عدم توجه یا عدم تامین اعتبار / آیا پروژه جاده دوبانده هیرمند به زابل فراموش شده است؟

  • کد خبر : 28336
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
عدم توجه یا عدم تامین اعتبار / آیا پروژه جاده دوبانده هیرمند به زابل فراموش شده است؟

گندمـــــ پرس : جاده مواصلاتی شهرستان زابل به هیرمند از پروژه های مهم شهر دوست محمد محسوب می گردد که از آغاز عملیات اجرائی آن بیش از ۷سال سپری شده است واین روزها اصل این پروژه و ماهیت وجودی آن از اذهان بسیاری از مسئولین نیز محو گردیده بطوری که کمتر توجهی به این طرح […]

گندمـــــ پرس : جاده مواصلاتی شهرستان زابل به هیرمند از پروژه های مهم شهر دوست محمد محسوب می گردد که از آغاز عملیات اجرائی آن بیش از ۷سال سپری شده است واین روزها اصل این پروژه و ماهیت وجودی آن از اذهان بسیاری از مسئولین نیز محو گردیده بطوری که کمتر توجهی به این طرح ندارند .

 

جاده هیرمند

 

 

جاده هیرمند به شهر زابل یکی از مسیر های پر تردد در این حوزه محسوب میشود که در این بین از چندین روستا در حاشیه جاده عبور میکند و همواره با خطرات ناشی از برخورد خودروها با حیوانات و دام های روستا نشینان بوده است .

 

یکی از دلایل مهم احداث جاده دوبانده هیرمند به زابل کاهش تصادفات و حاشیه امنی برای رفت آمد روستائیان از جاده قدیمی می باشد.

 

دی ماه سال گذشته با انتشار خبر پروژه نیمه کاره جاده دوبانده زابل به هیرمند مهندس شفیعی رئیس سابق اداره راه وشهرسازی شهرستان هیرمند، به خبرنگار ندای هیرمند در این باره گفت :عملیات اجرائی این طرح از سال ۸۷ آغاز و ۳۰ کیلومتر، طول اصلی این محور تا شهر دوست محمد است که به نسبت جاده اصلی ۵ کیلومتر کاهش مسافت دارد.

 

 

این مقام مسئول با بیان اینکه  عدم تامین اعتبار ادامه کار متوقف کرده است گفت : کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۴۰ میلیارد است که ۳۰ میلیارد آن در راستای بهسازی وآماده سازی زیر ساختها و۱۰ میلیارد از اعتبار آن به منظور خرید زمینهای مزروعی مسیر پروژه در نظر گرفته شده است که با این میزان اعتبار تاکنون تا کیلومتر ۱۷ با احداث ۴۶ دهانه پل کار اجرائی و زیر سازی انجام شده است.

 

 

 

در همین راستا نیز در سال گذشته سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای پس از بازدید از جاده مواصلاتی هیرمند به زابل گفت : از طریق استانداری پیگیر خواهیم شد تا این جاده در سال آینده با سرعت بیشتری ساخته و تکمیل شود.

 

 

اکنون و پس از گذشت یک سال از قول های مسئولین و نماینده مجلس هیچ گونه تغییر محسوسی در روند کار و ادامه این پروژه مشاهده نمی شود و با توجه به اینکه طول این مسیر فقط ۳۰ کیلومترمی باشد و با یک حساب سر انگشتی اگر این پروژه در هر سال چهار کیلومتر پیشرفت داشت، اکنون باید روزهای پایانی خود می رسید .

 

 

 

جاده زابل به هیرمند ادامه جاده دو بانده زاهدان به زابل است که همزمان از دو سوی شهر های زاهدان و زابل قرار بود به پایان برسد.

 

 

 

انتشار اخبار مشکلات سیستان ، طوفان ، خشکی هامون، بیماری های ناشی از ریزگردها، و از همه مهمتر گرفته شدن جان یک هموطن ناشی از طوفان های سیستان گویا به گوش هیچ مسئولی تاکنون نرسیده و متاسفانه همین امر تاکنون لطمات بسیار زیادی را در خدمت رسانی به سیستان وارد نموده است.

 

 

امید است که دولت تدبیر و امید و  مسئولان امر با ارائه خدمات مطلوب و تکمیل پروژه های نیمه تمام  سیستان فراموش شده را در دستور کار قرار دهند./ندای هیرمند

 
 
لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=28336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. انشالله جاده درست میشود ودو بانده نه بلکه سه بانده هم میشود انتخاب وتبلیغات نمایندگان عزیز مجلس ما نزدیک است باز یک شعار دیگر در راه است هموطنان عزیزمنتظر باشید اگر فراموش شده دوباره احیاء میشود واین سری به امید خدا تکمیل خواهد شدبه امید روزی که تمام شعارهاوقولهای مسیولین عزیز ما به حقیقت تبدیل گردد

  2. باسلام ما مشکلی داریم در روستا بخاطر وضعیت خانه بهداشت ویک شماره تلفنی داشتیم که به ما مسیولین محترم داده بودند تا اگر مشکلی داشته باشیم با این شماره مشکلمان را در میان بگذاریم ولی افسوس که دو روز هرچه زنگ میزنیم گوشیشان را جواب نمیدهدو حتی پیامک دادیم تا جواب گوشی اش را در موقع بیکاری بدهند ولی ما در حسرت صدای عزیزمان ماندیم کاش برای یک بار هم که شده بازدیدی داشته باشند واین مردم پر رنج را فراموش نکنندوفکری به حالشان بردارند با توجه به موقیعت بد هوا .

  3. اقا مگه دکتر …….بیه که باز ای کاره نیمه تمومه خواه تمام کنه