جزئیات درگیری در سراوان

  • کد خبر : 25358
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵

گندمــ پرس : فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به شهادت یک مرزبان هنگ مرزی سراوان در درگیری با قاچاقچیان مسلح گفت: این افراد به کشور پاکستان متواری شده‌اند و ما اعتراض‌مان را به پاکستان ابلاغ کرده‌ایم. به گزارش گندمــ پرس به نقل از فارس، سردار سرتیپ پاسدار رهام‌بخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و […]

گندمــ پرس : فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به شهادت یک مرزبان هنگ مرزی سراوان در درگیری با قاچاقچیان مسلح گفت: این افراد به کشور پاکستان متواری شده‌اند و ما اعتراض‌مان را به پاکستان ابلاغ کرده‌ایم.

به گزارش گندمــ پرس به نقل از فارس، سردار سرتیپ پاسدار رهام‌بخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ، با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اشرافیت اطلاعاتی از قصد یک باند قاچاق مواد مخدر برای انتقال محموله به داخل کشور آگاه شدند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سحرگاه امروز مرزبانان موفق شدند سوداگران را در محاصره خود قرار دهند و سوداگران مرگ پس از رویارویی با مأموران بدون توجه به هشدارهای پلیس به سمت مأموران تیراندازی کردند که با واکنش سریع و مقتدرانه آنها مواجه شدند و با برجا گذاشتن محموله مواد مخدر و با استفاده از کوهستانی بودن منطقه به عمق کشور پاکستان گریختند.

این مقام ارشد مرزبانی سیستان و بلوچستان با تأکید بر برخورد متقابل و مقتدرانه با قاچاقچیان و متجاوزین به حریم ایران، گفت: در این عملیات قاچاقچیان مسلح با برجا گذاشتن یک تن و ۶۷۰ کیلو مواد مخدر، تعدادی چهارپا، ۴ دستگاه تویوتا و ۳ دستگاه موتور از صحنه متواری شدند.

سردار حبیبی بیان داشت: متأسفانه یکی از مرزبانان غیور هنگ مرزی فراوان به نام ستوان دوم اسحاق سیاسرمقدم در این درگیری به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با ابراز تأسف از شهادت این مرزبان غیور اظهار داشت: کشور ایران اعتراض شدید خود را به کشور پاکستان به‌دلیل عدم نظارت و کنترل مرزها و همچنین مبارزه با فعالیت گروهک‌ها و قاچاقچیان مسلح به این کشور اعلام کرده است.

سردار حبیبی ادامه داد: متأسفانه در عمل شاهد بی‌توجهی و نابسامانی دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور پاکستان هستیم.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به پاکستان ابلاغ شده و از طریق دستگاه دیپلماسی در حال پیگری هستیم و این موضوع در دستورکار قرار گرفته است.  

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=25358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. واقعا جالبه
    هر چند وقت تعدادی مرزبان عزیز شهید میشن و خانواده ای داغدار

    و هیچ کار مفیدی در جهت انسداد مرز انجام نمیشه

    واقعا نمیدونم این شهیدان چوب ندانم کاری کدوم مسئولی رو میخورن

    خدا به خانوادشون صبر بده

  2. ………………… چرا باید این جوانان ما پرپر بشوند ؟ ……….

  3. خیلی دردناکه واقعا.روحش شاد

  4. چرا مرز سراوان بسته نمی شود ؟ چرا قانون مند نمی شود؟ آیا اعتراض به پاکستان کارساز بوده ؟ پاکستان از این اعتراض ها خیلی دیده و توجهی نکرده روح شهیدمان شاد و خداوند به بازماندگان صبر عنایت فرماید