تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ بهمن , ۱۴۰۱ Thursday, 9 February , 2023

بانک ملی زابل؛شعبه ی بی عدالتی

  • کد خبر : 30866
  • ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
بانک ملی زابل؛شعبه ی بی عدالتی

گندمـــــ پرس : صبح کم کم از راه می رسد و با انرژی تمام راهی مسیر میشوم تا کارهایم را بموقع انجام دهم.اولین مسیرم به یک بانک خصوصی میرسد و در کمتر از ده دقیقه امورات بانکی ام انجام میشود. به مقصد دوم میرسم “بانک ملی ایران؛شعبه ی مرکزی “… طبق روال معمول یک شماره […]

گندمـــــ پرس : صبح کم کم از راه می رسد و با انرژی تمام راهی مسیر میشوم تا کارهایم را بموقع انجام دهم.اولین مسیرم به یک بانک خصوصی میرسد و در کمتر از ده دقیقه امورات بانکی ام انجام میشود.

به مقصد دوم میرسم “بانک ملی ایران؛شعبه ی مرکزی “…

طبق روال معمول یک شماره میگیرم و در نوبت می ایستم چون آمار مراجعه کنندگان آنقدر زیاد است که جای نشستن پیدا نمیشود.
یک ساعت و بیست دقیقه از زمانی که شماره را گرفته ام میگذرد و من هنوز ایستاده ام و علف های زیر پایم یکی پس از دیگری سبز می شود.
در تمام طول این مدت شش دانگ حواسم را جمع میکنم تا روند پاسخدهی به ارباب رجوع را در ذهنم روشن کنم.خانم مسن روستایی هر چه اصرار میکند که از روستا به شهر آمده و مدن زمان زیادی است در صف مانده و قادر به پر کردن فرمش نیست؛اما بانکدار با پافشاری میگوید:”هر وقت تونستی فرمت و پر کنی بیا بانک”!!آهسته به سمتش میروم و فرم را برایش پر میکنم؛شماره اش را به من میدهد و میگوید:”کی نوبتم میشه خیلی وقته منتظرم اما سواد ندارم” شماره اش را میبینم تقریبا ده شماره از شماره او جلوتر رفته و او نمیدانست!به اومیگویم از نوبتت گذشته برو به باجه مراجعه کن حتما حالا که فرمت کامل است کارت را انجام میدهند…با شماره ی گذشته و فرم کامل به سمت باجه میرود مردی میانسال میگوید:از شماره ات گذشته مادر جان برو منتظر بمون و یه شماره دیگه بگیر…….

ذهنم آشوب میشود از تکرار غم پیرزن!کمی آن طرف تر دخترکی را میبینم که با دفتر نقاشی اش بر کف بانک نشسته و نقاشی می کشد.به اونزدیک میشوم مادرش میگوید:”جای نشستن نیست فرزندم هم از خستگی بر کف بانک نشسته و نقاشی میکشد تا شاید گذر  زمان را کمتر حس کند.”
نگاهم به شلوغی باجه ای میرود که گویا  قلب درخواست های مردمی در این قسمت به تپش می افتد؛باجه ی 4

کمی میگذرد و صفی تشکیل میشود؛دنبال نانوا و نانش میگردم غافل از اینکه این صف نان نیست و صف بانک است.در این میان نوبت ها یکی پس از دیگری ضایع میشود یکی در مقام همسایه کارش را زودتر انجام میدهند؛دیگری در مقام دوست و آن یکی در مقام خوار و بار فروش محل…
در همین همهمه های بی نوبتی نوبت من میشود.فرم درخواست خود را پر کرده و تحویل باجه میدهم؛نگاهم با چایی داغ مسئول باجه کم کم سرد میشود و هنوز فرمم بی جواب مانده است.نه کسی پشت سراست و نه پیش رو گویا مرا به باجه ی بی کسی ارجاع داده اند.مسئول باجه بعد از صرف چای سریع به دنبال راهی برای پر کردن نیمه ی خالی لیوانش میگردد و من هنوز پشت باجه منتظرم!به باجه کناری سرکی میکشم؛خانمی آنقدر غرق کاغذها شده که مرا نمی بیند بعد از سلام کردن به او خواهان پیگیری کارم میشوم اما با لحنی تند و زننده میگوید:”به من چه؛برو یه باجه دیگه!کارت میمونه واسه فردا یا چند روز دیگه”

به ساعت خیره میشوم؛نه پایان  وقت اداری است و نه فرمم مشکلی دارد..چند دقیقه سکوت میکنم و بالاخره جای نشستم پیدا میشود!هر چه حساب و کتاب میکنم بقیه روزهایم پر است و نمیتوانم دوباره مراجعه کنم!دوباره به مسئول باجه اشاره میکنم و خواستار پیگیری کارم میشوم اما انگار کسی دلش  به حال فرصت از دست رفته ام نمیسوزد.

به فکر فرو میروم…به حق هایی که از مردم ضایع شده است؛به فرم های پرشده و پشت باجه مانده؛به کودکی که ساعت هاست نقاشی اش تمام شده و هنوز بر کف بانک نشسته است؛به چایی ها و روابط پشت باجه ای؛و به مردمی که ناخواسته گرفتار شده اند در این بانک و فرصت های طلایی زندگیشان را از دست میدهند.
بانک به پایان وقت اداری خود نزدیک میشود و من هنوز مانده ام که آیا “هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران میدرخشد”؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لینک کوتاه : http://gandomkhabar.ir/?p=30866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 46در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۶
  1. واقعا جای تاسف داره ۹۰ درصد ادارات زابل و زاهدان اینجوری هست بخصوص اداره مالیات زاهدان.

    • باعرض سلام بهتر بودشخص شاکی به مسئول مربوطه مراجعه میکردتاموردذکرشده رابررسی مینمودضمنا کلیه ادارات راباهم جمع نکنید.متشکرم

    • حرفهای شما اساس مغرضانه دارد وجنبه تخریب بانک های دولتی را دارد

      • یه جورى گفتى انگار کسى تا بحال این بلا سرش نیومده برار جان، مى گن جلوى قاضى و معلق بازى نوبره والا

    • بانک ملی در هشت سال دفاع مقدس یاور دولت جمهوری اسلامی وخدمت رسان به مردم شریف بوده آنها را از یاد نبریم

    • منتقد عزیز به جای این گلایه ها آموزش خدمات الکترونیک درج کنید بهتره تاآموزش عمومی مردم از استفاده این خدمات بالا بره ومراجعات وصفهای طولانی کمتر بشه

    • بخاطرمسائل خصوصی و درخواست غیر منطقی وخلاف مقررات باشد بانک را تخریب نکنیم

    • جوابیه بانک ملی زابل در سایت شاهد فردا منتشر گردیده است

  2. دل همه ی مردم و بخوص فرهنگیان زابل از دست این بانک ملی خون است.ولی چیزی نمی گویند.لطفا پای درد دل معلمین یکی از مدارس زابل بنشینید

  3. ممنون گندم پرس عزیز
    گویا دقیقا از زبان ما صحبت کردی
    من اینقدر تخلفات در این بانک سراغ دارم
    اینقدر تخلف بی حرمتی به مشتری و بماند
    نمونه…
    ………………………………………………..

    بخدا استدلال ها رو داری در حد بوندس لیگا
    خلاصه سرتون و درد نیارم
    بانک که نیست
    ……..است..

    • سلام چرا سانسور من که حرفی بدی نزدم…چند وقته شما هم یاد گرفتید حرفها رو نیمه و نصفه منتشر می کنید.

    • سعید خان از قدیم گفتن ادب مرد به زدولت اوست. اگه قراره انتقاد بشه در نهایت ادب این کار انجام بشه. نه مثل شما این قدر بی ادبانه. واقعا متاسفم اول خودمونو اصلاح کنیم بعد سایرینو

      • اقای همشهری ای کاش به جای قضاوت زود هنگام که کار بد مردم زابل است منجمله شما..می خوندید من چی نوشتم من دو جریان وام در همین شعبه رو متذکر شدم.وبی ادبی در کار نبود .ولی این کار شما بی ادبی است که چشمت و بستی و دهانت رو باز کردی وهرچی دلت خواست در مورد من نوشتی

  4. سلام.فکر کنم کمی پیاز داغش را بیشتر کردی…..

  5. واقعا حرف دل همگی بود این گزارش من خودم بارها اونجا رفتم و کارم نصف نیمه رها شده

  6. بانک ملی چون بانک دولت هست و مرجع ، نیازی به کسب رضایت مشتری نداره.و اکثر خدماتش منحصر بفرد هست بنابراین تلاشی در جهت بهبود خدماتش نمیکنه. جذب نیروش خیلی کم هست و مراجعه کننده زیاد.دقیقا مثل وضعیت خودرو سازی کشور.

  7. در همان بانک ملی بعضی کارمندان عالیندوبعضی…،اماخداوکیلی این قضیه درسایربانکهاهم وجودداردمثلابانک ملت شعبه میدان جهادکه بعضی ازکارمندانش انگارازکره دیگری آمده اندویاازشهردیگری والبته بسیاری ازکارمندان بعضی ازبانکهامحترمانه برخوردمیکنندمثلاکارمندان تجارت شهیدباقری

  8. پیاز داغش رو زیاد کرده بودید جناب گندم پرس . اصلا رفتار کارمندای بانک اینطوری که گفتید نیست. خوب مشکل اینه که ادارات دولتی شلوغ مثل آموزش و پرورش ، دارائی ، شهرداری و . . . طرف حسابشون بانک ملی ست . برای اینکه سپرده ها افزایش داشته باشه این مشکلات بوجود میاد . شما اگه مشهد یا تهران به بانکهای دولتی مراجعه کنی وضع خیلی بدتره . اگر حساب ادارات رو عادلانه بین بانکهای دولتی تقسیم کنند مردم راحت تر خواهند بود. راهش همین است و بس.

  9. خدایی به مشکلات کلان بپردازین رسانه این نیست که خبرنگار بره تو صف جوابشو ندن بیاد تو رسانش تلافی کنه

  10. سلام.وضع بانک ملی و برخورد ناشایست کارکنان ان از این که نوشتید خیلی بدتر است.بخصوص شعبه مرکزی

  11. دانشگاه پیام نور زابل که رو دست همه زده.
    داداشم رفته رفتم بود یه گواهی اشتغال به تحصیل بگیره گفته بودن فصل امتحانات هستش سرمون شلوغه نمیتونیم بدیم بعد امتحاناتم تا چن ماه بهش گواهی نداده بودن که من باهاش رفتم گفتم گواهی اشتغال به تحصیل میخوام واسه داداشم گفتن پرینتر دانشگاه خرابه و رئیس هم نیست که امضاء کنه، رفتم دفتر رئیس دیدم تو دفترشه که منم رفتم و موضوع رو بهش گفتم که بامن رفت پیش کارمندای اموزش و تو ۵ دقیقه به من گواهی رو دادن.
    مگه مال حرام خوردن فقط دزدی کردن و خلافای دیگه است این حقوق واقعا حرامه.
    البته این موضوع مال ۱ سال قبله.

    • این هنوز هم ادامه داره…انگار نه انگار این دانشگاه رءیسی داره ک تذکری بده اخه ی گواهی اشتغال به تحصیل چی هست ک اینقد دانشجوها رو اذیت میکنند واقعا خیلی برخورد بدی دارن مخصوصا واسه گواهی دادن !واسه خودم چندین دفعه اتفاق افتاده ما ک حرفمونو کسی قبول نمیکنه ولی اگه حقی باشه ازشون نمیگذرم اینقدر اذیت کردن هی گفتن فردا بیا پس فردا بیا…

  12. شهرداری هم همینطوره خصوصا اداره عمران ببین اوضاع اسفالت رو .اونوقت توی سایت شهرداری مدام ادراره عمران فقط از عملکردش تعریف میکنه .کی میگه ملست من ترشه.واقعیت رو ببینید ماشینامون با اسفالت خیابونا داغون شدیم یک پارک خوب نداریم انوقت اداره عمران توی سایت زابل دات ای ار مدام مینویسه ما همه کاره ایم

  13. اموزش و کارگزینی اموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدانم به لیست بد اخلاقا اضافه کنید. دور ور ساعت ۱۲ هم که میرن دنبال بچه هاشون از مدرسه ببرن خونه البته یکی دو نفر. نمیدونم چرا اونایی که سابقه کار بالا دارن و حوصله کارو ندارن و اعصابشونم خرابه با نیروهای جوان و تحصیلات بالاتر و طرز فکر بهتر و امروزی تر جایگزین نمیکنن.

  14. واقعا وقتی ادم تو یه اداره میره و باهاش بد رفتار میکنن تا اخر روز به هم میریزه، افسرده و عقده ای میشه بارها با من این اتفاق افتاده و طوری برخورد دیدم از طرف که انگار خدای اون اداره (استغفرالله )اون کارمنده واقعا به خودم تاسف خوردم که برخی از کارمندای ادارات همچین طرز فکر، شخصیت و اخلاقی دارن واقعا این افراد به سلامتیی، نشاط و پیشرفت جامعه لطمه میزنن. به خدا شخصیت انسان بالاتر از این حرفهاست تا جایی که خداوند میگه انسان میتونه به مقام فرشته ها برسه.

  15. یکی از دوستان تعریف میکرد رفتم به بانکی و شماره ای گرفتم و منتظر ماندم تا نوبتم بشود بعد از چندین دقیقه نوبت من شد دفترچه را تحویل دادم ناگهان دیدم یک نفر بدون نوبت آمد و دفترچه خود را به کارمند بانک داد من اعتراض کردم که نوبت من هست این آقا شماره نداره و بدون نوبت آمده ! بااین صحبت من کارمند بانک عصبانی شد و دفترچه رو به سمت من پرتاب کرد و گفت برو و در شعبه دیگری قسطت را پرداخت بکن!!!من هم بدون اینکه چیزی بگویم از بانک خارج شدم ! این یک نمونه از بداخلاقی ها و بی احترامی های بانکی هاست! نمیدونم هر فردی که پولدار میشه اول باید اخلاق و احترام به دیگران رو بزاره کنار ! و نوع صحبت کردنش با مردم رو عوض بکنه ! این بانکی ها از صدقه سر همین مردم و با پول و سرمایه همین مردم به نون و نوایی رسیدن و الان دارن اینجوری با مردم رفتار میکنن و خدا رو بنده نیستن!

    • خب برادر من مشکل همینه هر جا مشکلی داشتید رئیس و معاون اون مجموعه برای همین موضوع هستند.
      با توجه به دوربین های بانک نمی تونن کتمان کنن
      در ضمن مرحله بعدش امور شعب هست . شما زنگ بزنید ببینید چقدر زود رسیدگی می کنن
      من برای بانک ملی شعبه میدان جهاد حدود یک سال پیش زنگ زدم

  16. سلام چرا با این پاپوش هامیخوایید یه ینفر یا یه شخصیتو خراب کنین این راهش نیست راهش اینکه از طریق مراجع قانونی اقدام کنید

  17. این راه رو از مراجع قانونی پیگیری کنین نه سایتو اینا

  18. شما حق ندارید چون روزنامه نگارید و بانک قانونا شلوغ بوده نشر اکاذیب کنید .این مصداق جرم فاحش.

  19. شما حق ندارید چون روزنامه نگارید و قانونا منتظر شدید نشر اکاذیب کنید این عین جرم است

  20. سلام
    تبریک به دوست نگارنده بابت قلم توانا و پر احساسشون .
    دوست عزیز یک سوال: اگر خودتون داخل اون شعبه داداش یا … اشنا داشتی میرفتی تو نوبت ؟
    مشکل ما همینه که ایده الهامون برا دیگرانه اما خودمون وقتش که برسه بیشتر از بقیه سوء استفاده میکنیم .
    البته من که خودمم کارمند بانکم و دوستان اونجا رو میشناسنم هم وقتی میرم از شلوغیش کلافه میشم اما نمیشه همه مشکلات رو گردن کارمندا انداخت ، اگر انصاف داشته باشید تکریم ارباب رجوع در بانکها قابل قیاس با هیچ اداره و نهادی نیست.
    ضمنا بانکهای دولتی شدن گوشت قربونی ! هر چی خدمات و بیگاری هست از دوش اینا میکشن و از اون طرف ازشون میخوان مثل بانکهای خصوصی و صندوقها جذب سپرده و سود دهی هم داشته باشن
    به امید روزی که قضاوتهامون بدون غرض ورزی و منصفانه نباشه . یادمون باشه وقتی خودمون سرکار یکسره با گوشی بازی میکنیم و … نیایم به کارمند بانکی که بعد از 7-8 ساعت کارمداوم و کلنجار رفتن با مردم یه لیوان چای میخواد بخوره ایراد بگیریم
    یادمون باشه یه سوزن به خودمون بزنیم یه … به مردم
    موفق باشید

  21. با سلام .من کارمند یک بانک دولتی ام. خدایش همه اداره ها اگه مثل بانکها کار میکردن ایران گلستان میشد. چرا اینقدر بی انصافی میکنید. کدوم اداره اندازه بانکها بهتون حرمت میذاره. دوست عزیز من فکر کنم شما شب شامت سنگین بوده اینای که گفتی توی خواب دیدی. پاشو عزیزم اینقدر نخواب لنگه ظهره

  22. فقط راهش اینه که از کارمندای بانک ملی مرکزی زابل عذر خواهی بشه .در غیر اینصورت باید ثابت شود.درغیراینصورت بانک ملی از طریق مجاری قانونی پیگیری میکنه. من کارمند هیچ بانکی نیستم اما انصاف دارم.

  23. احسنت خیلی خوب حس و حالتان بیان شده بود

    و اما صد افسوس که چه حس مشترکی…

  24. کارمند های بانک ملی گویا به تریپ قباشون بر خورده !!

    حقیقت تلخه آقایون نه ؟؟؟

    • توهین کردن آسانترین کار ممکنه آقا.استدلال منطقی چیزیست که گویا سخت میشه انتظارشو داشت.حقیقت همان چیزیست که همیشه قربانی تعصب و عقده می شود.

  25. خدامیدونه تو چه مشکلی داشتی که حالا اینجوری مثلا میخوای انتقام بگیری.همه میدونن که اینا تخیلات جنابعالی. مرد باید در گفتارشم مردونگی داشته باشه

  26. توهین این اقا توهین به تمام بانکهاست. من از مسئولین بانک ملی خواهش میکنم این قضیه رو از مجاری قانونی پیگیری شدید بکنن تا بدونن دنیا بی حساب کتاب نیست وهر کس هرجور اتهامی رو دوست داشت به بانکها وارد کنه بی جواب نخواهد موند. مرگ بر دروغگو

  27. کارمند محترم بانک خصوصی چرا اینقد نارحت شدی واقعیت رو قبول کن
    بله در اکثر بانک ها و ادارت ما نه تنها زابل بلکه در دیگر شهرهای کشور این مشکل هست
    راه حلش هم اینه که مسولین محترم بانک ها تعداد باجه ها رو بیشتر کنن و خدمات رو در یک بانک متمرکز نکنن

    یه پیشنهاد هم به گندم پرس دارم اگه امکان داره در صفحه اصلی سایت یه قسمت رو بزارن تا مردم پیشنهادات و مشکلاتشون رو با هم به اشتراک بزان شاید از این طریق به گوش مسولین برسه

  28. نویسنده محترم مطلب شما کاملا” مغرضانه و شخصی بود به عنوان یک شهروند سیستانی از شما تقاضا دارم از درج مطالب شخصی و مغرضانه در این سایت خودداری کنید.

  29. نکته ای که نه در متن و نه در هیچ یک از کامنت ها مطرح نشده بود اینه که چرا باید این مقدار بروکراسی اداری برای پرداخت مبالغ بعضی از امور اداری وجود داشته باشه. بطور مثال چرا باید برای گرفتن پاسپورت متقاضی چهار فرم برای واریز مبالغی به چهار ارگان دولتی پر کند حال آنکه به راحتی میتوان فقط یک فرم و به یک حساب مبلغی واریز و بعدا خود بانک سهم هر ارگان را پرداخت کند و یا در بهینه ترین حالت چرا بجای یکبار پرداخت با یک دستگاه POS در اداره گذرنامه و دریافت مبلغ از متقاضی(روش معمول در تمامی ادارات دولتی کشورهای توسعه یافته ) نیاز به مراجعه به بانک باشد؟ لازم به ذکر است از همین روش در شهرداری منطقه 2 تهران برای واریز مبالغ استفاده میشود که باعث شده سرعت روند رسیدگی به مراجعه کنندگآن بشدت افزایش یابد.

  30. سلام
    من به شخصه دل خوشی از گندم پرس ندارم.اما رک و راست میگم.همتونم خوب میدونید که این ماجرا یک حقیقته تلخه.به والله راسته.نه یکبار هزار بار اتفاق افتاده واسه خود من.اینایی که حمایت میکنن از بانک یک جریان کنترل شده هست.
    مردم احمق نیستن.
    کسی که خواب باشه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده رو هرگز.
    پیروز باشید.

  31. بنده این افتخار را دارم که در بانک ملی خدمت می کنم به مدت ۱۲ سال است که شاهد تمامی مصائب و سختیهای همکاران و توقعات گوناگون چه به حق و چه به ناحق ارباب رجوع هستم و همیشه گردن ما کارمندان بانک از مو باریک تر است.عزیزان کارمندان بانک علی الخصوص بانک ملی اگر نگوییم پرکارترین کارمندان اقلا جزو پرکارترینها هستند.ما عین ساعات کاری را کار مفید انجام میدهیم بر خلاف آنچیزی که در سایر ادارات مثل شهرداریها و آموزش و پرورش و … که اوقات فراغت زیادی دارند ما همه ی روزها و تمام ساعات اداری مشغول هستیم.در حقمان هم خیلی اجحاف می شود با این نوع قضاوتهای بدون کارشناسی و بدون اطلاع از مسائل داخلی.عجیب نیست که یک موئسسه مالی به نام بانک آن هم از نوع دولتی به خاطر اینکه با پول سروکار دارد که کثیف ترین ابزار کاری شناخته می شود همیشه مورد تعرض قرار بگیرد.خیلی راحت است که انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه بگیریم اما به سیستم کاغذبازی و نظام سنتی و پوسیده ی بوروکراتیک کشورمان که عامل و ریشه ی اصلی تمامی این مشکلات است نقدی نداشته باشیم.سلامت و صبور باشید.

  32. باسلام،اکثرادارات وبانکهای ایران این وضع دارند.نکته قابل توجه این است که.خاطیان اصلا ترس و واهمه ای ندارندوانگار ازجایی پشتشان گرم است.شامل یک شهر هم نیست همه جای ایران را با این رفتار زشت خود گند زده اند.امیدواریم مسئولین کاری کنند.