ماجرای مرگ ابهام آمیز یک نوزاد در بیمارستان ایرانشهر/ سر نوزاد جدا شد!+تصویر

  • کد خبر : 44457
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
ماجرای مرگ ابهام آمیز یک نوزاد در بیمارستان ایرانشهر/ سر نوزاد جدا شد!+تصویر
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر جدا شدن سر نوزاد هنگام تولد در بیمارستان ایرانشهر صحت ندارد.

به گزارش گندم خبر به نقل از شستون، انتشار خبر جدا شدن سر یک نوزاد هنگام تولد در بیمارستانی در شهرستان ایرانشهر باعث وحشت و نگرانی مردم سیستان و بلوچستان شد که در حالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر این موضوع را رد کرد که پدر نوزاد فوت شده از شکایت بر علیه پرسنل بیمارستان خبر داد.

 

بامری پدر نوزاد فوت شده در گفت و گو با شستون در تشریح این  ماجرا اظهار داشت:روز گذشته  همسرم را برای زایمان از دلگان به ایرانشهر برده  و در بیمارستان ایران این شهرستان بستری کردم.

 

وی با اشاره به عدم مداوای بیمار توسط پزشک، افزود: درد زایمان همسرم بسیار زیاد بود و وقتی پرستاران وضعیت را مشاهده کردند، اقدام به کشیدن سر نوزاد می کنند که منجر به جدا شدن سر از بدن می شود.

 

پدر نوزاد فوت شده اظهار داشت: جهت انجام زایمان کامل، عمل سزارین انجام می شود تا جسم نوزاد به صورت کامل از بدن مادر جدا شود اما پس از مشاهده کودک متوجه شدم گردن او را بخیه زده اند.

 

پدر نوزاد متوفی با اشاره به اینکه همسر وی ساعات آغازین شب زایمان کرده است، گفت: اواخر شب بود که پرستاران اطلاع دادند نوزاد در شکم بیمار فوت کرده است و روز بعد جهت سیر مراحل قانونی به بیمارستان مراجعه کنند‌.

 

بامری ادامه داد: پس از دریافت جنازه نوزاد متوجه شدیم که سر نوزاد از بدن جدا و از بخیه برای اتصال سر به بدن استفاده کرده اند که پس از مشاهده وضعیت موضوع را به مقامات قضایی و پزشکی قانونی گزارش دادیم.

 

وی با بیان اینکه برای بررسی موضوع فوت نوزاد، شکایت کرده اند، اضافه کرد: پزشک معالج همسرم را تهدید کرده که اگر شکایت کند نه تنها کاری از پیش نخواهد برد بلکه خود را به کشتن می دهد.

 

پدر نوزاد متوفی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حال جسمانی همسرم مساعد نیست و در آی سی یو بستری می باشد که به زودی وی را جهت درمان به کرمان خواهند برد.

 

در تماس های مکرری که خبرنگار شستون جهت پیگیری موضوع  با  مهران امینی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر داشت، وی پاسخگوی تلفن خود نبود.

 

این در حالی است که مهران امینی فر سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در گفت و گو با یکی از رسانه ها در واکنش به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر جدا شدن سر نوزاد هنگام تولد در بیمارستان ایران این شهرستان را تکذیب کرد و اظهار داشت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد.

 

وی افزود: مادر حامله ای برای زایمان به بیمارستان ایران منتقل شده بود که پس از معاینات لازم مشخص شد جنین در رحم مادر فوت کرده و از آنجایی که مادر بیماری دیابت دارد اولویت نخست ما نجات جان وی بود.

 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با بیان اینکه وزن نوزاد فوت شده ۵/۵ کیلو گرم بوده است، ادامه داد: در موقع خارج کردن نوزاد از داخل رحم با توجه به جثه سنگین نوزاد در ناحیه گردن او پارگی ایجاد شده بود و با توجه به درشت بودن جثه، نوزاد مرده از داخل کانال رحم عبور کرده است.

 

در ادامه پیگیری ها و در تماسی که خبرنگار شستون با محمد نعیم  امینی فر نماینده مردم ایرانشهر و عضو کمیسیون پزشکی مجلس شورای اسلامی داشت، وی از موضوع مطرح شده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت باید این موضوع به صورت دقیق  بررسی شود.

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=44457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. آقایون رییس دانشگاه بومی میخواستن اینم نتیجش!

    • چه ربطی داره دوست عزیز،برعکس باید نیرو استان بومی باشه ولی دلسوز ،باسواد و مسولیت پذیر.اینکه اقای رئیس اینقدر چرت و پرت تحویل مردم میدن تا این فاجعه رو روپوشونی کنند افتضاحه ،واسه اون مادر خیلی سخته ۹ماه بچه ای رو با هزار امید سالم داشته باشی و اونوقت …..
      خداوند به این خانواده این عزیز صبر و عزت عطا بفرماید.

  2. س چرا مسئولین محترم بجای معذرت خواهی وبیان واقعیت و جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی و تنبیه پرسنل خاطی اینقدر بیانیه میدن و تکذیب میکنن تا کی باید مردم بلوچستان تقاص پزشکان بی تجربه رو بپردازند

  3. کاش واقعا اصل قضیه رو یکی بیاد و بگه… آخه سر بچه که به این راحتی جدا نمیشه
    مگه پاستیله؟؟

  4. یه اتفاقایی توی این بیمارستانا اتفاق می افته که فقط خدا میدونه
    از صدتاش یکی رسانه ای میشه
    مرگ نوزاد و مادر بارها و بارها در بیمارستان به دلیل حالا یا کم کاری یا بی توجهی یا عدم دانش کافی و … اتفاق افتاده و می افته که مردم هیچ اطلایی پیدا نمیکنن حتی در سطح استان ولی اگر مثلا اهواز میبود به رسانه ملی کشیده بودنش
    از هم نوعی از محرومیته که ما شاملش هستیم

  5. خدایا فقط وفقط به تو پناه می برم!

  6. قسمت

  7. س.وای اگه همچین اتفاقی افتاده باشه که غیر ممکنه. حکم شرع و دین رو باید منظور کرد، اینکه قتل عمد به حساب میاد که. مسولین باید به جای لاپوشونی سخت بررسی و مردم و ذینفعان موضوع رو مطلع کنند