام برای آب آشامیدنی چه می کشند؟
می دانید مسافرانی که با قطار از کویر عبور می‌کنند چه مصائبی را تحمل می‌کنند؟! می دانید فشارهای اقتصادی و بی نظارتی و افسار گسیختگی بازار، مردم را کلافه کرده است ؟!

می دانید مردم و…
می‌دانم که همه چیز را می دانید و می دانم که می دانید رسانه ها خیلی آبروداری می‌کنند و شاید بعد از این به واسطه احقاق حقوق مردم بایستی شیوه و نگاهشان را عوض کنند .

البته خوب که فکر می کنم می بینم ما اصحاب رسانه هم مقصریم ، کوتاهی کرده ایم و به اشتباه گاهی زیادی مردم داری و آبروداری و متانت به خرج داده ایم ، که از این جهت برای خود و همتایان و همکاران امید گذشت از ناحیه مردم و غفران الهی دارم .

چند پیشنهاد :
از همین هفته ” ۲۷ دی ماه ” هر زمان که برای ارائه گزارش خدمات خود اراده کردید ؛ رسانه استان اعم از رادیو ، تلویزیون، خبر و… همه جوره و به هر شکل که تمایل داشته باشید ، آماده رسانه ای کردن خدمات دولت خواهد بود ، کما فی السابق .

اگر موافق باشید و به رسانه های استان ؛ اعم از رسانه استانی، خبرگزاری‌ها نشریات، هفته نامه ها، خبرگزاری ها، فعالان اجتماعی ، فعالان فضای مجازی و… ، افتخار بدهید و هر ماه یک نشست رسانه ای برای تبیین خدمات و اقدامات دولت داشته باشید و پاسخگوی سوالات اصحاب خدوم رسانه ی استان باشید ، قطعاً زیبایی ها و بخش های مغفول مانده دیده و شنیده خواهد شد.

صدا و سیمای استان آمادگی دارد حداقل ۵ برنامه گفتگو محور تلویزیونی و ۵ برنامه رادیویی طراحی نماید تا مردم مستقیم مسایل و مطالبات خود را با شما در میان بگذارند و جناب عالی پاسخگو بوده و به تبیین خدمات بپردازید .

دستور بفرمایند مدیران محترم نیز برای پاسخگویی در برنامه های گفتگو محوری که طراحی خواهیم کرد ، پاسخگوی سوالات و مطالبات مردم شریف و نجیب باشند و ما هم با تمام توان هدف گذاری خواهیم کرد و در خدمت آنها خواهیم بود .

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
با احترام و ارادت مجدد

 

محمود کردستانی
مدیر کل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان
۲۵ دیماه ۹۹

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=47493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دمشون گرم