دکتر محمودی : برگزاری همایش روز جهانی تالابها فرصت مناسبی جهت نشان دادن مشکلات هامون است

  • کد خبر : 19914
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
دکتر محمودی : برگزاری همایش روز جهانی تالابها فرصت مناسبی جهت نشان دادن مشکلات هامون است

شهرگندمـــ : همایش مهم , ارزشمند و ملی روز جهانی تالابها ,  در سیستان برگزار خواهد شد . دکتر محمودی مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار شهرگندمــــ ضمن اعلام این خبر گفت : دوم فوریه روز جهانی تالابهاست و در تمامی کشورهای که دارای تالاب می باشند , همایش جهت بزرگداشت […]

شهرگندمـــ : همایش مهم , ارزشمند و ملی روز جهانی تالابها ,  در سیستان برگزار خواهد شد .

دکتر محمودی مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار شهرگندمــــ ضمن اعلام این خبر گفت : دوم فوریه روز جهانی تالابهاست و در تمامی کشورهای که دارای تالاب می باشند , همایش جهت بزرگداشت این روز در یکی از مهمترین تالابهای آن کشور برگزار می گردد , که امسال نیز با پیگیریهای که صورت گرفت مقرر شد این همایش بزرگ و مهم در سیستان و در کنار تالاب های هامون برگزار شود .

IMG13373172

چه پروسه ای طی شد تا تصمیم سازمان براین شد که این مراسم در سیستان برگزار شود :
پیگیریهای بسیاری انجام شد , از جمله میتوان به پیگیریهای استانداری و اداره کل محیط زیست با حمایت معاونت سازمان , جناب آقای دکتر کیخا اشاره کرد که درنهایت تلاشها مثمر ثمر شد و مقرر شد این مراسم در سیستان برگزار شود .
توجه د اشته باشید که بسیاری استانها پیگیر این موضوع بودند که این مراسم محوری و با ارزش در استان آنها و در کنار تالابهای استانهایشان برگزار شود که برگزاری این مراسم در سیستان , نشان از اهمیت ویژه تالابهای هامون برای سازمان محیط زیست و شخص خانم دکتر ابتکار می باشد.

مهمانان اصلی این برنامه چه کسانی هستند ؟
ما همه توان خودمون رو بکار بردیم تا دراین روز مهمانان ارزشمندی حضور پیدا کنندد , که خدا را شکر موفق هم بودیم درحال حاضر بجز خانم دکتر ابتکار , اقای گری لویس نماینده مقیم سازمان ملل در کشور هم حضور خواهند داشت که حضور ایشون از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار می باشد .

 هدف اصلی شما دراین روز چه خواهد بود ؟
هدف اصلی ما این هست که مشکلات حوزه تالابهای هامون, وابستگی مردم به تالاب به اطلاع مهمانان برسد , سعی خواهیم کرد دراین روز توجه به هامون را بیشتر کنیم و تالابهای هامون رو به اون جایگاه واقعی خودش نزدیک کنیم و پس از بیان مشکلات بدون شک ما بدنبال ارائه راهکار خواهیم بود .

از مردم سیستان چه خواسته ای د ارید دراین روز ؟
این مردمان بهترین و صادقترین مردمانی هستند که تا کنون دیدم , و کار برای این مردم عبادت محسوب میشه , بنده خوشحالم واقعا که درخدمت این مردم هستم , از آنها درخواست دارم که دراین روز حضور پررنگی , هم درمراسم استقبال و هم در همایش داشته باشند و با در دست داشتن پلاکاردها خواسته خودشان رو از خانم دکتر ابتکار مطالبه کنند , و عزیزانی که فرصت صحبت دراین روز پیدا می کنند نیز باید نهایت بهره رو ببرند و مشکلات رو بیان کنند .

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=19914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. امیدوارم تلاش دلسوزان سیستان و هامون بی ثمر نماند و دیگربار صدای امواج هامون همراه با سمفونی باد گوش نیزار را نوازش دهد ،به امید آن روز

  2. درود بر همراه صادق و پر تلاش مردم سیستان/فردی که امروز جای جای سیستان از او به عنوان چهره پر تلاش سیستان یاد می شود/ تشکر دکتر کیخا عزیز و محبوب/از این همه صداقت تشکر/تلاش می کنی ولی نمی گویی من من من…من نامه نوشتم .. من دعوت کردم….

    • تشکر وسواس از تلاشها پیگیریهای نماینده محبوب واردمی سیستان فرزند رسول خدا دکترسیدباقرحسینی واقعا سیستان و هامون رو به کشور وجهان شناساند مرحبا بر سیدباقرحسینی

      • ….اگه همین جوری ادامه بده سیستان رو میتونه به کهکشانها هم بشناسونه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. سلام.
    این همایش چرا تو این سالهای مسؤلیت نخبگان بومی دست اندر کار مستقر در مرکز, در تالاب خشکیده هامون برگزار نشد؟ و حالا درست در دوران نزدیک به انتخابات تلاشهای فرزندان نخبه سیستان رونق میگیره.
    بگذریم,خدا شاهده قصد بدی ندارم و از صمیم قلبم آرزو میکنم خدا به نیات خیرشان درقبال سیستان برکت بده . ولی قبول کنید دیگه اینقدر از این جور مسائل سیستان و سیستانی آسیب دیده که حالا باورش حداقل برای من یکی آسون نیست.
    فقط میتونم بگم :ایکاش قلبها هم چهره داشتند.

  4. امیدواریم با تلاش همه دوستان و سیستانیها وبزرگان هامون احیا شود. دست تمامی دوستان که در این زمینه تلاش میکنند را میبوسم.

  5. چون دوست عزیزی که با 50 تا اسم از سید باقر تشکر میکنه اینجا تشکر نکرده من موظفم از سید باقر بابت مصاحبه هاش و تبلیغاتش تشکر کنم