دغدغه نمایندگان سیستان و یادآوری تذکرات و سوالاتی که فراموش شده است

  • کد خبر : 21392
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
دغدغه نمایندگان سیستان و یادآوری تذکرات و سوالاتی که فراموش شده است

گندمــــ پرس : نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای ابزارهای نظارتی بسیار قوی هستند که با استفاده از آن میتوانند از دولتمردان درخصوص مسائل مختلف کشوری و محلی به وسیله تذکر , سوال و حتی استیضاح , توضیح بخواهند. تذکرات کتبی نمایندگان بصورت روزانه در صحن علنی قرائت و تذکرات شفاهی نیز توسط خودشان مطرح میشود […]

گندمــــ پرس : نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای ابزارهای نظارتی بسیار قوی هستند که با استفاده از آن میتوانند از دولتمردان درخصوص مسائل مختلف کشوری و محلی به وسیله تذکر , سوال و حتی استیضاح , توضیح بخواهند.

تذکرات کتبی نمایندگان بصورت روزانه در صحن علنی قرائت و تذکرات شفاهی نیز توسط خودشان مطرح میشود و سوالاتی که از وزرای مختلف پرسیده میشود نیز همواره در راستای مشکلات حاد هر منطقه و یا مسائل کلان کشوری مطرح میشود.

اما گاها دیده میشود که بسیاری از مشکلات بزرگ مناطق و مردم از نظرها و تفکرات دور می ماند , درحال حاضر مسائل و مشکلات بسیاری داریم که آنطور که باید و شاید پیگیری نمیشود.

اما درمقابل در ماه های منتهی به پایان سومین سال فعالیت مجلس نهم , باز هم شاهد هستیم که یکی از اصلی ترین دغدغه های نمایندگان سیستان و بخصوص دکتر حسینی تغییر در مدیریت هاست.

به گزارش گندمــ پرس به نقل از خانه ملت تذکر  دکتر سید باقر حسینی نماینده مردم زابل به وزیر علوم درباره توضیح علت بی‌توجهی وزارت علوم به عملکرد نامناسب و سوءمدیریت دانشگاه زابل در صحن علنی مجلس قرائت شد.

 

اوکاتی

 

درحال حاضر چه تذکرات و سوالاتی باید از وزرا مطرح شود ؟

– بنظر میرسد این روزها باید تذکر به وزیر کشور داده شود تا هرچه سریعتر طرح منطقه آزاد سیستان در شورای عالی مناطق آزاد مطرح شود.

– یا از وی درخصوص عدم تعیین تکلیف آزمون استخدامی استان که چند سال قبل برگزار شده است سوال شود.

آزمونی که صدها نفر چشم انتظار شروع بکار فرزندان خود در ادارات و مراکز دولتی سراسر استان هستند , که متاسفانه هم از سوی دولتمردان و هم از سوی مجلس نشینان مورد غفلت قرارگرفته است.

 

81079430-5556334

 

– باید از وزیر بهداشت و درمان خواسته شود , که چرا سیستان کهن دبیرستان بهیاری ندارد با اینکه نیاز مبرم به آن و بهیارانی که تربیت میکند حس میشود.

IMG20511317

 

– باید از دکتر ظریف وزیر امور خارجه درخصوص حق آبه سیستان سوال شود , تا شاید در زندگی و معیشت مردم نقشی اساسی بازی کنیم.

 index

 

– باید از وزیر اقتصاد و دارایی سوال شود سهم سیستان از 150 میلیارد ریال عوارض کارخانه سیمان سیستان چیست ؟ این مساله بقدری مهم و حیاتیست که حتی جای دارد به استیضاح وزیر نیز دراین خصوص فکر کنیم.

– و یا از وی سوال شود که تکلیف مالیات کسبه ای که دچار طوفان و خشکسالی هستند چه می شود ؟

 

teb

 

– باید از وزیر علوم از وی درخواست میکردیم تا رشته های بیشتری برای دانشگاه زابل در نظر می گرفت ؟

 

– بجای این سوال  بهتر بود از وزیر کشور درخصوص علل عدم برقراری تجارت چمدانی سوال میشد ؟ مساله ای که بدون شک میتواند گره از بسیاری از مشکلات سیستان و سیستانی بگشاید.

 

– باید از وزیر راه و شهرسازی درخصوص مشکلات مسکن مهر زابل سوال میشد تا بلکه گوشه ای درد و رنج عزیزانی که با هزاران امید به مسکن مهر دلبسته اند رفع میشد و بخشی ازمشکلاتشان حل میشد.

– یا از وی در خصوص پروژه های معطل مانده زابل _ زهک , زابل _ دوست محمد , زابل – ادیمی و وضعیت اسفناک جاده های روستایی سوال میشد , تا شاید دیگر کمتر شاهد تصادفات مرگبار دراین محورها میبودیم و تردد برای مردمان صبور روستایی به شهرها نیز راحت تر میشد.

 آخوندی

 

– باید از رئیس جمهور درخصوص عدم تعیین تکلیف پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی میراث فرهنگی سیستان سوال شود , آزمونی که دهها نفر را دچار مشکل کرده و عدم رسیدن به نتیجه و بیکاری حاصل از آن , بنیان بسیاری از خانواده ها را متزلزل کرده است , بی شک بیش از هر مساله ای نیاز به پیگیری و پیگیری و پیگیری دارد.

 20141007193239-روحانی

 

– باید از رئیس جمهور , وزیر نیرو و یا کشاورزی , درخصوص عدم لایروبی نهرهای منتهی به دریاچه هامون و بستر دریاجه هامون سوال شود که حال که با ورود آب مواجه هستیم , بلا شک اگر گودالهای طبیعی هامون لایروبی میبود این آب به سادگی هدر نمیرفت .

 

و دهها سوال دیگری که اگر بدانها توجه شود , وقتی برای اینگونه مسائل باقی نمی ماند .

– و یا از کارهای مثبتی که صورت گرفته تقدیر و تشکر نمایید , برای مثال جای دارد از وزیر نیرو بعلت لغو تعطیلی شرکت توسعه آب و خاک سیستان که  نمایندگان سیستان بخصوص دکتر حسینی نیز جهت عدم اجرای مصوبه انحلال آن زحمات زیادی متحمل شدند , تشکر شود.

– جا دارد از دولتمردان با قرائت نامه ای در صحن علنی مجلس , جهت اجرایی کردن طرح آبرسانی لوله ای تقدیر و تشکر شود و نامه ای از سوی مردم سیستان به دفتر حضرت آقا نوشته و از عنایت ویژه ایشان جهت تعیین اعتبار این طرح بزرگ تقدیر و تشکر شود.

و دهها مورد دیگــر .

 

شـاید گفته شود پیش از این همه این مسائل بیان شده است , پاسـخ هم این است که اگر پیگیری و بیان شده , نتیجه اش کجاست ؟ بنا بر فرموده امام جمعه معزز زابل مسائل را نباید فراموش کنید و تا حصول نتیجه پیگیری فرمائید .

درنهایت امیدواریم این مساله جنبه شخصی بخود نگرفته باشد و پای منافع عموم درمیان باشد ان شالله.

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=21392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 18در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۸
  1. چی میشه گفت یونس جان از ماست که بر ماست

  2. اقا مصوبه لغو انحلا ل شرکت اب و خاک و جلوگیری از انحلال ان کجاست چرا اقای حسینی ارائه نمی دهد/ووووووووووووووووووووووووو

  3. اقای حسینی کشاورزی سیستان نابود شد اب چاه نیمه ها در حال اتمام است کجایید /خواب یا بیدار/دنبال خسارت های مردم باشید/امسال سیستان سخترین سال خود را سپری می کند/ایا از کشاورزی سیستان چیزی باقی است

  4. یونس خان کو گوش شنوا

  5. بسیار عمل زشتی مدیر گندم پرس انجام دادی عکس نماینده محبوب سیستان رو اینجوری زودی! !؟؟ توهین به نمایندگان توهین به مردم سیستان است… خدا یا حق سیدباقرحسینی رو از مخالفانش بگیر در دهه فاطمیه به فرزند زهرا توهین میکنید مطمئن باشید جوابشو می‌گیرید

    • جناب سیستانی چه داغ کردی و مثه زنای نون خشکی نفرین میکنی؟؟؟!!!! اتفاق خاصی نیفتاده این یه کاریکاتورهست ((کاریکاتور نوعی نقاشی طنز آمیز است که در آن در طراحی برخی جزییات مبالغه می شود،فقط کاریکاتوری که توهین به مقدسات ادیان شود در تمام دنیا مورد تقبیح و ناستودنی است)) و هیچگونه توهینی هم توش نیست جناب سیستانی در تمام دنیا کاریکاتورهای سیاسی ، اجتماعی و . . . از تمام چهره های مشهور دنیاداریم حالا به گندم پرس که رسید این عکس توهین و تخریب شد. جناب سیستانی تمام افراد مشهور و رجال باید دارای سعه ی صدر و نقد پذیر بوده و قدرت تحمل حرف حق، ناحق و حتی توهین را داشته باشند. در اینجا نشانی از تخریب دیده نمی شود به نظرم مفهوم این هست که”تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!”

      • این نون خشکی را خوب اومدی عزیز . خخخخخخخ

      • زن نون خشکی شما هستی نکته سنج جان که مثل زنان بی حیا سعی در تخریب خادمان ملت داری ولی کور خواندی خدا با سیدباقرحسینی است …

        • مختاری م یه کم مودب باش بی حیا یعنی چی؟ معنی ضرب المثل زابلی رو نفهمیدی تقصیر منه نکته سنج چیه؟در فرهنگ سیستان به کسی که بی علت زیاد سرو صدا به پا کنه، میگن زن نون خشکی آدم تاسف میخوره به این کج فهمی و بی ادبی. در ضمن خادمان ملت اسمشون با خودشون هست وظیفشون خدمت کردن هست، پس منتی بر کسی نباید داشته باشند.

          • با مختاری موافقم شما بی ادبی جناب نکته سنج و قصد تخریب وتهمت داری جد سیدباقرحسینی جوابت رو میدهد مطمئن باش سیدباقرحسینی فردی ست بی کلک و صادق و خدا همیشه با بنده نیکش هست

  6. گندم پرس یا تخریب پرس… انشاله خداوند جواب محکمی به تخریب کنندگان نمایندگان زحمتکش سیستان میدهد بزودی انشاله.

  7. صحن مجلس شده جایگاه تسویه حسابهای شخصی ،یکی رقیب دیرینه خودش را زیر سوال می برد ویکی به جای حمایت از رییس دانشگاه که نماینده فرهنگی مردم ماست، وی را خرد می کند،حالا سیستان باید با چنین نخبگانی !! امید پیشرفت داشته باشد؟!!!

  8. به نظر تخریب نمایندگان کار خوبی نیست, چشم بیناممیخواهد تمام این تذکرات که اشاره کردید به رییس جمهور و وزرا داده شده ولی شما نمیخواهید ببینید چون در مقام مخالف هستید, حق رسانه این نیست برادر عزیز

    • جناب شهروند دلسوز …….. میشه بفرمایید نتیجه این همه تذکرات به ریس جمهور و وزرا چی بوده ………..
      …….
      ………..

  9. نمایندگان در مقابل تک تک آرایی که دادن مسئولن جای این که به درد و رنج مردم فکر کنن فقط دنبال انتصابات هستن که فلان مدیر رو از خودشون بذارن تا دوره بعد با استفاده از اون رای جمع کنن واقعا باید کجا از دستشون شکایت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. مساله دانشگاه زابل دیگر نخ نما شده است و همه حتی تهران می داند مساله شخصی نماینده محترم است ضمنا دادن قداست به مسولان موجب فساد می شود و نمایش عکس یک نفر هیج مشکلی ندارد!!!

  11. سایت شهرگندم مسبب و عامل تفرقه و اختلاف بین نمایندگان با روسای ادارات سیستان و خصوصا دانشگاه زابل است متاسفانه آقای دکتر اوکاتی هنوز کاملا گندم پرس و اهداف شومش رو درک نکرده ولی واجب بنده اقدام عملی و سازنده کنم تا بهتر بشناسند و اعتماد نکنند. موفق باشیدافق

    • آیینه چون نقش تو بنمود راست / خود شکل آیینه شکستن خطاست
      شهر گندم فقط به قصد تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی می کنه شما چرا ناراحتی ؟