فرار رندانه نماینده سیستان از طرح شفافیت آرا/مجیزه گویی و پاچه خوارای عامل عقب افتادگی

  • کد خبر : 47079
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۴۸
فرار رندانه نماینده سیستان از طرح شفافیت آرا/مجیزه گویی و پاچه خوارای عامل عقب افتادگی
برای ما جالب است یک فرد به چه درجه ای میتواند برسد که چنین ادعایی داشته باشد و از خواسته مردمی که وی را به بهارستان فرستاده اند چنین رندانه فرار کند.

گندم خبر, این روز های در هر محفل و مجلسی سخن از شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گوش می رسد.

 

اما متاسفانه نمایندگان استان ما بجز نماینده مردم سراوان , باقی علاقه ای به شفاف سازی به وکلای خود ندارند که طرح شفافیت آرا را امضا نکرده اند.

 

در حال بالا و پایین کردن صفحات در فضای مجازی بودم که گزارشی از دیدار نماینده سیستان با جمعی از سمن های مردمی نظرم را جلب کرد.

 

در این گزارش خلاصه ای از یک دیدار مطرح شده بود، اما آنچه برایم جالب توجه بود سوال فردی از نگارنده این گزارش و جواب وی به آن بود.

 

شخصی در زیر پست این گزارش دهنده عنوان کرده بود که “آقای دهمرده که خودشو مدیون رای مردم میدونه پس چرا طرح شفافیت رای نمایندگان در مجلس امضا نکرده تا مردم بدونن که نمایندشون به کدوم طرح ها رای داده یا نه” ؟

 

شخص نویسنده گزارش پاسخ این فرد را چنین داده بود: “سه نفر همین سوال رو پرسیدن و ایشان گفت در هر حرکتی مد نظر من مردم هستند اگر رای بدم مصلحت مردم را مد نظر دارم اگر رای ندهم مصلحت مردم را مد نظر دارم.

 

گفتند (جناب نماینده) قرار نیست طرحی در فلان جای ایران اجرا شود و من رای بدهم شاید چنین رایی به مصلحت مردم سرزمین من نباشد، وقتی مردم خود سیستان در تنگنا باشند طرحی هر کجا اجرایی شود دردی از سیستان دوا نمیکند”

 

شخصی دیگر نیز در همین پست کامنت گذاشته بود و نوشته بود که: “درود بر دکتر دهمرده، این سوالات عامهه رو نپرسید لطف، طرح شفافیت رو مثلا حالا بخوان بدونن یا ندونن چه تاثیری به حال مردم داره، قطعا صلاح رو دکتر دهمرده از همه بیشتر تشخیص میده، ایشون آدمی باخدا و صادق هست و البته با تجربه و دلسوز و فعال”

 

برای ما جالب است یک فرد به چه درجه ای میتواند برسد که چنین ادعایی داشته باشد و از خواسته مردمی که وی را به بهارستان فرستاده اند چنین رندانه فرار کند.

 

همیشه همینگونه است، فردی که روانه مجلس میشود برای بیمه نمودن خود، مسائل منطقه ای را دست آویزی برای کسب آراء دور بعدی خود می کند.

 

فردی که مطرح میکند برای من درد مردم سرزمینم فقط مهم است گویا نمیداند که یک مسئولیت ملی دارد و نباید با چنین نگرشی باعث تضعیف نظام شوند.

 

به طور مثال fatf و برجام تایید شده همین نمایندگان است که امروز مشکلات ناشی از آنرا هم آن طهرانی پایتخت نشین احساس میکند و هم روستایی خاک نشین سیستانی…

 

میگویند “ما به مسائل کلان کار نداریم و شفافیت آرا چه دردی از مردم دوا میکنه” مگر جز این است که سیستان هم پاره از ایران است؟

 

زمانی که مردم آگاه باشند نمایندشان دارد چه میکند قطعا حاشیه امنی از سوی آنان نخواهند داشت و پاسخگوی تک تک رفتار و اعمالشان باید باشند.

 

جنابان نماینده حق مردم است که بدانند شما به کدام طرح ها و لوایحی چه رای و نظری داده اید.

 

هیچ کس بجز ۱۴ معصوم را خدا عاری از خطا و گناه نیافریده که دوستان چنین ادعایی برای فردی عادی بیان می کنند.

 

عده ای مجیزه گوی و پاچه خوار هم جمع شده اند فقط چون آقا و مقتدایشان چنین گفته پس حتما درست است.

 

از این کورکورانه حمایت کردن ها دست بردارید، همین نوع انتخاب هاست که سیستان و بلوچستان را به روز سیاه نشانده است.

 

سید محمدکاظم حسینی طباطبایی
مدیر مسئول پایگاه خبری گندم خبر(پرس)

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=47079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 17در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۷
  1. با سلام. خسته نباشید اعضای زحمت کش گندم خبر. به نظر شما الان مشکل مردم ما که در تنگنا دست و پنجه نرم می کنندشفافیت آرا هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خوبه مردم اطلاع پیدا کنن ولی بهتر است واجبات را رها نکنیم و سرمان در حواشی نباشد. یا علی

  2. سلام
    یک سوال از آقای خودمان سید بزرگوار آقای طباطبایی دارم.
    سید بزرگوار در جریان هستید که فقط برای مشکل آب سیستان دکتر دهمرده چه کارهایی انجام داده اند اگر نیستید من می گویم برای شما .
    ۱٫ حفر چاه ژرف برای اولین بار در ایران با عمق بیش از ۲ هزار متر که پیگیر ادامه حفاری همین چاه و ایجاد تعداد چاههای دیگری در این منطقه البته نگویید همین چاه چی شد این دارد پیگیری میشود نگران نباشید چون ما همیشه منفی نگاه می کنیم.
    ۲٫ دنبال انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان
    ۳٫ دنبال حق آبه سیستان از هیرمند
    ۴٫ دنبال کاهش تبخیر از طریق احداث سلول های خورشیدی روی چاه نیمه ها
    ۵٫ آبیاری دشت سیستان با ابیاری قطره ای و لوله کشی به مزارع پروژه ۴۶ هزار هکتاری
    حالا یک سوال خواهشا شما مقتدای ما باش خواهشا قبول کن که ما پاچه خوری تورا بکنیم فقط در مورد مسیله آب چه کاری مانده و یا چه طرح جدیدی به ذهن شما می رسد اگر می رسد خواهشا دریغ نکنید از مردم زجر دیده سیستان که فقط شما شده اید ستم کش این مردم. خواهشا وقتی نقدی می کنید راه حل مناسبی هم بدهید همه می توانند از همه چیز ایراد بگیرند ولی شما جزو همه نباشید راهکار بدهید راهکار علمی م=کارشناسی و قابل انجام . پس به همین سوال جواب دهید چه کارهای دیگری برای آب سیستان باید انجام شود ؟

  3. با سلام و عرض تسلیت ایام خدمت مردم بزرگوار سیستان
    خسته نباشی گندم خبر از متنهای محترمانه ای که می گذاری.
    آقای سید کاظم طباطبایی هم به نماینده توهین می کنی هم به مردم. به نماینده میگویی رندانه و به مردم میگویی پاچ خوار.
    جالب است تو که سید هستی نمی توانی محترمانه تر قلم بزنی فکر میکنی بقیه یاد ندارند. نه بلکه نمی خواهند مثل تو باشند.
    سید، در مورد منطقه آزاد که تصویب شد دیگر چیزی نمی گویی چرا ایراد نمی گیری منطقه آزاد هم توسط همین نماینده پیگیری شد که تصویب شد و گرنه هنوز عکس سید بزرگوارمان که در مجلس نشسته بود و گریه می کرد به خاطر تصویب نشدن منطقه آزاد در اذهان ما هست. وقتی کار علمی و کارشناسی و با تدبیر انجام شود به فضل الهی جواب خواهد داد. در سیستان اتفاقات تاریخی رخ خواهد داد اگر صبر کنیم اگر منصف باشیم اگر کمک کنیم و اگر بیطرفانه نظر دهیم. انشا ا…

  4. با سلام. من یک سیستانی ساکن در استان خراسان هستم. مطالب و خبرهای سایت شما را هر از گاهی پیگیری می کنم و نمی دانم چرا تیغ تند انتقادات شما همواره به سوی دکتر دهمرده است و قصد تخریب ایشان را دارید. خدا میداند که من تا به حال دکتر دهمرده را حتی برای یک بار ازنزدیک ندیده ام و هیچ وابستگی به ایشان ندارم. ولی از این همه تخریبی که نسبت به ایشان توسط بعضی افراد صورت میگیرد تعجب می کنم. اگر به کارنامه تحصیلی خود و همکارانتان نیم نگاهی بیندازید می بینید که در مدارس یا دانشگاه هایی که دکتر دهمرده آنها را تاسیس کرده اند درس خوانده اید. اگر قدری به گذشته استان نگاه کنیم و منصف باشیم می فهمیم که اگر دکتر دهمرده نبود از این استان جز ویرانه ای باقی نمانده بود. نقش دانشگاههای سیستان و بلوچستان ، دانشگاه زابل، مدارس شبانه روزی، پروژه های زیربنایی که در دوران استانداری ایشان در استان انجام شده را واقعا فراموش کرده اید یا خودتان را به فراموشی زده اید! در خارج از استان دکتر دهمرده یک برند برای استان و بویژه سیستان محسوب می شوند. اگر توانستید سری به کرمان بزنید و با مردم صحبت کنید تا بفهمید که دکتر دهمرده چه کارنامه ای داشته است. من وقتی تخریبهای شما نسبت به این مرد خدوم که در جایگاه نمایندگی بیشترین تلاش را برای توسعه زیربنایی سیستان انجام می دهد میبینم تاسف می خورم. در خارج از استان همه ایشان را با لقب صدمرده می شناسند و به عنوان یک مدیر موفق و خستگی ناپذیر از ایشان یاد می کنند. اگر خدمات دکتر دهمرده نبود معلوم نبود اصلا امثال شما سواد خواند و نوشتن داشتید یا نه! من نمیدانم شما سنگ چه شخص یا جناحی را به سینه میزنید . دکتر دهمرده پدر توسعه استان سیستان و بلوچستان هستند و خدمات ایشان در تاریخ ثبت وضبط خواهد شد و آیندگان بهترین داور خواهند بود که چه کسی به مردم سیستان خدمت و چه کسی خیانت کرده است.
    با آرزوی پیشرفت روز افزون سیستان عزیز
    والسلام علی من التبع الهدی

  5. ایشان مومن و مذهبی مکتبی والایی هستند
    هرشب هم در هئیات مختلف حضور دارند کافی نیست سیستان هم سرزمین ولایت مردم آنهم ولایت مدار و طالب همین قبیل
    از دنیا به ما ندادند هرچه در این دنیا نداریم
    ان دنیا خواهند کافی نیست والسلام

  6. خدا زیاده کند این نماینده گان محترم را ما از هر دو طیف را داریم پس باور کنید که پیروزی از آن ماست اوضاع اقتصادی هم دعا کنید خوب خواهد شد

  7. در این عصر و زمانه نماینده که انتخاب می کنیم کلا تفویض اختیار میکنیم که بجا ما هر کار را انجام بدهد حتی دیوار مرزی که بعد دهها سال خشک سال تنها را ه ارتزاق را حتی بطور دستپاچه بر خلاف سایر مرزها استان در حالی که هکتارها هم از خاک مقدس کشور آنطرف بماند دیوار نمایند

  8. این نهایت بی حرمتی به مردم سیستان ونماینده یک ملت توسط یک سایت رسمی است..انشالله انصاف وحرمت را پیشه کند واین اصطلاحات راحذف نمایند

  9. سلام .من معتقدم تمامی نمایندگان باید جوابگوی مردم باشند اونهایی کا الکی از کسانی دفاع میکنید که اقای فلانی این کار رابرای مردم کرده تازمانی که این فکر های کوته بینانه دارید شهرمان پیشرفت نخواهد کرد متاسفانه علت تمامی مشکلاتی که بر سیستان الان حاکم است همین فکر های کوتاه و عدم وجوابگو خواستن مردم از مسئولین است .مردم گذاشتند مسئولین هر … خواستند بکنند و این حال و روز سیستان عزیزمان است .مردم گرامی دیدتان رو وسیع و بزرگ کنید .و با حرفهای یک من یک غاز مسئولین خام نشوید .اونها از بابت همین مردم به اینجا رسیدند .یک سوال ظرف ۲۵ سال خشکسالی در سیستان مسئولین استانی و کشور چکار برای مردم کردند .سیستان در حال نابودی کامله تازه یادشون افتاده شهری هم به نام سیستان وجود داره .هر کس از مدیران امده جیبش رو پر کرده و پشت به مردم کرده .به امید سیستانی اباد.

  10. شما مثل دکتر دهمرده یه نفر رو بیار ک این همه کار داره میکنه تو مثلا مدیری این حرفا رو میزنی حیف من ک میام این خبرا رو میخونم بای بای گندم خبر

  11. سلام خدمت تمام بزرگوران
    در خصوص حفر چاه های عمیق طرح آن در سال ۹۰ داده شده و مطالعات آن توسط محققان روسی آنجام شده است اسناد آن در دفتر فنی استانداری سیستان و بلوچستان موجود است وضمنا طرح انتقال آن از دریای عمان در سالهای قبل جهت تامین آب شهر مشهد داده شده و قرار شده در صورت بهره برداری و نیاز مبرم به استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هم در تامین آب این استانها کمک شود و طرح آن در سال ۹۲ در مجلس تصویب شده است و بار هم ذکر کنم که اسناد این موضوع در استاندار موجود است

  12. باسلام چرا ما خودمان را مسخره میکنیم دهمرده در هر جلسه فقط از خودش تعریف میکند برادر عزیز هیچ کس به فکر سیستان نیست ما جز انسانها نیستیم اگر خداوند نظر لطف بکند بله دهمرده وامثال آن چه باشند

  13. با سلام خدمت محمود
    حرف زدن راحت است لطفا اسناد ارائه کنید. من هم ادعا میکنم چاه نیمه هشتم در سال ۱۳۱۰ در دفتر فنی اداره برق زابل وجود دارد اسناد هم همانجاست. حالا کی بود کی بود من نبودم شد. دیدی چقدر ساده بود حرف زدن حالا تو اثبات کن که این اسناد وجود ندارد.
    دکتر دهمرده برآی هر کارش سند دارد.
    حالا خودمان را به خدا بزنیم. خدا می‌داند پدر چه کسی را بیامرزد

  14. سلام خدمت بزرگواران ، مردم گرانقدر منطقه سیستان عزیزم
    با احترام به نظرات همه ی عزیزان
    فکر می کنم بحث در مورد شفافیت آرای نمایندگان هست . وقت برای بررسی عملکرد نمایندگان محترم منطقه زیاد بوده و هست اما آنچه اکنون مطرح شد شفافیت آراست. بنده و امثال بنده که به نمایندگان منتخب رای داده ایم حق داریم بدانیم کسی که با آرای ما مردم به صندلی مجلس رسیده بجز در مسائل منطقه ی خودش در سطح کشور و جهان چه مواضعی را در پیش دارد. مثلا همین fatf بنده و امثال من حق دارند بدانند نماینده شان چه موضعی را اتخاذ می کند. به نظر من کسی که رضای خدا را در خدمت به خلق در قبال مسئولیتی که بر عهده دارد در نظر می گیرد نباید از چنین خواسته ای شانه خالی کند. البته ما قدر دان زحمات نمایندگان محترم منطقه سیستان در مجلس هستیم و آرزوی موفقیتشان را داریم.
    والسلام

  15. همه دروغگو هستند زابل راه خراب کردید

  16. سلام علیکم
    شفافیت آراء یعنی رای دکتر کیخا در مورد استان شدن سیستان
    در یک نامه امضاء میکند که موافق استان شدن است و در نامه دیگری امضاء می کند که مخالف استان شدن سیستان است
    به همین شفافی و به همین زیبایی
    اسناد هم موجود است در همین سایت زیبای گندم خبر.
    حالا مشکل چیه، شفافیت مگر شاخ و دم دارد نخیر همین است به همین شفافی……….

  17. باسلام خدمت همه ی عزیزان،چراتواین دوران کارماشده تجسس وغیبت،بزرگواران روزی که رای دادیم به نمایندگانمون به اونهااعتمادداشتیم الانم بذاریم بدون ناراحتی کارشونوانجام بدن ماهم برای نمایندگان بزرگوارمون آرزوی موفقیت درکارشون وهدفشون که آبادی میهن عزیزومنطقه ی سیستان وبلوچستان محروم هست بکنیم کمی صبرباید،سحرنزدیک است به امیدخدا