گندمــ پرس :متاسفانه هرچه تلاش می شود هنوز هم فرهنگ پاسخگویی مدیران به اصحاب رسانه در جامعه نهادینه نمی شود و هر ازگاهی دیده می شود که وقتی نقدی صورت می گیرد بجای پاسخ در جهت روشن شدن موضوع , دستگاههای مربوطه سعی در محکوم کردن گزارش و گزارشگر مربوطه دارند. دیروز نیز گزارشی کامل […]

گندمــ پرس :متاسفانه هرچه تلاش می شود هنوز هم فرهنگ پاسخگویی مدیران به اصحاب رسانه در جامعه نهادینه نمی شود و هر ازگاهی دیده می شود که وقتی نقدی صورت می گیرد بجای پاسخ در جهت روشن شدن موضوع , دستگاههای مربوطه سعی در محکوم کردن گزارش و گزارشگر مربوطه دارند.

دیروز نیز گزارشی کامل از مشکل سرمایشی و وجود گرمای طاقت فرسا در بیمارستان امیر المومنین زابل از سوی خبرگزاری ایرنا منتشر شد , که تمامی کسانی که به این بیمارستان مراجعه داشته اند از این مشکلات آگاه هستند وحتی خود رئیس بیمارستان نیز براین مشکل صحه گذاشته است , اما متاسفانه سایت دانشگاه در اقدامی قابل تامل جوابیه ای بصورت خاص منتشر کرده است که لازم دیدیم دراین خصوص نکاتی را به این عزیزان یادآور شویم.

 

بیماران-پنکه-به-دوش

 

در سطر سطر جوابیه مذکور , تماما عدم قبول مشکلاتی که در حوزه آن بیمارستان قرار دارد دیده می شود و تنها در این جوابیه سعی شده  که خبرنگار مذکور مقصر شناخته شود و از مشکلات و اینکه به چه علت بوجود آمده حرفی بمیان نیامده است و اینکه ایا این مشکل حل خواهد شد یا خیر ؟

بهتر نبود بجای گلایه های که مطرح فرمودید می فرمودید آیا در آخرین روزهای ماه  اول تابستان , مشکل سرمایشی بیمارستان حل خواهد شد یا خیر ؟ آیا بهتر نبود برای وجود این مشکل از مردم عذر خواهی می کردید ؟ و از تلاشهای عملی خود برای حل این مشکل می فرمودید ؟

خبرنگار از قول تکنسین اتاق عمل بیمارستان مدعی شده است که بیمارستان به اداره برق بدهکار است , بقول شما این حرف نادرست است , شاید منظور این بوده که اسپیلت خاموش می شود تا پول برق زیاد نشود , احتمالا این توصیه ای بوده که به کارکنان بیمارستان شده است , حال شاید این مورد نادرست درج شده باشد , در دیگر موارد چرا هیچ پاسخی ارائه نکرده اید ؟ حال که مشخص شد به اداره برق بدهکار نیستید آیا مشکل سرمایشی و گرمای اتاقهای بیمارستان حل می شود ؟

در بخشی از جوابیه نوشته اید که هیچ یک از پرسنل به همراه بیمار نگفته و  نخواهد گفت که پنکه بیاورد , گرچه نیاز نیست کسی این مهم را به مردم یادآوری کند اما اینکه از پرسنل بیمارستان شخصی این حرف را نزده باشد , امری نیست که قابل اثبات باشد , یعنی قابل کتمان است که وقتی بیمار و یا همراه وی از گرمای اتاقها شکایت می کنند , یکی از پرسنل بگوید خوب خراب است پنکه با خود بیاورید ؟

این موضوع را همگان بخوبی لمس کرده اند و امریست که برای مردم به یک مساله عادی مبدل شده  , وقتی صراحتا رئیس بیمارستان می گوید که دمای پیش بینی شده با دمای که وجود دارد ده درجه تفاوت دارد , آیا جایی برای کتمان آن هم باقی می ماند؟

متوجه این بند جوابیه نشدیم که آیا بجز خبرنگار ایرنا منبعی دیگر برای رفع مشکلات وجود ندارد ؟

شاید مردم به دیگر منابع مراجعه کرده اند و بی پاسخ مانده اند , ازجمله بازدید جناب فرماندار که در پی درخواستهای مردمی صورت گرفت و متاسفانه همچنان مشکل بقوت خود باقیست , بنظر میرسد کار خبرنگار ایرنا بجا و درست بوده که حداقل شما را مجبور به پاسخگویی هرچند بصورت ناقص کرده است.

فرموده اید خبرنگار باید با مسئولین دانشگاه مصاحبه کند و در صورت عدم جواب دریافت پاسخ درست سپس اقدام به نشر نماید , ایشان که همین کار را کرده و با مسئول بیمارستان مصاحبه داشته و عین پاسخ وی را نیز درج کرده است , حال اگر منظور مصاحبه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی می باشد که ایشان در چند ماه گذشته درخصوص مباحث مطرح شده پاسخگوی تلفن خود نبوده و مسائل از طرق معاونین و کارشناسان باید پیگیری می شد.

در بخش دیگری فرموده اید که پیگیر بحث گرما هستید اما چون زابل گرمترین شهر کشور است بیمارستان هم از این مساله مستثنی نیست !!!!!

آیا این پاسخ قانع کننده است ؟ لحظه ای فکر کنید که یکی  از نزدیکان شما علاوه بر درد بیماری درد گرمای اتاقها و دیگر مسائل را نیز تحمل کند ,آیا با این پاسخ که دمای هوای زابل زیاد است , قانع کننده خواهد بود ؟ بهتر است بجای این مساله مشکل را قبول کنید و از مردم عذر خواهی کنید نه اینکه به گزارش بجا و درست یک خبرنگار متعهد معترض شوید , بهتر , بجا و پسندیده تر این بود که مسئولانه در پی پاسخ بر می آمدید و به نکات مطرح شده  پاسخ میگفتید , نه اینکه تنها بدنبال راه فرار از پاسخ گویی باشید و اذهان را به سمت و سوی دیگری متمرکز نمایید.

 

سوال این است که آیا این مشکلات در بیمارستان وجود دارد یا خیر ؟

آیا این مشکل آنهم در بیمارستان جای عذر خواهی دارد یا خیر ؟

 

درپایان هم فرموده اید که خبرنگار هیچ تماسی را روابط عمومی دانشگاه نداشته است , آیا فکر نمی کنید وقتی با رئیس بیمارستان مصاحبه شده و ایشان هم مشکل را قبول داشته و مردم هم مشکلاتشان را گفته اند دیگر نیازی به تماس با روابط عمومی نبوده ؟ و حال نیاز اصلی این است که روابط عمومی جوابیه ای در شان ارائه نماید نه اینکه تنها به ذکر مشکلات مطرح شده و محکوم کردن طرف مقابل بپردازد.

در پایان خواستار هستیم بجای اینگونه برخوردها بفکر راه حل برای حل , برای مشکلات موجود در بیمارستان امیر و دیگر مراکز درمانی ازجمله کلینیک تخصصی باشید و اگر هم باز خواستید بگویید که در کلینیک مشکلی نیست بفرمائید تا روزی بصورت سرزده با حضور خبرنگاران به کلینیک سری بزنیم تا مشکلات را بخوبی لمس نمایید و با دردهای مردم آگاه شوید.

 

 

بنظر می رسد باز کردن این گره بدست عزیزان دانشگاه علوم پزشکی ممکن نیست و فرماندار شهر زابل در این خصوص ورود نمایند و اگر مشکل وجود داشته و در بازدید ایشان قول داده شده که حل شود  و حل نشده است بفکر راه چاره باشند و راه حلی عملی جهت حل مشکلات بیابند , بهتر است از استاندار خواسته شود بجای تخصیص هفت میلیارد به بیمارستان تنفسی , مبلغی دراختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد تا هر آنچه داریم را از دست ندهیم.

 

 

متن جوابیه دانشگاه علوم پزشکی زابل به خبرگزاری ایرنا

خبرنگار شما مدعی شده است که بیمارستان به اداره برق بدهی دارد که این مطلب کذب بوده و بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) شهرستان زابل هیچگونه بدهی به اداره برق نداشته و ندارد .پس وی بر چه اساسی نسبت به درج مطالب کذب نموده است.

خبرنگار از سوی رییس بیمارستان جواب کامل خود را دریافت نموده است احیانا اگر مشکلی بود منطقی آن بود وی پس از چند روز دیگر به بیمارستان مراجعه و از روند رفع مشکلات آگاهی پیدا نمود سپس اقدام به نشر می نمود.

هیچ یک از پرسنل بیمارستان به همراه بیمار جهت آوردن پنکه سخنی نگفته و نخواهند گفت .

 آیا به غیر از خبرنگار ایرنا منبعی دیگری برای رفع مشکلات وجود ندارد.

آقای خبرنگار نباید با مسئولان دانشگاه در خصوص  هر موضوع مربوطه مشکلات گفتگو کند ودر صورت عدم دریافت پاسخ درست سپس اقدام به نشر نماید.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل  و رییس بیمارستان  ، پیگیر مشکلات از جمله گرما می باشند زیرا در حال حاضر گرمای شهرستان زابل در حد بالا و چند روز شهر زابل گرمترین نقطه کشور بوده و بیمارستان هم مستثنی نیست.

وجود روابط عمومی ها در هر سازمان و اداره ای برای ارتباط بین سازمان و جامعه و از جمله خبرنگاران بزرگوار می باشد. خبرنگار ایرنا در شهرستان زابل هیچگونه تماسی با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل در این خصوص برقرار نکرده است.

 

رودخانه

 

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه