برگزاری نخستین همایش فرهنگ و هنر سیستان در تهران

  • کد خبر : 18242
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
برگزاری نخستین همایش فرهنگ و هنر سیستان در تهران

شهرگندمـــ : با موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی , نخستین همایش فرهنگ و هنر سیستان توسط موسسه فرهنگی و هنری دارالفنون زابل درفرهنگسرای نیاوران و تالار وحدت تهران در اسفند ماه  برگزار میگردد. سید محمد تقی حسینی مدیر موسسه دارالفنون و  دبیر این همایش درگفتگو با شهرگندمـــ هدف از برگزاری این همایش را […]

شهرگندمـــ : با موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی , نخستین همایش فرهنگ و هنر سیستان توسط موسسه فرهنگی و هنری دارالفنون زابل درفرهنگسرای نیاوران و تالار وحدت تهران در اسفند ماه  برگزار میگردد.
سید محمد تقی حسینی مدیر موسسه دارالفنون و  دبیر این همایش درگفتگو با شهرگندمـــ هدف از برگزاری این همایش را چنین تشریح کرد : هدف از برگزاری آن تلاش جهت احیای فرهنگ فولکلور منطقه و معرفی اداب و رسوم و نیز هنر سیستان برای سایر هموطنان میباشد.
 
برنامه های که دراین همایش برگزار خواهد شد عبارتند از : شعرخوانی ، موسیقی تلفیقی ، شاهنامه خوانی ، موسیقی محلی و رقص شمشیر ، معرفی مشاهیرسیستان در قالب تئاتر ، نمایش آیینی ، نکوداشت استاد غلامعلی رییس الذاکرین ، نمایشگاه اثارفرهنگی صنایع دستی خواهد بود.
لازم بذکر است این همایش با همکاری و حمایت نام اوران و فرهیختگان سیستانی ، فرمانداری ، استانداری برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=18242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. برادر حسینی: لطفا جهت شرکت در همایش فوق الذکر اطلاع رسانی کنید و بسان موسسات فرهنگی دیگر که حضرتعالی هم میدانید مخاطب کدام اداره هست ؛سلیقه ای عمل نفرمایید . خسته نباشید ..

  2. برادر حسینی. لطف بفرمایید تاریخ دقیق ان رابیان بفرمایید تا این مراسم آبرومند وبا حضور حد اکثری دوستداران فرهنگ سیستانی برگزار گردد…بنده به عنوان یک سیستانی ساکن استان گلستان آمادگی خود رابرای شرکت در این مراسم اعلام واز تلاشهای دوستان سپاسگذارم

  3. سلام ضمن سپاس از برادر عزیز جناب آقای حسینی وسایر دلسوزان به فرهنگ ونمدن سیستان عزیز که در جهت پاس داشت فرهنگ،تمدن ومشاهیر این سرزمین اسطوره ای تلاش وکوشش می نمایند. جناب اقای حسینی باتوجه به اینکه هنوز فرصت در پیش داریم شایسته است از مشاهیر وپیشکسوتان دیگر که سالها در این عرصه تلاش ،کوشش وقلم فرسایی نمودنده اند وامروزه متاسفانه به فراموشی سپرده شده اند نیز نکوداشتی از آن عزیزان صورت پذیرد از جمله آنها می توان به استادادبیات ،نویسنده ی آثارمتعدد و شاعرخوش سخن سیستان که با سرودن اشعار هر شنونده ای را مجذوب خود می کرد، شب های شعر سیستان در گذشته خود شاهد خوبی برای این ادعاست آری، او شاعر نام آشنای سیستان ابراهیم سرحدی است .امیدواریم در این همایش به فراموشی سپرده نشود. این عزیزان وسایر بزرگواران دیگر، مایه افتخار وسربلندی در عرصه فرهنگی این دیار کهن هستند که به جاست در حیات پر ثمرشان از آنها تجلیل شود، همچنین جا دارد یاد نماییم از مرحوم استاد گلستانه عزیزکه نقش موثری در اشاعه فرهنگ سیستان داشتند وامروز خلاء حضورش بیش از پیش درجمع سایر اساتید سیستان به وضوح احساس می شود. روحش شاد ویادش گرامی باد.