حکمرانی مدیران فشل بر بزرگترین مرکز آموزشی شمال سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 47239
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
حکمرانی مدیران فشل بر بزرگترین مرکز آموزشی شمال سیستان و بلوچستان
بزرگترین مرکز آموزشی شمال سیستان و بلوچستان مدتی است مدیران فشل حکمرانی می کنند.

گندم خبر: چند صباحی است که دیگر همچون گذشته ضوابط تعیین کننده مدیران نیست و روابط در انتخاب ها بر آن پیشی گرفته است.

 

مراکز علمی به عنوان هسته اصلی ترویج علم و دانش در سایه بی طرفی و با تکیه بر ماموریت اصلی خویش می تواند نقش مهمی در پیشرفت و برون رفت هر منطقه از مشکلات ایفا کند.

 

دانشگاه زابل به عنوان قطب علمی در شمال استان سیستان و بلوچستان با امکانات و نیروهای علمی که دارد، میتوانست امروز نقش پر رنگ تری در ارائه راه حل معضلات سیستان داشته باشد.

 

اما باتوجه به همان موضوع که در اول نوشتار به آن اشاره شد گرفتار روابط شده و عملکرد آن به حاشیه رفته است.

 

دانشگاهی که مدیرانی همچون دهمرده و قنبری را به خود دیده امروز به دست کسانی افتاده است که تمام عملکردشان به حرکات پپولیستی و نمایشی ختم می شود.

 

اما خلاصه ای از آنچه که در دانشگاه زابل در دوران مدیریت فعلی در حال رخ دادن است:

 

یادمان نمیرود در نشست خبری که مدت ها قبل با ریاست دانشگاه برگزارشد وی گلایه از تعداد زیاد نیرو داشت.

 

امروز که نگاه میکنی هنوز هم روند همان است، همچنان اقوام رییس و معاون در دانشگاه جذب می گردند.

 

در حالی که بسیار از تحصیل کرده جویای کارند برخی که دارای رانت حزبی و یا رابطه ای با روسا هستند به راحتی آنجا استخدام میشوند.

 

از خواهر زاده و فامیل درجه یک جناب رییس تا برادر زن جناب معاون مالی،که آنرا به دلیل رابطه خویشاوندی و قطعا اعتمادی که وجود داشته کارپرداز قرار داده، یعنی برادر همسر خرید میکند و همسر خواهر که معاون مالی باشد مسئولیت پرداخت آنرا عهده دار است.

 

ذکر این نکته بسیار جالب است که بدانید مدیر مالی دانشگاه دارای مدرک شیمی است، حال ربط این مدرک به امور مالی چیست، الله اعلم اما آنچه عیان است گویا حتما باید هم رشته ای های معاونت مالی باید امور را در دست بگیرند.

 

اجرای سیستم برده داری در قبال کارمندان تا جایی که یک مهندس عمران را ،حکم برای نگهبانی خوابگاه می زنند.

 

کارمندی که امروز چنین هتک حرمتی به وی روا میدارید برادر شهید است که امروز مدرک دانشیاری و پرفسوری خود را مدیون خون آنانید.

 

ساختمان هایی که میلیاردها تومان هزینه ساخت و تجهیز آن شده امروز خاک میخورند و به سوی فرسودگی میل میکنند، اما همچنان ریاست دانشگاه توان افتتاح آنان را پیدا نکرده است.

 

آنقدر مقرارت سنگینی در دانشگاه حکم فرماست که گاها مشاهده میشود مشاور و پیمانکار یکی است.

 

واگذاری خارج از قاعده و قانون کارهای عمرانی به شرکت های نور چشمی و نظر کرده.

 

قطعا اگر سازمان بازرسی به دانشگاه و پرونده های مالی آن ورودی داشته باشد خواهد دید که فقط یک شهرداری در زابل نیست که تخلف داشته باشد.

 

جناب استاندار؛ شما که تحصیل کرده همین دانشگاهید، قطعا گذشته آن و سطح مدیریتی حاکم را به خاطر دارید بد نیست مقایسه ای امروز و دیروز آنرا با یکدیگر داشته باشید.

 

هر چه بخواهید میتوان از رانت ها، تخلفات به وقوع پیوسته دانشگاه نوشت اما قطعا از حوصله ها خارج خواهد بود.

 

چندی قبل ریاست دانشگاه از کوتاهی مدت مدیریت ها گلایه داشتند که نمیشود برای این مدت کوتاه برنامه ریزی و کاری انجام داد.

 

حق دارد بنده خدایی، آخر نتوانسته در این مدت چندسال آنگونه که باید اقوام ،خویشان و هم حزبی های بیکاره خویش را بکارگیری کنند.

 

امید است استاندار محترم و دستگاه های نظارتی بازدید و پیگیری اتفاقات رخ داده درون دانشگاه را به طور ویژه در دستور کار قرار دهند.

 

اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

سیدمحمدکاظم حسینی طباطبائی

مدیر مسئول گندم خبر(پرس)

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=47239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 34در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۴
  1. خدا میداند نفر بعدی که عهده دار ریاست دانشگاه خواهد بود باید چند سال تلاش کند تا …کاریهای رییس فعلی و معاون اداری مالی بی …. را بپوشاند. فقط خدا میداند چه ظلمی این دو فرد در حق اعضای هیات علمی و کارکنان کردند. چوب خدا صدا نداره. شنیده شده………….. است. این مطمئنا اثرات نفرین اساتید و کارمندان می باشد. دکتر اوکاتی عزیز هر جا که هستی نانت گرم و آبت سرد باشه.

  2. اعضای هیات علمی که ٢٠میلیون در ماه پول مفت میگیرن بیشتر میخوان ضعفا. بعضی کارمندان هم مثل بقیه حقوق میگیرن که در بعصی موارد از بقیه جاها بیشتره. نیرو زیاد جذب دارن کاری که یک یا دو نفر میتونن تو ی واحد انجام بدن ده نفر جذب کردن و پول مفت برای کار نکرده بهشون میدن جالبش اینجاست که بعضی از همین نیروهای خدوم رو میخوان تغییر وضعیت بدن وبیشتر نیروهای قراردادی فامیل همین اعصاب خدوم هیات علمی هسن که ظلم بهشون روا شده

  3. امیدوارم روزی برسد که در این مناصب مهم افراد سالم تکیه بزنند.تشکر از اینکه درد جامعه علمی و فرهنگی را به اشتراک میگذارید

  4. برو بابا همه میدونن کیه که مرد باشه بندازنش بیرون

  5. یکی از بزرگترین خیاناتای این گروه در دبیرستان دانشگاه بوده ک با تغییر زیاد مدیران و استفاده از ادمای ضعیف امار قبولیارو پایین اوردن اخرین امار قبولی دبیرستان در دوره اکاتی و پردلی حدود ۶۰ نفر در پزشکی بوده الان اقایون بگن سالی چندتا پزشکی دارن تونستن امارو رشد بدن و ب ۷۰نفر درسال برسونن با اینگه هرسال ظرفیتا بیشتر میشه…..

    • اگر دکتر ن پن را میگذاشتند رییس ,دانشگاه تغیربخصوصی میکرد

      • آره حتمآ اگه دکتر نا… پ…. رو میزاشتن رییس صدرصد به چاپلوسهاشم پست معاونت رو میداد که بی نصیب نمونن.بهتر از اون سراغ نداشتی

  6. چرا مطالب بنده را اینقدر سانسور کردید. مگر چه مطلبی داشته که نباید دیگران بدانند. لطفا دیدگاه اینجانب را حذف نمایید. چون مطالب اصلی آن حذف گردیده.

    • سلام دوست عزیز مطلب شما درنگاه اول ایرادی ندارد.
      اما برای ما در صورت انتشار به نحوی که نوشته بودید ایجاد مشکلات حقوقی می نمود.
      از اینکه همراه ما می باشیدسپاسگذاریم.

  7. باسلام دانشگاهی که اینقدپول ردوبدل میشه چراحقوق اساتیدمدعوشو نمیده چندساله که همش میگن قراردادارفته برای پرداخت اخه کی پرداخت میشه چرااینقدحق خوری چطوراون دنیاجواب میدن

  8. اگه این دانشگاه حداقلش چهار تا مدیر مرد اصیل و پاک ،یکرنگ مثل دکتر دهمرده رییس پردیس خودگردان میداشت وضعش خیلی خوب بود همین آموزش دانشگاه رو ببینید دکتر دهمرده شش سال اونجا مدیر بودند چه وضعیت خوب و مطلوبی داشت اما تویه این چندسال یک سری اونجا بزنید ببینید واقعا چه وضعی شده .خداوند همیشه نگهدار ایشان باشد.

  9. چرا چیزی از همسر آقای دکتر مخ… ننوشتید که حضرت والا با یک اشاره انگشت به عنوان رییس دبستان دانشگاه منصوب کرده ایشون رو مثل اینکه شایسته ها فقط در خانواده معاونت مالی اداری یا مدیر امور اداری حضور دارن( علی(ع):حکومت با کفرباقی می ماند ولی باظلم باقی نمیماند)

    • والا……چرا از برادرزاده دکتر بندانی که تویه امور اداری اومد و طی دو ماه قراردادی شد هیچی نمیگید این که این رییس چهارتا از خودش میفرسته اون دانشگاه و خواهرزاده برادرزاده اون رییس رو میاره اینجا میزاره ریس و همه کاره…جای بسی تاسف است این پارتی وباند بازی ها آقای ریسسسسسس

      • در این خصوص شفاف سازی کنید چرا برادر زاده رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان اومده دانشگاه زابل بعد دو ماه تغییر وضعیت کرده

  10. استغفرالله.توبه.توبه.توبهههههههههههههههههه

  11. سلام تااعتراض میکنی با انگشت بهت اشاره میشه تولغو قراردادی حکومت دیکتاتوری تا کجا نظارتی نیست امام زمان عج کی ظهورمیکنی

  12. اوضاع دانشگاه زابل واقعا خرابه از نظر علمی ب شدت افت کرده یک دوره ک فقط اساتید غیر بومی گرفتن با وجود اینکه استان ما بینهایت تحصیل کرده داره و الان اکثرا بیکار هستن
    هیچ گونه نظارتی نیست همین اساتید غیر بومی پول جمع میکنن ترم تموم نشده سفر میرن هیچ کار علمی نمیکنن فقط کافیه مقایسه کنید با دانشگاه های دیگه میبینید چقدر از نظر علمی در سطح پایینی هستیم همش شده پارتی بازی ب افرادی ک در متن بالا گفتین عروس ا… م.. نماینده شورای شهر هم اضافه کنید ب محض دفاع ارشد شیمی فرداش استخدام شدن در یک قسمت اداری بعدم کم کم بهش واحد درسی دادن هیچ ازمون استخدامی برگزار نمیشه ولی مدام نیروی جدید استخدام میشه در این دانشگاه گل گرفته بشه بهتره ب شدت حق و ناحق میشه و خدا ازشون نگذره

    • لطفا واضح بگین عروس ا م عضو شورای شهر,دختر م به که هنو فارغ التحصیل نشده بود استخدامش کردن ووووووووووووو

  13. سلام . بااین مطالب نوشته شده اینجا راست و دروغ رو نمیشه تشخیص داد ولی هرکی اگه چیزی به منفعتش نباشه انتغاد میکنه . بنده هم بعنوان کسی که با هزار مشکل درس خوندم مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد گرفتم رفتم پیش اقای دکتر رئیس دانشگاه کاری برای ما نکرد فقط بواسطه یه مویرگ خیشاوندی . ماهم باید گله کنیم ولی از کی ؟

  14. سلام سید عزیز ان شاءالله که واقعیت داشته باشه با بغض نباشه چون انتقاد سازنده باعث رشد خواهد بود ولی اگر فقط هدف ضربه به دیگران باشه و رئیس دانشگاه که بومی و یک روستا زاده هست را هدف قرار بدیم این دنیا پیش وجدان و اون دنیا در پیشگاه حق خجل خواهیم بود خدا عاقبت ما را ختم بخیر کنه

  15. با سلام
    سال ۸۴ دانشجوی دانشگاه زابل بودم…
    یه روز دکتر دهمرده وارد دانشگاه شدن. همراهشون یه اکیپ آدم ، از معاون گرفته تا ….
    هر کی نمیشناخت فکر میکرد وزیر اومد

    انتخابات ۹۶!
    دکتر به.. ری… بزرگترین مرکز علمی سیستان!
    رفته جلو ستاد انتخابات تو خیایون باقری به انگشتاش پرچم بنفش بسته؛ علامت ۲ نشون میده و عکس میندازه

    اقای به…! تو شآنیت و ارزش ریاست دانشگاه رو پایین آوردی . امثال شما و دار و دسته تون تیشه به ریشه ی نه تنها دانشگاه، بلکه به کل سیستم زابل زدید
    دانشگاه زابل سرمایه ای بود که بدست افراد دون مایه ای همچون شما داره روز به روز به سمت افول میره
    فعلا جیب خودتون و فک و فامیلا رو پر کنید .
    اون روز دیر نیست که شما و دوستانتان جایی کاشته بشید که عرب نی ننداخته باشه
    اگه نمیدونید، از زئیس فبلی بپرسید

  16. باسلام و احترام
    واقعا ازتون متشکریم آقای حسینی که حقایق رو بیان کردید. واقعا جای تأسف داره که اینقدر نابسامانی و هرج و مرج و ….در دانشگاه زابل میبینیم. باید این نکته رو بگم که بیشتر از هیئت رئیسه دانشگاه که مسئول تمام این نابسامانی ها هستند باید از کسی انتقاد کرد که این آدم ها رو آورد و همه کاره ی دانشگاه کرد گناه اون آدم کمتر از آقایان دکتر هیئت رئیسه نیست.کسی که اینهارو همه کاره کرد و الان خودشو کشیده کنار و میگه من هیچکاره هستم.فقط میخوام خطاب به اون آدم بگم که گناه کار اصلی شما هستید که این افراد ….رو آوردید روی کار.در نهایت باید بگم که خدا خودش میداند پدر چه کسی را بیامرزد………………

  17. احسنت ب شما که اینقد بی پرده درد سیستان را مینویسید

  18. ممنون از اینکه با اقتدار به مشکلات سیستان اشاره می کنید.

  19. سلام ‌. خداقوت جناب سید عزیز، درین راه نیک و آگاهی دادن به مردم و خصوصا نهادهای نظارتی که خود باید این امور را پیگیری کنند نه رسانه ها، برای شما و همه دلسوزان زابل از نخبه تا کارگر موفقیت و پیروزی و سلامتی آرزو میکنم.برادر کوچکتان م خ مهندس عمران بیکارشده با همین باندبازی ها و رانت خوری و دزدی هایی که نه اهلش بوده و نه ازین قماش ویرانگر زابل دلخوش داریم. آفتاب پشت ابر نمی مونه موقع تابش نور و روشنی هم بزودی می‌رسد.

  20. چون هم حزبی شما نیست ن دلیل نمی شه هر چی می خواین بنویسین
    مشکلات حزبی رو وارد گود علمی نکنین

  21. خدا میبیند

  22. خخخخخخخخخخخخخخخ

  23. خخخخخخخخ

  24. سلام تو این دانشگاه خبری از کارخانه انسان سازی نیست فقط مهم رسیدن به اهداف با روش دیکتاتوریست

  25. با سلامو درود
    خسته نباشید بر شما بزرگواران
    انتطار میرود با دقت بیشتری به بیان مطالب بپردازید…همیشه تغییرات و انتقادات بر مدیران در جامعه بوده و است و تشکر از نگاه شما
    اما …انتقاد به یک مطلب شما هست
    شما به کارمند برده داری در دانشگاه اشاره نمودید؟ شاید منظورتان در چهارسال گذشته و در مدیریت قبلی بوده که فردی با الفاظ زشت و ناروا در حوزه کارمندی حکمفرما بود و با ناسزا و توهین همیشه سیستم برده داری به راه انداخته بود و با خشونت و ناسزا کارمندان را به ستوه آورده بود و امروز در مسند نیست…نیاز به اسم بردن نیست و بر همگان دانشگاهیان کابوسی بود
    بنده کارمند هستم و انصافا کاری به روسا و ..ندارم….در حال حاضر انصافا تکریم و احترام به حوزه کارمند ی بدلیل وجود مدیر خوب و با احترام برگشته و دیگر توهین و ناسزا و برده داری نیست….این شعار نیست و به عنوان یک فرد عادی مراجعه نمایید و ببینید…
    با تشکر

  26. کارمند دانشگاه سیستان وبلوچستان هستم وضع آنجا هم بهتر از زابل نیست حق وحق خوری روسا دانشگاه خیلی زیاد است و تا جایی که خواسته اند دوستان و آشنایان بیسواد وبیکار خویش را از روستاها جذب کرده اند خدا کند روز قیامت جواب بدهند

  27. البته که در دانشگاه علوم پزشکی نیز چنین است ، دزدان کارپرداز و مفسدان و تارک الصلاه مسئولان درجه یک دانشگاه اند