مرد پر ادعا این روزهای سیستان چه می کند؟

  • کد خبر : 44148
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
مرد پر ادعا این روزهای سیستان چه می کند؟
فعالیت بومیان منطقه سیستان در بازارچه های مرزی میلک، تخت عدالت و گمشاد را می توان ‌‌پایانی بر فقر و وضعیت بد اقتصادی خانواده ها دانست.

به گزارش گروه وبگردی گندم خبر، شهرستان هیرمند این پتانسیل بالا را به خوبی دارا است، فعالیت قانونی در مرز دغدغه اصلی خانواده های سیستانیست؛ خانواده هایی که حاضرند در این بازارچه ها حتی جان خود را از دست بدهند اما رزقی بر سر سفره فرزندان خود محیا سازند.

 

با این‌ حال هیچگاه بازگشایی گره مشکلات به دست خود مردم نبوده؛ مسئولین که در راس آن فرمانداری ها قرار دارند همواره می توانند با توجه به حیطه کاری خود این معضل را برطرف کنند.

 

پیری فرماندار شهرستان هیرمند یکی از افراد با تجربه در این زمینه است؛ فردی که با توجه به پست های مدیریتی خود در سال های خدمتش می تواند با رایزنی و پیگیری مکرر معیشت خانوادها را تغییر دهد.

 

عدم ارائه امکانات خدمات مناسب بر خلاف وعدهها و همچنین ناتوانی در احیای مرزهای بسته شده همه و همه ضعف های مدیریتی در شهرستان هیرمند است، مسئولین گرچه خود را در هر یک از جلسات پرسش و پاسخ مردم و مسئولین تبرئه می کنند اما این مردم هستند که هر بار نارضایتی خود را از  آنها اعلام داشته اند.

 

مرد پر ادعای این روزهای سیستان در حالی از کوچکترین فعالیت خود در فضای مجازی تصویر منتشر می کند که پیشبینی می شود عملکرد ضعیف خود را با انتشار این تصاویر قصد دارد از بین ببرد.

 

افراد با نفوذ اطراف فرماندار هیرمند این روزها به طوری به وی وابسته شده اند که گویا رسالت خود را نادیده گرفته اند تا اهداف دنباله دار خود را از این راه کسب کنند.

 

به هر حال کمتر جوانی در هیرمند از عملکرد فرمانداری رضایت دارد؛ پیشتر برخی از امامان جمعه منطقه سیستان نیز از عملکرد ضعیف و ظلم‌هایی که فرماندار هیرمند به مردم کرده بود انتقاد کرده بودند.

 

امروزه برخی از جوانان این شهرستان آتش به اختیار در حال رفع محرومیت ها اند؛ جوانانی که با جذب خیرین از اقساء نقاط کشور در حال کمک به خانواده های بی بضاعت هستند.

 

پیشتر نیز جمعی از جوانان این شهرستان با انتشار متنی از عملکرد مسئولین دولتی انتقاد کرده بودند و همچنین ، خواستار  عدم دخالت افراد غیر مسئول در روند اجرای قانون در این شهرستان شده بودند، شنیده می شوند که برخی از افراد غیر مسئول در این شهرستان با نفوذ به فرمانداری موج منفی به نماینده دولت وارد می کند.

 

یک کارشناس اقتصادی که نخواست نامش فاش شود در این خصوص گفت: دولت در چهار سال گذشته به طور کل نتوانسته است آنچه که مردم از وعده های آنها انتظار داشته اند را برآورده کند.

 

وی افزود: پروژه بزرگراه دوست محمد به زابل که یکی از مهمترین پروژه های دولت دهم است امروز با گذشت بیش از چهار سال هنوز دست نخورده باقی مانده است، این ضعف در عملکرد یک مدیریت به شمار می رود.

 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دیگر مشکلی که مردم شمال شهرستان هیرمند را تا ۵ سال آینده، از آن منطقه فراری می دهد، مشکل آبرسانی نادرست به این منطقه است، شمال این شهرستان امروزه به گونه ای کمبود آب دارد که اکثر مردم روستا از شهرهای اطراف آب تهیه می کنند.

 

وی ادامه داد: بر خلاف و.عده های داده شده ، این معضل سالهاست گریبانگیر روستائیان شمال شهرستان هیرمند شده است.

 

این کارشناس اقتصادی همچنین افزود: از دیگر مشکلات این شهرستان کوچک می توان به افزایش رو به رشد اعتیاد و همچنین کودکان کار اشاره کرد./ندای هیرمند

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=44148
  • دیدگاه‌ها برای مرد پر ادعا این روزهای سیستان چه می کند؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.