جوابیه دانشگاه پیام نور زاهدان + پاسخ قاطع رسانه گندم خبر

  • کد خبر : 47163
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
جوابیه دانشگاه پیام نور زاهدان + پاسخ قاطع رسانه گندم خبر
دانشگاه پیام نور زاهدان در رابطه با مطلب منتشر شده باعنوان غربت شهدا گمنام در این دانشگاه جوابیه ای ارسال نموده است که در ابتدا پاسخ قاطع این رسانه به این جوابیه را مشاهده خواهید نمود.

دانشگاه پیام نور زاهدان در رابطه با مطلب منتشر شده باعنوان غربت شهدا گمنام در این دانشگاه جوابیه ای ارسال نموده است که در ابتدا پاسخ قاطع این رسانه به این جوابیه را مشاهده خواهید نمود.

 

پایگاه گندم خبر در مطلبی به کد ۴۷۱۵۸ در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه، نکته ای را از باب دلسوزی و اصلاح امور، پیرامون برگزاری مراسم رونمایی از یادمان شهدای گمنام در دانشگاه پیام نور زاهدان در تاریخ ۱۴ آبان‌ ماه، متذکر گردید و هیئت تحریریه گندم خبر بدون ورود مصداقی به ماجرا تنها با هدف اصلاح این وضعیت و تلنگر به مسئولان دانشگاه پیام نور در حفظ حرمت شهدا، اشاره ای کوتاه به شرایط برگزاری مراسم نمود.

 

اما متاسفانه تلقی از این مطلب به جای اصلاح به سمت تقابل رفت، در پی ارسال جوابیه‌ای از سوی دانشگاه پیام نور به پایگاه گندم خبر، هیئت تحریریه ضمن احترام و تاکید بر ساز و کارهای حقوقی رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران این جوابیه را در پایان این مطلب منتشر خواهد کرد.

 

و اما چند نکته:
۱- یکی از توقعات اولیه از برگزارکننده یک مراسم مرتبط با مقام شامخ شهدا که شخصیت‌های ویژه‌ای همچون نمایندگی ولی فقیه در استان در آن حاضر می شود و هم‌چنین معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور و سایر مقامات کشوری و لشکری در آن حاضرند، این است که چند روز قبل از برگزاری مراسم، مطلبی را تحت عنوان «پیش‌خبر» در رسانه‌های مجازی و حقیقی در ابعاد وسیع منتشر کنند تا مردم و دانشجویان علاقه‌مند، نسبت به زمان این برنامه آگاهی داشته باشند.

 

این امر متاسفانه در مورد مراسم مهم رونمایی از یادمان شهدای گمنام دانشگاه پیام نور رخ نداد.

 

نکته دیگر این که پیش‌خبر مراسم حتی در سایت رسمی دانشگاه پیام نور نیز درج نشد، و دیگر این که بعد از برگزاری مراسم نیز، هیچ خبری در این مورد در سایت رسمی دانشگاه پیام نور دیده نمی شود.

 

۲- واضح است که تصاویر پیوستی به مطلب، بدون هیچ عناد یا غرض خاصی در سایت قرار داده شده است.

 

این عکس ها گویای ماجرا می‌باشد.

نکته این که روابط عمومی دانشگاه پیام نور، به پیوست جوابیه، عکس هایی را نیز برای هیئت تحریریه گندم خبر ارسال نموده است که دقیقا مؤید انتقاد ماست (این تصاویر در انتهای مطلب قرار دارد).

 

مخاطبان فهیم، خود می‌توانند با یک اطلاع حداقلی از چهره مسئولان محترم حاضر در برنامه، حضور انگشت شمار دانشجویان و مردم را شمارش نمایند. البته در این مقال، لازم است که تلاش مسئولان بزرگوار حاضر در مراسم را ستود.

 

۳- نکته مهم خطاب به مسئولان برگزاری این مراسم. شما اگر در مسیر نکوداشت یاد و خاطر شهدا اقدام با کیفیتی را رقم بزنید، پایگاه گندم خبر، خاضعانه خود را موظف به انعکاس تلاش های شما و حمایت همه جانبه بدون کوچک ترین چشم‌داشتی می‌نماید.

 

۴- در پایان ضمن تشکر از حضور مسئولان بزرگوار در این مراسم و هم‌چنین مشارکت خالصانه مجموعه سپاه و بسیج، خاطر نشان می‌سازیم که مراسم باشکوه تدفین شهدای گمنام را در همین دانشگاه از خاطر نبرده‌ایم و بابت این برنامه ارزشمند و پرشور، دست مسئولان دانشگاه پیام نور را هم می‌بوسیم.

 

و ما توفیقنا الا بالله

 

متن جوابیه ارسالی دانشگاه پیام نور زاهدان:

مدیر محترم خبرگزاری گندم پرس
با سلام
احتراما پیرو خبر منتشره در سایت ان خبرگزاری محترم مبنی بر برگزاری مراسم رونمایی از شهدای گمنام مدفون در این دانشگاه مطالب ذیل جهت درج در صفحه اصلی ان خبرگزاری به حضور ارسال می گردد . تا در اسرع وقت به عنوان جوابیه منتشر گردد.
۱-روند تدفین و ساخت آرامگاه شهدای گمنام در کمیته ای متشکل از سازمانهای ذیربط که قانون مشخص کرده، برنامه ریزی می شود. هرگونه اقدام فردی و تکروی ناممکن است و خرد جمعی با حضور کارشناسان با حساسیت موردنظر صورت می گیرد. از جمله طراحی و اجرای المان آرامگاه فوق در استان ما بی نظیره بوده و در کشور نیز در استان البرز و شهرستان کرج اجرای گردیده است.
۲_ المان شهدا گمنام مزبور از بهترین طراحی اسلامی، ایرانی الگوی گرفته برای شهدای بزرگوار در کشور است و بر گرفته از آرامگاه حضرت دانیال نبی در شهر شوش است که داستان تدفین آن پیامبر خدا توسط حضرت علی ع مشهور عام و خاص است که بعد از قرنها گمنامی و ناشناخته بودن در بستر رودخانه پیدا می گردد، و به وسیله امیر المومنین علی ع مکشوف و دفن می گردد و چه تقارن خوبی در نظر طراحان مقبره و اهل معرفت اهل بیت بوده است.
هر چند جایگاه شهدا نیاز به بارگاه و بارو نداشته و در دلها جستجو باید کرد. لیکن بر اساس رسالت این دانشگاه به بهترین شکل ممکن صورت پذیرفته است. کلیه نقشه ها طراحی و سازه موجود است.
۲-هیچگونه خیری در ساخت و ساز آن مشارکت نداشته و کلیه امور به صورت شبانه روزی توسط معماران و مهندسان متخصص، با هزینه استانی از محل بودجه دولتی و همکاری دستگاههای ذیل منجمله بسیج سپاه و … در عرض چهار ماه صورت پذیرفته است. لذا از کلیه عزیزان تشکر و سپاسگزاری می گردد. اما گفته نویسنده در این زمینه از چه محلی بوده است، موجب تعجب است.
۳- این دانشگاه مفتخرخدمت به شهدای گمنام می باشد و ریاست دانشگاه پیام نور استان نیز که خود را منتصب به این عزیزان میداند، تاکنون برای حفظ صندلی از این عزیزان مایه نگذاشته است و این را از وظایف شرعی و قانونی خود میدانند که ریشه در وجود همه ما دارد. البته تذکر و تنقید را همواره حق همه و موجب بالندگی میداند ولی از روی آگاهی و اطلاع دقیق و کامل، نه پیش داوری و قضاوت عجولانه و احساسی… که جامعه را رنج دهد و ملول می کند. همانا خداوند با صابران است.
کاش نویسنده مطلب فوق قبل از تهیه خبر تا انتهای مراسم حضور می داشت و یا قبل از انتشار مطلب با مدیران این دانشگاه مصاحبه و از واقعیتها صحیح مطلع میگردید. نه اشتباهات فاحش نظیر خیرین و بنا معماری را بیان می کرد. منبع خبر ایشان چه بوده است؟
۴_ مطمئنا خوانندگان و اهل فن تصدیق می کنند که فرق است بین مراسم تدفین و رونمایی، کاش نویسنده همه مجموعه مراسمات را با هم می دید.
حماسه حضور ملت شهیدپرور زاهدان را در روز و شب تدفین و به خاک سپاری شهدا را در اسفندماه پارسال مردم بخوبی بیاد دارند. اگرچه تصاویر تدفین و رونمایی آرامگاه بارها از صدا و سیما پخش گردیده است.
۵_ این مراسم با اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و دعوت رسمی از همگان، بالاخص دانشگاهها و مقامات صورت گرفته است که حضور مهمانان کشوری و استانی، نظیر حضرت آیت الله سلیمانی، واعظ شهیر جوشقانیان، فرماندهان لشکری و سپاه، بسیج دانشجویی، رییس حفظ ارزش های دفاع مقدس و روحانیت معزز، اساتید و دانشجویان و … و بودن آنان موجب امتنان است.
۶_ مراسم فوق شامل سه قسمت بود، روضه خوانی و عزاداری برای پیامبر گرامی و شهادت امام حسن و امام رضا علیه السلام، رونمایی از بنا آرامگاه شهدای گمنام و نماز جماعت وسفره پذیرایی بود، کاش نویسنده سایر قسمتهای مراسم را نیز یاد می کرد. نه گوشه ای و لحظه ای از آن.
جالب است بدانید در حالی که سازه عمرانی در حال تکمیل بود و به حدود چهل درصد پیشرفت فیزیکی رسیده بود، با مطلبی و عکسی از روزهای آغازین مدعی عدم توجه و عدم کار شده بود.
در آن روزها از طرف عموم همراهی بود همدلی و چه زیبا روزهایی

لذا ضمن تکذیب مطالب مندرج در سایت فوق دستور فرمایید موارد فوق سریعا جهت روشن شدن اذهان عمومی منتشر گردد.
این دانشگاه از همه بزرگوارانی که همیشه یار و یاور ما بوده اند بخصوص نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز زاهدان ،مدیر کل محترم حفظ ارزشها و دستاوردهای دفاع مقدس ،فرماندهی محترم سپاه سلمان استان و بنیاد شهید استان، کمیته تفحص شهدای عزیز و استانداری و… تقدیر نموده و با روی گشاده آماده بازدید کلیه هموطنان از یادمان این پرستوهای آسمانی میباشد.
می دانیم و باور داریم که هر کاری نمائیم در حق شهدای، ادای وظیفه ای است و نه تمام وظیفه، که ناتوانیم و قاصریم و شرمنده از آن. ولی ثابت قدم در این راه.
لذا نویسنده فوق را به رعایت اصول حرفه ای گری و اخلاقی و تحقیق در گفتار دعوت می کنیم.
خدمت به شهدای مطمئنا لیاقت می خواهد که یکی از این لیاقت، صداقت گفتار و راست کرداری است تا شاید آنها از ما راضی باشند.
انشالله که خاطره مردم عزیزمان را مکدر نباشد.
در پایان او و خودمان را به خدا شهدا و شهیدان می سپاریم و ترسی از صحبت اغیار نداریم و پاسخ ما به قول حافظ این است.
زاهد ظاهر پرست از حال ما آگاه نیست.
در حق ما هر چه گوید جای هیچ اکراه نیست.
در طریقت هر چه پیش سالک آید، خیر اوست.
در صراط مستقیم، ای کسی گمراه نیست…
خدا نگهدارتان باد روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان سیستان وبلوچستان

 

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=47163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. در زمین های اطلاعات که مجاور زمینهای جهاد در حاشیه شهر زاهدان است شهرداری حتی یک سطل زباله قرار نداده در حالیکه بیش از ۲۰خانوار ساکن این منطقه هستند