افشای حقایق مهمی از آلودگی آب در سیستان

  • کد خبر : 47118
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۴۹
افشای حقایق مهمی از آلودگی آب در سیستان
معاونت منابع آب سیستان یکی از دلایل آلودگی آب مخازن چاه نیمه را عدم رعایت حریم مخازن و ورود زهاب و پساب به داخل مخزن در شمال استان عنوان کرد .

گندم خبر, معاونت منابع آب سیستان یکی از دلایل آلودگی آب مخازن چاه نیمه را عدم رعایت حریم مخازن و ورود زهاب و پساب به داخل مخزن در شمال استان عنوان کرد .

 

علی میرشکار در گفت و گو با خبرنگار گندم خبر در زابل با اسناد و مدارک پرده از دلیلی از دلایل علت آلودگی آب برداشت.

 

معاونت منابع آب سیستان اظهار داشت: بحران کمبود آب و اهمیت حفظ منابع آبی باعث گردید تا سال گذشته به منظور پایش و بررسی شرایط کیفی و کمی آب قراردادی با معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه خوارزمی به عنوان مشاور منعقد گردد.

 

وی افزود: بررسی ها و آزمایشاتی که توسط این تیم مشاور صورت پذیرفت بیانگر این موضوع است که با توجه به عدم ورود آب به مخازن چاه نیمه از سوی افغانستان و رعایت نکردن حریم  توسط برخی ارگان های مستقر در حاشیه های چاه نیمه ها موجب رخ داد آلودگی و رویش ماکرو جلبک شده است.

 

میرشکار بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، هشدارهای لازم به دستگاه ها داده شده است که برخی به این هشدار توجه و اقدام به عقب نشینی از حریم نموده اند و برخی دیگر نیز متاسفانه قضیه را جدی نمیگیرند و هیچ توجهی به هشدار ها ندارند.

 

وی گفت: مجتمع تحقیقاتی دانشگاه، شیلات و مجتمع تفریحی شهرداری زابل بیشترین حاشیه ها را از مخازن اشغال نموده اند، که یکی از عوامل اصلی ایجاد آلودگی در آب است.

 

وی تصریح کرد: تاکنون شیلات با تمکین هشدارها اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری برای آزادسازی حریم نموده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به مواد ریزمغذی موجود در زهاب و پس آب ورودی به مخازن، بهترین منبع تغذیه برای رویش آلودگی و رشد ماکرو جلبک در حاشیه آب به شمار میروند.

 

وی تاکید کرد: احداث هامونک و برداشت های غیر مجاز از منابع آبی خلاف قانون بوده و تاکنون تذکراتی هم به دانشگاه داده شده است.

 

معاونت منابع آب سیستان افزود: ابلاغ چندین مرحله تذکر به دانشگاه و بی توجهی آنان نسبت به این موضوع, شرکت آب منطقه ای را مجبور به اخذ مجوز قضایی برای تخریب اعیانی ها حاشیه ای آنان نموده است.

 

وی در آخر هشدار داد: اگر خود دانشگاه اقدام به آزادسازی حریم ننماید، شرکت آب و منطقه با توجه به مجوز اخذ شده راسان اقدام خواهد نمود.

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=47118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. تنهایی به این کشف مهم رسیدین یا کسی هم بهتون کمک کرده

  2. چقدر سلامت مردم برای بعضی ها بی اهمیت شده؟

  3. باسلام ،وقتی هیچ مسئولی تواین مملکت بفکرمامردم نیست لااقل خودمان که به همدیگه خیانت نکنیم چراماخداروفراموش کردیم وزندگی ماشده پول وپول وپول شرم برکسانی که ماسیستانیهاروفراموش کردن

  4. اگر خود دانشگاه اقدام به آزادسازی حریم ننماید، شرکت آب و منطقه با توجه به مجوز اخذ شده راسان اقدام خواهد نمود.
    لطفا با مسئولین دانشگاه مصاحبه ای انجام بدهید. از هزینه و مجوزهای هامونک قبل از ساخت بپرسید و مشکل را حل کنید