گندم خبر، محورهای شمال تا جنوب پهناورترین استان کشور سالها می باشد که حرکتی قورباغه ای شکل به خود گرفته و هیچ پیشرفت محسوسی در این گذر زمان دیده نشده است .
راه بعنوان یکی از مهمترین عوامل پیشرفت یک منطقه بحساب می آید، بخصوص در سیستان و بلوچستان که ترانزیت کالا از چابهار به میلک مدتیست افزایش چشم گیری داشته است و صادراتی که نه تنها سودی عاید مردم هامون تا مکران نکرده بلکه شاهد از بین رفتن تنها پیکره باقیمانده از راههای مواصلاتی در استان می باشیم .
درآمد حاصل از صادراتی که اگر بخشی از آن برای بازسازی و ساخت بزرگراهها در استان تخصیص داده می شد می توانست تاثیر بسزایی در روند کاهش مرگ و میر حاصل از تصادفات در منطقه از خود برجای بگذارد .
هر چند امروزه بخش زیادی از تصادفات منجر به فوت متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی و نقص فنی خودرو بوده اما باید توجه داشت که استانداردسازی، بهینهسازی محورها و جادهها نقش زیادی در کاهش تصادفات دارد که باید مسئولان با اقدامات به هنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی امکان بروز تصادفات را کاهش دهند.
گذری کوتاه اگر به اخبار حوادث در استان های همجوار بزنیم مشاهده خواهیم کرد برای یک حادثه منجر به مرگ چگونه در پی رفع نواقص می روند.
امید است مسئولان امر پاسخی قانع کننده در این خصوص ارائه نمایند .