بازارچه مرزی میلک اولین بازارچه در سطح کشور به سامانه جامع امور گمرکی مجهز شد

  • کد خبر : 27725
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
بازارچه مرزی میلک اولین بازارچه در سطح کشور به سامانه جامع امور گمرکی مجهز شد

گندمــــ پرس : ندای هیرمند ـ با هدف ساماندهی مبادلات مرزی مرزنشینان سامانه یکپارچه ی هوشمند امور گمرکی و سامانه یکپارچه ی مرزنشینان در بازارچه مرزی میلک راه اندازی شد. محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند از آمادگی بازارچه و گمرک میلک برای استفاده مفید و موثر ساکنین روستاهای مرزی از کارت های الکترونیکی مرزنشینان […]

گندمــــ پرس : ندای هیرمند ـ با هدف ساماندهی مبادلات مرزی مرزنشینان سامانه یکپارچه ی هوشمند امور گمرکی و سامانه یکپارچه ی مرزنشینان در بازارچه مرزی میلک راه اندازی شد.

محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند از آمادگی بازارچه و گمرک میلک برای استفاده مفید و موثر ساکنین روستاهای مرزی از کارت های الکترونیکی مرزنشینان خبر داد و گفت: سیستم یکپارچه گمرک سامانه یکپارچه ایی هست که همه  بصورت الکترونیکی انجام می شود ودر کنار این ساماندهی مبادلات مرزی  مرزنشینان راه اندازی گردید.

وی در خصوضص نحوه استفاده از کارت های مرزی الکترونیکی افزود: کارت های الکترونیکی صادر شده برای خانوار های مرزنشین حوزه سیستان وبر اساس آنچه که در کارت شارج شده، تعداد ۷۳ قلم کالا مشخص ، بر همین اساس مرزنشینان می توانند در کل حوزه سیستان همه کسانی که  دارای کارت الکترونیکی مرزی می باشند در قالب گروه های مرزنشینان وتعاونی ها می توانند فعالیت داشته باشند.

فرماندار هیرمند بیان کرد:کالای خوراکی از صد در صد معافیت گمرکی دارا می باشد، وغیر خوراکی ها پنچاه درصد معافیت ، این یک فرصت ومزیت خوبی برای مرزنشینان در قانون ساماندهی مبادلات مرزنشینان است واز همین امروز هم می توانند شروع به کار کنند.

 هامون نورد ناظر گمرکات استان سیستان وبلوچستان اضهار داشت : بازارچه مرزی میلک اولین بازارچه در سطح کشور می باشد که به سامانه جامع امور گمرکی  مجهز است.

وی ادامه داد : کنترل سهمیه مرزنشینان به صورت خودکار، سهولت، سرعت و دقت در تشریفات امور گمرکی مربوط به تعاونی های مرزنشین نیز از مزایای  راه اندازی سامانه یکپارچه ی مرزنشینان می باشد.

ناظر گمرکات استان افزود: مرزنشینان می توانند از همین امروز در گمرک بازارچه مرزی میلک که اولین گمرک بازارچه مرزنشینان هست با این سامانه الکترونیکی فعالیت خود را شروع کنند.

هامون نورد تصریح کرد: در حال حاضر تعاونی های مرزنشین می توانند با استفاده از کارت های الکترونیکی مرزنشینان به بازارچه مراجعه و فعالیت خود را شروع کنند، برای اینکه خود شخص هم با در اختیار داشتن کارت الکترونیکی مرزی  بتواند به گمرک مراجه کند و استفاده کافی را ببرد در دست پیگیری می باشد. 

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=27725
  • دیدگاه‌ها برای بازارچه مرزی میلک اولین بازارچه در سطح کشور به سامانه جامع امور گمرکی مجهز شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.