چه کسی باید داد این مردم را به مجلس برساند ؟/کجاست آن فریاد؟/ اگر نمی توانی و جرات کار نداری برو

  • کد خبر : 44128
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
چه کسی باید داد این مردم را به مجلس برساند ؟/کجاست آن فریاد؟/ اگر نمی توانی و جرات کار نداری برو
امام جمعه زابل گفت: چه کسی باید داد این مردم را به مجلس برساند؟ اگر گوش مسئولین در پایتخت ناشنوا یا کم شنواست یک فریاد بلند میخواد که آنها را به خودشان بیاورد، کجاست آن فریاد؟

گندم خبر : حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر کیخاامروز در مصلی المهدی ( عج )  در خطبه دوم به شنبه ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد اشاره کرد و اظهار داشت: اولین مفهومی که در وهله ی اول از این واژه به ذهن خطور می کند استاندارد در مقوله کالا هست یعنی کالای استاندار انسان داشته باشد ولی مفهومش میتواند وسیع تر باشد .

 

وی افزود: هم جامعه باید سالم و استاندار باشد و هم محیطی که مردم در آن زندگی میکنند و سلامت روان ، روح و جسم مردم در آن محیط می بایست تضمین شود .

 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مفهاهیمی که از استاندارد استنباط میشود این است که انسان شهری استاندارد داشته باشد که دارنده امکانات شهری برای شهروندان باشد .

 

ایشان افزودند: باید ببینیم که شهرستان زابل به نسبه دیگر شهرهای ایران اسلامی که به برکت انقلاب به پیشرفت رسیده اند به نسبه این شهرها ، شهرستان زابل چقدر پیشرفت داشته است ؟ اگر پیشرفتی نداشته باید ببینیم چه چیزی مانع این پیشرفت شده است ؟ آیا سوء مدیریت بوده یا مدیریت مثبت اما ناپایدار ؟ این موارد را بررسی و مطالعه کنیم .

 

خطیب نماز جمعه زابل به دوشنبه ۲۴ مهر روز جهانی غذا و هفته بهداشت روانی اشاره و تصریح کرد: ، برای ۶ هزار کارتون خواب ، گور خواب و خرابه خواب در شهرستان زابل چه کردیم ؟ ما در فرمانداری زابل به مسئول کشوری تامین اجتماعی این گزارش را اعلام کردیم چه کردید ؟ ۵۰ تا گورخواب در تهران رسانه ای شد ، همه ورود کردند و این مشکل را برطرف ساختند ولی اینجا ۶ هزار نفر است .

 

وی در ادامه گفت: طرح ساماندهی سکونت گاهای غیر رسمی که امتیاز ویژه ای آن برای زابل مطرح و گرفته شد ولی وقتی در استان آمد و دیگر شهرهای جنوب استان حق زابل را قاپیدند ، کار بکجا رسید ؟ و ما چه کردیم برای این طرح ؟ چه شخصی باید آنرا را بررسی کند ؟ آیا استاندار ، فرماندار ، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر ورود کردند ؟ چقدر تلاش کردند تا اصلا تلاشی صورت نگرفت ، شاید کرسی مسئولیت شان به خطر بیفتد اگر اعتراضی به مافوق خودشان داشته باشند و حال و روز مردم برایشان مهم نیست و اگر مهم است چرا ورود نکردند .

 

ایشان در ادامه افزودند: ما تمامی این موارد را در خطبه اعلام کردیم ، اینکه امام جمعه ای که بعنوان نماینده ولی فقیه در شهرستان است در تریبون موضوعی را اعلام میکند یعنی پشت سر شما فراندار ، استاندار و نماینده مجلس دارد گرم میشود و به مافوق خودتان اطلاع میدهید که امام جمعه ما طرح موضوع کرده است و این میشود برگ بنده شمای مسئول ، نه اینکه شما موضع بگیری در برابر امام جمعه خودت ؛ چه کرده اید برای این ۶ هزار  ؟

 

امام جمعه زابل تاکید کرد: شهرهای مجاور سیستان را ببینید ، استان خراسان جنوبی ، بیرجند و نهبندان را مشاهده کنید که به برکت انقلاب و مدیریت های مثبت ، ثابت و پایدار به چه پیشرفت های رسیده اند که قابل مقایسه نیست یا ما ، این موارد را لطفا ببیند .

 

ایشان به چهارشنبه ۲۶ مهر روز تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و گفت: ، برای ورزش جوانانمان چه کرده ایم ؟ چند تا سالن و زورخانه در این سالهای ساخته و اضافه گردید ؟ این موارد را کجا فریاد بزنیم ؟ 

 

وی اظهار کرد: چه کسی باید داد این مردم را به مجلس برساند ؟ اگر گوش مسئولین در پایتخت ناشنوا یا کم شنواست یک فریاد بلند میخواد که آنها را به خودشان بیاورد ، کجاست آن فریاد ؟ و چرا تنهاست فریادها ؟ و به جای اینکه همصدا شوند با این فریادها ، وقیحانه حمله میکنند و در هنجره میخواهند همان فریاد را خاموش کنند ؛ آن وقت میگوییم چرا میزان اعتیاد افزایش می یابد ، مشکل بیکاری ، فشارهای روحی و روانی ، کارهای فرهنگی پرهزینه ، وقت های سالن های ورزشی پرهزینه ، ما باشیم به کدام سمت میرویم ؟


حجت الاسلام و المسلمین کیخا گفت: ما برای جوان خود چه کرده ایم ؟ خودمان را در ابتدا محکوم کنیم ؛ مگر ما نمیدانیم که در نظام اسلامی مسئولیت قبول کرده ایم ، اگر نمی توانی و جرات کار نداری برو ، مرد میدان و حججی میدان هستی بمان ، حججی حجت است برای ما ، او سر در این میدان داد و شما میخواهی وقت بزاری برای خدمت مردم .

 

وی تاکید کرد: چرا ما فرصت ها را از دست میدهیم ؟ چرا ما از صبوری و رشید بودن مردم سوء استفاده میکنیم ؛ آن وقت وقتی میخواهد حرکتی انجام شود از درون ما متفرق میشویم و زیر پای همدیگر را خالی میکنیم ، این موارد گریه دارد ، آن وقت میگوییم چرا پیشرفت نمی کنیم .

 

ایشان گفتند؛  چند بار از مسئولین ارشد داخل استان ما مطالبات مهم ، مستمر و مقاوم داشته ایم ؟ چقدر از آن مسئولی که وسط میدان مین مطالبه گری رفت حمایت کردیم ؟ و چند نفر از پشت به آن حمله کردند ؟ 

 

امام جمعه زابل اظهار داشت: ما در منافع و برای رسیدن پیشرفت سیستان باید همه اختلافات را کنار بگذاریم ؛ ما حق و فرصت اختلاف نداریم چون فرصت ها خیلی از دست رفته ، همدل و همزبان باشیم .

 

وی در ادامه صحبتی با اعضای شورای شهر داشت و بیان کرد: اخیراً  شایعه ای پخش شده است که امام جمعه در تعیین شهردار دخل تصرفی دارد ؛ این موضوع یک دروغ محض است . وظیفه امام جمعه قبل از انتخابات راهنمایی و بیان شاخصه های کاندیدای اصلح هست و بعد از انتخابات احترام به رای مردم و حمایت از وکلای مردم است .

 

ایشان بیان کردند: اعضای محترم شورای شهر زابل همدل و همزبان ، نگاهشان به مشکلات منطقه باشد و  فردی متعهد ، متخصص و دلسوز را بدور از هرگونه نفع شخصی و حزبی انتخاب کنند و هیچگونه فشاری بالا دستی را دخل در این انتخاب نکنند و اگر در جایی کسی فشار میآورد و بی مورد ورد میکند به ما اطلاع بدهند .

 


خطیب نماز جمعه زابل به دوشنبه ۲۴ مهر ۲۵ محرم سالروز شهادت امام زین العایدین پیام رسان عاشورا اشاره و گفت؛ که در سال ۹۵ ه . ق به شهادت رسیدند ، پیام رسان کربلا که اگر نبود نقش امام سجاد ( ع ) و عمه بزرگوراشون کربلا در همان کربلا میماند و قیام عاشورا ناکام میماند ؛ بانی تشکیل محافل پدر بزرکوارشان امام حسین ( ع ) بودند و ما هم میبایست به مثل امام زین العابدین ( ع ) پیام آوار قیام عاشوراباشیم . امام سجاد ( ع ) الگوی مقاومت و ایستادگی توام با عزت و اقتدار هستند .

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=44128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام واحترام به امام جمعه گرانبها سیستان .کاشکی همه مسوِلین استانی این گونه مث شما بفکر دیار اجادشون باشن .ولی مناسفانه آنهای که در سرسطح سمت استانی و شهری استان واقعا بیخیالن هنو نمیدونن سیستان چیه .حرمت ما سیستانی را از بین بردن اینقد جوان بیکار اینقد بیماری از گرد خاک گرفتن اما کی بفکره همه بفکر مناقع خودشون هستن.جا تاسف داره تمام مسولین زابل که خودشون  زابلی هستن بفکر مردماش نیستن