جوابیه نیشگــون به نامه محبت آمیز رئیس اداره منابع طبیعی به گندمــــ پرس

  • کد خبر : 21513
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
جوابیه نیشگــون به نامه محبت آمیز رئیس اداره منابع طبیعی به گندمــــ پرس

گندمــ پرس : بنازم به نیشگون که اگر ناراحتی هم دارد , کار خودش را درست انجام میدهد و هر وقت که لازم باشد سرو کله اش پیدا می شود. اینبار هم پس از انتشار نامه محبت آمیز ریاست محترم منابع طبیعی زابل نیشگون جوابیه ای نوشته و برایمان ارسال کرده است که خواندنش خالی […]

گندمــ پرس : بنازم به نیشگون که اگر ناراحتی هم دارد , کار خودش را درست انجام میدهد و هر وقت که لازم باشد سرو کله اش پیدا می شود.

اینبار هم پس از انتشار نامه محبت آمیز ریاست محترم منابع طبیعی زابل نیشگون جوابیه ای نوشته و برایمان ارسال کرده است که خواندنش خالی از لطف نیست.

البته لازم به ذکر است که بزودی جوابیه رسمی گندمــ پرس نیز درخصوص این نامه منتشر خواهد شد.

 

حکایت های نیشگون

نیشگـــون : سلام
داشتیم توی کوچه باغ سایت های منطقه ای و فرا منطقه ای قدم می زدیم و با نگاه نیشگونی خودمان آن را زیر و رو می کردیم که چشممان خورد به یک پاسخ از ریاست محترم اداره منابع طبیعی شهرستان زابل به یکی از سایت های مغرض , پاچه گیر , ریاکار , ددمنش , گندمـ پرس!!!

یک دفعه هر چه سرخوشی و لذت دنیا بود آمد سراغمان که بابا بالاخره نقد و جوابیه در سیستان جا افتاد … داشتیم دنبال گردو می گشتیم تا با دم مبارکمان بشکنیم که دیدیم ….
گفتیم اگر چیزی ننویسیم نمی شود … آخر ناسلامتی ما نیشگونیم و دل نیشگونی ما برای سیستان می تپد… از طرفی ما که در آن جلسه معروف «نشست ….. » که  نمی دانم چه کسانی  بودند و کدامشان نبودند و فقط می دانم تعدادی خواص بودند , حضور نداشتیم که روان نویس های چند ده هزار تومانی بگیریم و بعدش هم «هیس»!!!!
پیش آمده هزینه دادیم و قلم نفروختیم … فرقی هم نمی کند مدیر گندم پرس باشد یا سیستان پرس و یا هرچی پرس دیگر…

از آن جا که از یونس خان صاحب قلم والسایت دل خوشی نداشتیم ( باورکنید اگر دستم بهش برسد یک جای سالم در بدنش باقی نخواهم گذاشت) تصمیم گرفتیم چند مورد نیشگونی را به افکار عمومی تقدیم کنیم :

توصیه ای به متخصص گمنام
آقا چرا این قدر گمنام و چراغ خاموش راه می روید ؟؟؟ ـ همان فرد متخصص را می گویم (نمی دانم واقعا متخصص بوده یا نه ) که از نماینده مجلس سئوال پرسیده … ـ

آخر مرد یا زن حسابی مگر نمی دانی برای سئوال پرسیدن از برخی مدیران باید ابتدا ثبت سیستم بشوی و کد رهگیری بگیری بعد تازه سوالت را مطرح کنی !!!

شهر هرت که نیست پابرهنه بیایی و سوال بپرسی … به ما چه که دغدغه داری و تخصصی سئوال می کنی ؟؟؟ نمی گویی برخی دوستان درد اثنی عشر می گیرند؟؟؟

و اما شما یونس خان صاحب قلم والسایت که کله ات از رستوران حوالی خانه مان هم بیشتر بوی قورمه سبزی می دهد اول این که یاد بگیر و به جای این که آتش به جان بخری و از مدیران انتقاد کنی بیا و مانند آن همکار محترمت , بی دردسر از افراد صاحب قدرت تعریف کن … به جان خودم  و خودت نان توی این کارهاست نه طرح مشکلات در قالب سوال و درخواست و یادداشت ….

بیا و کمی قربان صدقه رفتن را یاد بگیر … اگر دوست داشته باشی بگویم دوستان برایت ضمن خدمت بگذارند…

تازه این نامردی محض است از سهمی که می گیری ما را بی نصیب می گذاری این رسم همکاری نیست !!! اگر سهمی دریافت کرده ای , سهم ما را فراموش نکنی , اینطور که میگویند مثل اینکه خیلی کاسب شده ای و ما خبر نداریم.

آقای مدیر محترم سیستان پرس با شمایم:
دست مریزاد از این همه شجاعت!!!

بالا غیرتا کمی خوشمان آمد این که آدم چشم خود را ببندد و دهانش را باز کند برای فریاد کشیدن درد !!!! آفرین …. از شفاف سازی ات حال کردم … به کسی مربوط نیست که رسالت قلم چیست و تا کجا باید به دیگران توپید…. فقط تو را به جان هرکس که دوست داری بیا و تکلیف ذهن یخ بسته ی نیشگونی ما را روشن کن که اگر کسی بدون ذکر نام خود چند سئوال بپرسد توهین و تخریب است یا واژه های نوازشگر و محترمانه مثل «پوشالی» و « گرفتن پاچه ی مردم» که حضرتعالی در مقدمه آن مطلب آورده ای ؟؟؟؟

خدا وکیلی این واژه های مودبانه در قاموس کدام قوم و قبیله وجود دارد ؟؟؟ تازه اگر آوردن واژه هایی مثل: « حسادت » ، « حب و بغض » و « تشویش اذهان عمومی » توسط رییس یک اداره اقدام شجاعانه است شکوه و صبر مردم سیستان در قبال این همه کم کاری برخی مدیران(تاکید می کنم برخی) چه نام دارد … انصافا که دیدگاه های نو ظهورتان ستودنی است!!!
دوست خوبم در قسمت نظرات همین مطلب به روح شهر . . .  اهانت شد و شما بدون توجه به راس هرم اعتقادی مردم نظری را در بخش نظرات منتشر کردید که توصیه نیشگونی ما به شما دقت بیشتر می باشد.

اما از این همه شجاعت شما در نقد کردن شجاعانه همکارانت در دیگر سایتها و تعریف و تمجید از مردان سیاست را ارج مینهم , راستی به این یونس گندمک هم بیاموز که چگونه شجاعت داشته باشد , چون ما که هرچه میگوییم درکله اش فرو نمی رود که بابا شجاعت این روزها معادلاتش فرق کرده است.

اما آقای رییس منابع طبیعی و آبخیزداری محترم:
سید بزگوار کسی حق ندارد به شما گیر بدهد که چرا 15 سال در این پست باقی مانده اید آن هم در این آشفته بازار عزل و نصب ها… خب حتما طی این پانزده سال کار کرده اید و هر سال ایده ای نو داشته اید و اصلا هم تکرار یا خدای ناکرده پس رفت در کارتان نبوده…  به کسی ربطی ندارد تازه همین که درب اداره باز است خودش هنری بزرگ به شمار می رود چه کار داریم به کیفیت کار مگر خدای ناکرده فضول و بیکاریم؟؟؟

تو را به خدا از دست این افراد مغرض دلگیر نشوی ها !!! نمی دانند چه می گویند , همانگونه که شما گفته ای این یونس  حب و بغض دارد و بدنبال منافع خود می باشد… می نشیند و مدت مدیریت و تجربه شما را تقسیم بر کیفیت و همان چند هزارهکتار کارتان می کند و یک سری اعداد نامفهوم به دست می آورد دست خودش که نیست!!!
راستی بهتر نبود به جای توجه به «مَن قال»(چه کسی گفت؟) بنا به فرمایش جد بزرگوارتان مولا علی (ع) به «ما قال» (چه گفت؟) توجه می کردید و به جای بد و بیراه گفتن اقدامات متهورانه و شجاعانه خود !!! را محترمانه مثل پتکی بر سر مغرضین می کوبیدید ؟
  امیدوارم روزی برسد که بتوانیم به نظرات مخالف احترام بگذاریم و نقد را به معنای واقعی بفهمیم.

انشاءالله ــ با تشکر نیشگـون

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=21513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۶
  1. جناب فرقانی عزیز از اینکه در تحمل نقد منطقی دچار مشکل هستید هیچ شکی نیست/اما چون بنده نقطه نظرات کارشناس محترم سیستانی را خوانده بودم و همه انها نقد فنی و علمی است لازم می دانم نکاتی را خدمت شما عرض کنم:
    1- اولا ایشان به موضوع مساله دیپلماسی اب و ضرورت پیگیری جدی همه دست اندر کاران و بویژه نمایندگان محترم مجلس پرداخته بود که لازمه تحقق اهداف توسعه سیستان تامین حقابه در دو بخش کشاورزی و تالاب هامون است . این مهم امکان پذیر نیست جز اینکه ما از ابزار و امکانات لازم استفاده کنیم و برای این امر برنامه مستمر و پیوسته داشته باشیم .که در این مسیر چند راهبرد مورد توجه است یکی فعال سازی کارگروه دائمی اب هیرمند در تهران که خواسته همه سیستانی است و در این نقد از نماینده محترم خواسته شده بود در این خصوص گزارش عملکرد ارائه نماید . دوم اینکه حضور نمایندگان سیستان در مجامع فنی بین المللی مخصوصا اب و محیط زیست بخشی از مسیر انتقال پیام مشکلات مردم سیستان به جامعه بین المللی است ما مگر رئیس فراکسیون تالاب هامون نیستیم مگر عضو فراکسیون اب نیستیم خواسته همه ماست که بدانیم حاصل این عناوین در فضای بین المللی صحنه های اب و محیط زیست برای ما چه بوده است. مگر نه اینکه اب سیستان از کشور بالا دست تامین می شود و باید کشور بالادست را متقاعد به تمکین در تامین اب هیرمند نماییم.
    2- اقای فرقانی عزیز کدام نشر اکاذیب در ان نقد عالمانه فنی دیده شده /وظایف نماینده مگر نه تصویب قانون و پیگیری اجرای قانون است /نماینده موفق کسی است که با اشراف به قانون از بند بند قوانین بالادستی نظام به نفع منطقه خود استفاده کند/اقای فرقانی نیک می دانید مشکلات سیستان همچنان به دلیل همین نگاههای جزیره ای روز بروز بیشتر شده و ما باید به تمرکز دستگاههای تصمیم گیر در سیستان و ارتقاء سطح تشکیلات اداریمان توجه خاص داشته باشیم /اقای فرقانی نمی دانم به کتاب قانون برنامه پنجم توسعه توجه داشته اید یا نه/ بند “د”این قانون صراحت بر تشکیل سازمان مستقل اجرایی متشکل از اب و خاک و کشاورزی و منابع طبیعی دارد که لازمه تثبیت سیستان است. نمایندگان محترم از ظرفیت این قانون چقدر برای سیستان استفاده کرده اند و حتما می دانید مادر سال اخر برنامه هستیم و متاسفانه هیچ استفاده ای از قانون نکردیم نظر همه ما اینست به جای پرداختن به مسائلی که منفعتی برای سیستان ندارد به تقویت این زیر بنا ها بپردازید
    3- جناب فرقانی عزیز شما که در تهران تشریف دارید و از ما ادم های کم سواد اطلاعاتتان بیشتر است به ما بگویید روزانه چند همایش در تهران در دانشگاهها و سازمان و موسسات علمی و غیره ذالک برگزار می شود/ ایا همایش های ملی روز های ملی کشور را در تلویزیون هر روز نمی بینید چرا کسی به انها نمی گوید تبلیغات سیاسی است. چند نفر از همین سیستان روزانه روانه حضور دراین همایش ها هستند حال چه شده وقتی یک همایش بعد از ده سال در سیستان برگزار می شود و انهم همایشی تاثیر گذار شما مدعی سیاسی بودن امر هستید. ایا شما قبول ندارید بخشی از حل مشکل هامون همراهی مجامع بین المللی است اگر نه که خود شما فرمودید من 15 سال مدیر منابع طبیعی بودم به نظر شما زمان زیادی نیست که مشکل بخش ایرانی هامون با تدابیر شما و همکارانتان حل می شد که وضع امروز این نباشد
    4- اقای فرقانی عزیز شما در این سه سال علیرغم اینکه نمایندگان منطقه به تعبیر شما عضو خانواده تان بوده اند .چقدر اقدامات اجرایی انجام داده اید ایا امار 200هکتار امار خنده اوری نسبت به حجم مشکلات نیست انهم تازه باید ببینیم ایا کار شما اصولی و علمی است یانه/ایا این اقدامات شما می تواند مشکلی را حل نماید یا باید به نظرات خیلی از کارشناسان که ما دیده ایم انها به اقدامات شما ایراد بسیار دارند باید توجه می کردید/
    5- اقای فرقانی عزیز ایا وضعیت امروز کشاورزی سیستان نیازمند یک تدبیر عالمانه توسط نمایندگان محترم سیستان نیست/ خسارت کمر شکن بر کشاورزان رنجکشیده که در زیر سیاست های غلط برخی مسئولین به مثابه تازیانه های عظیم بر پیکر زخم خورده است نیازمند پیگیری مستمر نیست/ ایا زمان ان فرا نرسیده نمایندگان محترم حتی در سال اخر نمایندگی و با اتمام رسیدگی به لایحه بودجه گزارش عملکرد بدهند و ردیف های اعتباری جدید را در راستای همان دغدغه ها که حاصل تلاش انهاست به مردم ارائه کنند.
    6- اقا ی فرقانی عزیز چرا عصبانی هستید /امار خسارت های خشکسالی در این سه سال مگر به رویت نمایندگان عزیز نرسیده گزارش بدهید / چقدر به مردم خسارت پرداخت شده/ایا پول بیمه خود مردم به انها برگردانده شده/ همان بیمه ای که تا قبل از شروع دوره جدید نمایندگان فعلی مجلس هکتاری 5 هزار تومان برای سیستان مقرر شده بود ولی با این تغییر به 25 تا 30 هزار تومان تبدیل گشت/
    7- اقای فرقانی مگر فراموش کردید دو سال پی در پی از برنامه ریزی برای انتقال اب دریای عمان به سیستان /گوش فلک را کر کردند/ چه شد؟/ مگر فراموش کردید مرقومه های انتقال اب از تاجیکستان را چه شد؟ چه شد که توربین برق بادی لوتک دو تا نشد/و دهها و دهها کاری که باید می شد و نشد.
    8- جناب فرقانی گزارش عملکرد 30 ساله منابع طبیعی را ارائه فرمودید اما چند نکته حائز اهمیت است اگر در گذشته کاری شده حتما ادم هایی چه خود شما و چه مدیران استان و نمایندگان فعال بودند که شما عملکرد مثبت ان سال ها را ارائه دادید /حتما پول و اعتباری بوده / سئوال ما اینست چرا در این سه ساله اخیر اینهمه رکود است در حالیکه باید جهش می بود.
    در پایان برادر عزیز جناب فرقانی همه ما باید از نقد علمی استقبال کنیم. سیستان با عصبانیت مشکلاتش حل نمی شود /با منطق عقلانیت /تفکر جمعی .هوش منطقی و همگرا و با تعهد انقلابی و با روحیه بسیجی و از خود گذشتگی حل می شود.

  2. ………….

  3. نیشکون عزیز مرسی ولی خودمونیم،تعریف انواع و اقسامی دارد.یکی اینکه بیایی و قربان صدقه صاحب قدرت و المال بروید ویکی هم اینکه بیایی و از او بد بگویی و دیگر اقلام که بماند به وقتش. این دومی خیلی باحال تر است. چون خیلی ها فکر می کند اگر دستمان به طرف برسد قیمه قیمه اش می کنیم(البته منظورم قیمه شهرستانی است که گوشت و لپه در آن به یک اندازه است نه قیمه سیستانی )ولی خوب بعضی عاقلان می دانند که این هم نوعی قربان صدقه است. خلاصه از اینکه اینقدر قربان صدقه گندم جان ما می روید مرسی !!!

  4. دست شما نشگون و یونس دهمرده ی عزیز درد نکنه. حالا ما هم شدیم جزو خواص و اونهایی که رشوه می گیرن و می گن : هیس!!!!
    اگه منظور شما رسانه یا فرد خاصی هست، با همون شجاعتی که مدعیِ اون هستید، نام ببرید و تمام قد ازش دفاع کنید. بنده هم در اون جلسه حضور داشتم و به شدت از شما بخاطر تهمت و توهینتون شاکی هستم. هم شفاف سازی کنید و هم از کسانی که مثل شما خالصانه و دلسوزانه در جهت انعکاس و رفع مشکلات سیستان در تلاش هستند عذرخواهی کنید.

    گندمـ پرس : سلام جناب عباسی عزیز
    ازاین خودکارها در جلسات بسیاری توزیع شده است و ما هم از آن دریافت کرده ایم , نیشگون اما این مساله را گفته و منظورش این بوده که حتی با گرفتن کادو هم سکوت نمکنیم و حق گویی را کنار نمی گذاریم در بالای متن هم اشاره کرده که این مساله مختص تمامی سایتهای سیستان است و همه این خصلت را دارند که حق گویی میکنند , زحمات شما دوست عزیز و دیگر دوستان رسانه ای برهیچکس پوشیده نیست و مطلب را تنها یک طنز ببینید و بس همانگونه که در این نوشته به بنده هم مسائلی ربط داده شده , اما درقالب طنز از آن میگذریم ,

  5. سلام حمید جان خدا بد نده آقا چی شده از شما بعید هست اینجور زود از کوره در برید و عصبی بشید ، شکیبا باشید خدا خفه کنه کسانی را که به این حد باعث اذیت و رنجش شما شدند.

  6. نیشکون دوست عزیزم دستت درد نکنه خوب ………………………………….. ………………. منابع طبیعی…………………………..تقاری بشکست و ماستی بریخت…………………

  7. اوف چه کرده این نامه رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بانیشگون و گندومک و فیسبوکی ها و بقیه، اوف اوف ، بد سوخته بد، خیلی بد اوف اوف ، درود جناب فرقانی

  8. آقای اسکندری از شما بعید هست ، شاید شما هم در صدد ………………. بله !

    • با سلام استاد
      من هیچ منظوری ندارم.ودر جریان هم نیستم .نمی دونم چرا ا……..

  9. صحبتی با مدیر منابع طبیعی شهرستان زابل

    اقای فرقانی سلام ما گزارش عملکرد ۳۰ ساله از شما نخواستیم،ما از شما خواستیم گزارش عملکرد شفاف در این سه ساله ای که سرکارخانم عالی نماینده بودند و دغدغه داشتند اعلام بفرمایید،به ما بگویید نسبت به سال های قبل چقدر ردیف های اعتباری این اداره و ادرات دیگر منابع طبیعی شهرستان افزایش پیدا نموده، …….

  10. سلام
    من نمی دونم چطوره که نوشتن نامه ی توهین و تهمت ……… به دیگران اسمش انتقاد سازنده ست اما طرح سوال در خصوص عملکرد دوستان، پاچه گیری و ددمنشی نام می گیره……حکایت ما و این بزرگواران حکایت یک بام و دو هواست،خدا همه مون رو به جامه ی صبر و منطق آراسته کنه ……خسته نباشید گندم پرسی ها

  11. با سلام خدمت همه مردم ولایی سیستان

    خداوند ناظر بر همه اعمال و رفتارهای ما هست پس خدارو شکر میکنم چهره افراد منفعت طلب که سیستان‌ را مانند گوشت قربانی بین خودشان تقسیم کرده اند روز به روز برای مردم نمایان تر خواهد شد
    مدیر محترم سایت ….. با پیگیری مشکلات مردم ولایتمدار سیستان و بدور از نگاه منفعت طلبی موجبات خوشنامی خود را فراهم کنید
    ……

    مدیر محترم فقط بدنبال حاشیه سازی نباشید ما همگی یک روز باید جوابگوی اعمال و رفتارمان خواهیم بود پس شما را دعوت میکنم تقوا پیشه کنید و با پیگیری مطالبات مردم توشه ای برای آخرت خود ذخیره نمایید

    • (خدایا :مرا یک چشم بهم زدن به خودم وا مگذار)
      ولایتمدار عزیز ، متاسفانه این طرز تفکر افراد سطحی نگر می باشد که ، فکر میکنند سیستان مانند گوشت قربانی است و برخی فریادگر و برخی منفعت طلب هستند!!!